Tiden går och kommer aldrig igen. Eller?

9 Mar

Veckorna bara blåser förbi, redan fredag och det känns som att även denna vecka bara sprungit bort. Rakt in i historieböckerna. Trots att jag hunnit med massa saker under veckan känns det bara som att tiden glider iväg utan att man hinner med någonting. Det är helt sjukt och jag vet inte hur problemet ska lösas. Eller jo, det finns ju något som heter planering som också ska hjälpa oss att hinna med vardagen. Men ärligt talat hur bra är man egentligen på att planera. Kanske i huvudet men inte i någon kalender.

Varje år är det samma visa. Inköp av en kalender för nu ska man verkligen ta tag i det här med att planera. Och första veckorna används den där kalendern flitigt, allt skrivs in och då menar jag allt. Fika med kompis. Jobb. Bio med polarna. Träningspass. Allt som är möjligt att skriva in i kalendern skrivs också in, men så går veckorna och kalendern hamnar på en helt annan plats än i väskan.

Uppe i hyllan för att samma damm. Där ligger den ganska bra för trots att den inte används hinner vi med saker ändå, för egentligen. Hur kul är det att läsa om allt man gjort i efterhand? Minnena finns ju alltid kvar i huvudet i stället. Eller hur var det nu med den saken?

Text av Marcus ”Slipsen” Åberg

4 svar to “Tiden går och kommer aldrig igen. Eller?”

  1. Heidi 9 mars , 2012 den 13:35 #

    Jo vi fick en bra fredag. 🙂
    Hemservicen är faktisk bättre än vad jag egentligen hade tänkt mej. 🙂
    Hur ser din helg ut? 🙂
    Kram

  2. Jenny - mammaliv i New York 9 mars , 2012 den 13:44 #

    Det där med att köpa kalender & inte använda den har hänt ungefär varje år sen jag gick i 7:an tror jag 😉

  3. Fröken Tö 9 mars , 2012 den 13:48 #

    Jag är en ganska flitig användare av min almanacka och skriver även dagbok. Det senare är väldigt fint att ha om man känner för att transportera sig tillbaks i tiden för en stund =)

    Sv:Jo ibland blir det fel när man har bråttom! Men jag håller helt klart med, det hade varit kul att se hur det gått för dressyreliten på ett par skidor!

  4. Emma 9 mars , 2012 den 14:41 #

    Det där känner jag mycket väl igen. Jag vet inte hur många gånger jag köpt snygga och ibland svindyra kalendrar och så ligger de och dammar sen. Men, jag har nu hängt upp, haft så i några år, en kalender i hallen, väl synlig, lite fult sådär, men jag kollar och skriver i det som är viktigt iaf! Till och med maken använder den!
    Hoppas du får en trevlig helg /Emma

Kommentera

