Eleonores matskola del 12: Latte och Latte art

18 Mar

Här har du lite länkar till hur du kan göra Latte Art

Tutorial till grunderna

Tutorial till hur du skummar mjölk

Film på olika mönster

12 svar to “Eleonores matskola del 12: Latte och Latte art”

  1. Thessan 18 mars , 2012 den 18:28 #

    Haha så kan man ju oxå se på saken =) Har haft en underbar ledig helg men ska fortsätta njuta, jobbar inte förrän på torsdag =) Ligger i soffan med en spinnande kattunge på armen, det är mys! Hoppas du oxå har det bra

  2. carrå - mamma till Isabella och gravid 18 mars , 2012 den 18:48 #

    Ja det var skönt när det äntligen började gå åt rätt håll!.
    Jo det gör hon men vi äger inte ens ett våffeljärn, haha.

  3. Jo men det är du värd! Kram!! Tack förresten 🙂

  4. Sandra- Med Pojke I Magen 18 mars , 2012 den 21:03 #

    SV
    Jag har skickat in moderskapsintyget och fått brev av dom att dom vill ha in ett arbetsgivarintyg typ.
    Men de är de enda jag har fått.. Vet inte om man ska få nåt annat?
    Nåt startkuvert har ja inte fått.. Vad ska de vara i den? :O
    Ja kan kolla med min mamma. Hon jobbar på fk och har hand om föräldrarpenning.. Ja kollar med henne imorn…

  5. Sandra- Med Pojke I Magen 18 mars , 2012 den 21:46 #

    SV
    Jag har ingen aning om hur lång tid de tog, nån vecka tror jag. Men jag skickade in de samtidigt som mitt sjukskrivningspapper. Kanske var därför de gick så snabbt.. Men ring dit och kolla 🙂

    Visst e den rund 😀 hih som en badboll 😀

  6. Petra 18 mars , 2012 den 22:06 #

    Bra tips.
    Men ja kaffe e äckligt lär mig nog aldrig dricka de

  7. Hälsokick 19 mars , 2012 den 09:21 #

    Jag har fortfarande inte lärt mig dricka kaffe 😛

    Sv: Ja, det var svårt att slita sig och fortsätta jobba =)

  8. Vivi 19 mars , 2012 den 10:54 #

    Hej, hur har helgen varit? Läste att du varit förkyld, hoppas det är lite bättre nu, ni verkar ha hunnit med lite roligheter ändå 🙂
    Oh latte är grejjer det, jag ahr faktiskt skrivit ett nästa likadant inlägg för ngt år sedan 😀
    jag har ju jobbat på EH och lärde mig en del där, som att om man har en massa luft i skummet så blir det inte en riktig latte, skummet ska vara krämigt och ett tips är att slå kannan i bordet/bänken ett par gånger så får du bort de värsta luftbubblorna i mjölken 🙂
    Har man en massa luft i skummet kallas faktistk det lite skämtsamt för stockholmslatte 😉
    Kramar !

  9. jessica 19 mars , 2012 den 11:12 #

    haha, ser ju så enkelt ut!! 😉

  10. josefine andersson 19 mars , 2012 den 14:04 #

    höhöh jag har en lattevisp men inget batteri i den, brabra (y)

  11. kajsa 19 mars , 2012 den 14:07 #

    bra tips där 🙂

  12. Ann-Sofi MATSAFARI 20 mars , 2012 den 22:24 #

    Tack för alla tips:) Att göra latteart är något jag tänkt och google på många gånger men glömt. Jag gör latte varje morgon och nu ska jag öva på dina länkar:)

Kommentera

