Testfredag v 10: GB Magnum

9 Mar

Denna vecka har GB Glace nya smaker börjar komma ut i butikerna och denna vecka testar jag och Linda några av sorterna. Jag valde att testa 3 nyheter av sorten Magnum. Äntligen är vårens bästa tecken här, glassnyheter!

Magnum Infinity Chocolate&Caramel– Gräddig och god chokladglass men man märker dessvärre inte mycket av karamellen. Gott med cocoanibs i den mörka chokladen som täcker glassen, kul med lite knaprigt!

Magnum Infinity Chocolate- Den här glassen känns väldigt lik Chocolate&Caramel, det enda som skiljer är kakaosåsen istället för karamellsås men då jag inte känt av mycket av såsen i någon av glassarna så är de väldigt lika i smak.

Magnum Mini Pistacchio& Gianduia- Detta flerpack består av två olika smaker, pistageglass och Gianduia som är vaniljglass med nougat och hasselnöt. Båda glassarna är riktigt goda och smakrika. Pistagen är otroligt smarrig och precis som jag vill ha den, nästan så man undrar var nötbitarna är. Nougatglassen smakar väldigt likt en nogger men i vuxenförpackning.

 

11 svar to “Testfredag v 10: GB Magnum”

  1. Tessie 9 mars , 2012 den 16:07 #

    Smarrigt med glass, roligt att läsa! 🙂

    Sv:
    Ja, det är lite små tungt att bolla allt och hålla huvudet över vatten ytan, men jag gör mitt bästa! 🙂 Jag vet att jag klarar av att betala allt som ska vara här där jag bot just nu tills jag flyttar iaf, så det känns skönt!!.. 🙂

    Nej, Jag och J befinner oss i ett väldigt speciellt förhållande form. Kanske nått jag skulle gå in djupare på och skriva om, men jag hittar inte riktigt orden. Får nog kanske be J gästblogga om det i min blogg! 🙂
    Jag har en relationsform som heter poly, du kanske vet vad det är!?..
    Om du vill läsa lite snabbt om det kan du göra de här, http://sv.wikipedia.org/wiki/Polyamori

    Det finns många andra sidor med, det förklarar lite iaf.
    Vill inte skriva ut för mycket i en kommentar heller, mail!?..

    Hoppas du får en toppen helg.
    kramar

  2. Linda-Mamma till Alfred 9 mars , 2012 den 17:13 #

    Mmmm du slog på stort ser jag;) Se vilken jag testade;)

  3. Carro 9 mars , 2012 den 17:39 #

    Den där ”mini” med olika smaker MÅSTE jag köpa! Har en mini hemma med bara en smak nu. Och de är ju så perfekta i storlek när man bara vill ha en liten mumsbit! Och den där pistagesmaken låter såååå god!!

  4. tess 9 mars , 2012 den 18:46 #

    mm pistage låter jäkligt gott du =)

  5. Helena 9 mars , 2012 den 19:45 #

    De där små minisarna tycker jag lät spännande. Ibland blir en hel stor glass bara to much. Det är verkligen vårkänsla när de nya glassarna kommer. Kramar:)

  6. Emelie, Mamma till David och Gravid 9 mars , 2012 den 20:01 #

    Åhh vad gott! 😀 Inte det minsta avis.. hehe

    Vad ska du göra i helgen?
    Kram

  7. Amy's piece of cake 9 mars , 2012 den 21:33 #

    Glass mmmm, nu längtar jag till sommaren! 🙂
    Så kul med en indisk restaurang! Då får jag komma o hälsa på bror min snart!

    Jaså, ni ville gärna veta könet? Hos oss är det strikt att de berättar ej något sådant… vid båda tillfällena resonerade vi att det blir det det blir (kan ju ändå bara bli det ena eller det andra 😉 ) Fadt jag kan förstå att ni vill vara förutseende och planera 🙂 Önskar er båda en fin helg, kram!

  8. petra 10 mars , 2012 den 08:30 #

    mm lät gott. Förstår dock inte varför dom har slutat med deras godaste glas ever!! dubble caramell.
    Finns inte ngnstans längre =( Den var så god

  9. Pernilla 10 mars , 2012 den 12:06 #

    Mums mums med glass =)

    Har smakat den med caramel, helt ok men håller med om att såsen märkte man inte så mycket av.

    Ha en bra helg på båten, kram.

  10. Vivi 12 mars , 2012 den 11:36 #

    Jag tror nog att de sista skulle bli min favorit, älskar pistage 🙂
    Hur har helgen varit annars ? Tittat på Melodifestivalen som så många andra kanske ? Själv tycker jag nog för en gångs skull att rätt låt vann.
    Hoppas allt är bra !
    Kram!

  11. Anna 14 mars , 2012 den 10:18 #

    sv: tack så hemskt mycket snygging !! : ) den var helt underbar, du ser den redan i två outfits på min blogg… HEHE.

    ÅH så god den sista lät, jag som älskar pistage ;o måste kanske testa !

Kommentera

