Ramlösas vårsmaker

8 Mar

Efter mycket om och men fick jag hem ett paket jag inte hade en aning om vad det kunde komma ifrån. Men efter att jag öppnat det möttes jag av denna synes, Ramlösas nya smaker och äpplen. De är otroligt våriga i smaken och läskande, speciellt den med äpple. Kul överraskning att få såhär en torsdagkväll precis innan man ska åka iväg och jobba imorgon!

19 svar to “Ramlösas vårsmaker”

  1. Linda 8 mars , 2012 den 19:19 #

    Hallon och björnbär verkar jättegod!! Bra smakkombination (har ofta den blandningen i tårtor, hehe) och just smaksatt vatten funkar rätt bra för mig ifall jag blir sockersugen eller sugen på läsk, en ramlösa funkar rätt bra istället – msåte prova! 🙂

  2. Jennie & FrökenFlis 8 mars , 2012 den 20:45 #

    spännande smaker, äpple är ju alltid fräscht, bara det smakar äpple och inte arom 😉

    Kramar

  3. kajsa 8 mars , 2012 den 21:08 #

    Älskar när det kommer nya smaker!! Något man verkligen måste prova 😀

  4. Sofia 8 mars , 2012 den 21:11 #

    Vad roligt. Låter gott. Jag är inte så mycket för smaksatt vatten dock.

  5. Siri - My Fashion View. 8 mars , 2012 den 21:33 #

    Så gott med äpple 🙂

    sv: Men tack sötnos! Ja jag kände att lite färg kunde pigga upp 🙂
    Haha ja det får allt bli så annars kommer jag säkert leta reda på något sött att äta efter ett besök på din blogg 😉 Kramar

  6. Felicia 8 mars , 2012 den 22:37 #

    Har itne smakat äpple ännuu ska göraT imorn!!!

    SV: Jaamen bitter chey

    puss

  7. Rinki 8 mars , 2012 den 22:56 #

    Vad spännande och roligt att du fick det paketet och lagom till att du ska ut och jobba också 🙂 jag har varit nyfiken på att smaka just Äpple eftersom den andra smaken inte tilltalade mig lika mycket, nu ska jag defintivt smaka äpple!

    Sv: Det var inte riktigt så jag menade, absolut så är jag för att tjejer ska få vara tjejig och killar få vara killiga, men det ska även få vara tvärtom och det jag snarare vill lyfta fram är att Lego ändå bidrar till att befästa könsroller på ett sätt som jag tycker är onödigt, absolut kan det få finnas tjejiga Lego-karaktärer eller vad man ska säga men att de ska kretsa just kring smink och speglar och allt det där ytliga, Det tycker jag är dåligt. Just den pressen på det ytliga och att man ska se snygg ut, det är bara dumt att introducera det så tidigt. My little ponies och sådär var ju färgranna och inte direkt sådär extremt flickiga på något annat sätt än att det var tjejer som oftast lekte med hästar. Men det är just det där med att lägga till sminket och ytan…om du förstår vad jag menar?

    Jo, det var lite tråkigt att glassen inte var vidare god, eftersom det – precis som du skrev – kostar en hel del. Det är alltid roligt att beställa lite olika, dessvärre kan jag inte – i lika stor utsträckning (och speciellt inte när det gäller desserter) – smaka andras pga laktosen, men det är ändå roligt att se upplägg och sådant.

    Hm, jag är lite feg när det gäller storslagna firanden, i alla fall av mig själv, mest för att jag inte vet hur jag skulle göra något sådant. Jag känner en del, men jag har inte sådär jättemånga nära vänner och även om jag har en hel del vänner så är de så olika att jag mest skulle bli orolig för att alla inte kommer överens eller att det blir tråkigt och att det blir som grupper istället…jag är lite sådär, vill alltid vara en bra värdinna och kan inte riktigt slappna av och njuta av att vara i centrum. Nej, men absolut är det inte presenter som är det stora hela, men jag tycker ändå att det är lite mysigt att få något litet och personligt. Det mesta var ju roligare när man var liten dock ;).

    Mycket jobb, hur känns det, kanske skönt att komma iväg lite? Vad är det du får göra på båten? Hoppas att det går super <3.

    Puss & Kram på dig!

  8. Jenny 8 mars , 2012 den 23:29 #

    Jaa jätteskönt!! 😀
    hihi gott med ramlösa:D

  9. Diana 8 mars , 2012 den 23:53 #

    Skoj att få testa nya grejer! Dock är jag ingen älskare av bubbelvatten, men Ramlösa måste man ju stödja (finns i min hemstad).

  10. Nadja 9 mars , 2012 den 00:00 #

    ja det var gott med grillat men känns märkligt att grilla i söndags och vakna på ondsdagen med massor av snö. =(

    Bara bra. =) Vad görs? =)

    Kram

  11. petra 9 mars , 2012 den 08:13 #

    Åhh dom såg läskande o goda ut. Måste nog testa en hallon/blåbär.
    Tack för tipset.

    kram & ha en bra dag

  12. Verkligen härliga smaker! ha en bra arbetsperiod!!

  13. Sandra- Med Pojke I Magen 9 mars , 2012 den 11:37 #

    haha men vem/Varför fick du de?
    Äpple kan ja tänka mej e super god!

    Vad roligt att du skrivit om våfflor i inllägget nedanför…
    Igår gjorde jag en status uppdatering på fejjan igår där jag skrev
    ”Blev förträffligt sugen på våfflor! Vart kom de ifrån? Ja brukar ju inte ens gilla de…” 🙂

    SV
    Ja den oljan jag har är verkligen super! Den har också fått bäst i test på flera ställen.. Jag har bf 7/7 😀

  14. Lajna 9 mars , 2012 den 12:14 #

    Åh, Hallon Björnbär lät riktigt fint! 🙂

  15. Carro 9 mars , 2012 den 12:26 #

    Hallan och björnbär lät verkligen god!

  16. Rebecca 9 mars , 2012 den 13:28 #

    Den med äpple kan vara den goadaste någonsin! riktigt kall så är det favoritdrycken just nu 🙂

  17. sofie mumsfillibaba 9 mars , 2012 den 15:25 #

    Smakade den där med äpple för nån vecka sedan och tyckte att den var fräsch och god.

  18. Jasmine 11 mars , 2012 den 11:44 #

    Åh, va’ gott. Jag som gillar smaken av äpple måste ju prova denna nyhet.
    Kram

  19. Mickan, Gravid v. 38 15 mars , 2012 den 20:48 #

    Åh jag vill också smaka! 😀 Hehe.

Kommentera

