[bak]tanke med MuzicmeCupcake

7 Mar

Vem är tjejen bakom bloggen MuzicmeCupcake?

– Jag heter Lisa, är 19 år & bor i Alingsås med min mamma & pappa. Jag har tre äldre syskon som alla flyttat hemifrån. Jag tog studenten från Barn- och fritidsprogrammet våren 2011 och fick sommarjobb på tvätteriet där jag sedan blivit kvar. Dock planerar jag att i framtiden arbeta som konditor & öppna ett eget café!

Ditt första bakminne?

– Jag minns att vi bakade mycket i skolan när jag var liten och att vi hade varsin pärm där vi samlade alla recept. Den är full med recept på mumsmums, kokosrutor och dumlekakor!

Om du var en bakelse, vilken?

– Jag skulle nog vara en liten rosa cupcake med någon söt dekoration ^^

Vilket är ditt bästa baktips?

-Planera! Ställ fram alla redskap & ingredienser och mät upp dem. Plocka bort saker efterhand så blir det inte så rörigt i köket.

Vem inspirerar dig mest?

– Bakerella, helt klart! Hon gör precis sådana söta och fina bakverk som jag själv tycker om att göra 🙂

Vad bakar du helst?

-Cupcakes, och framförallt minicupcakes! Men även cheesecakes då jag är helt tokig i det 😀

13 svar to “[bak]tanke med MuzicmeCupcake”

  1. Sandra 7 mars , 2012 den 16:58 #

    Åh nu blev jag sugen på både cupcakes och cheesecake. Haha!
    Allt känns mycket lyxigare och godare i vinglas. Jag använder nog mer vinglas än vanliga dricksglas. Jag tycker bara det känns bättre 😛

  2. Amanda 7 mars , 2012 den 17:03 #

    Mums, cupcakes och cheesecake är så gott! =)

  3. Mari 7 mars , 2012 den 17:23 #

    Men oj så mkt godsaker du har lagt upp =).

    Sv. Ja, eller hur. Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilderna. =)

  4. Fröken Tö 7 mars , 2012 den 18:09 #

    Cupcakes är ju bara så gott!
    Sv; Har inte läst ut boken än, men så här långt gillar jag den skarpt! 🙂 Hur gick det med pistaschglassarna förresten? Ha en fin kväll!

  5. Jenny 7 mars , 2012 den 19:27 #

    aw, tack 😀 glad jag blir!! 🙂

  6. Alexa 7 mars , 2012 den 19:47 #

    vem älskar inte minicupcakes? 😉

  7. Rinki 7 mars , 2012 den 22:25 #

    Vad gulligt med mini-cupcakes 🙂 det är ju ett härligt alternativ till de stora som ibland kan kännas lite maffiga och så är de väldigt söta att bjuda på!

    Sv: Tycker absolut att du ska besöka restaurangen under ditt besök, det är väldigt goda maträtter! Tyvärr så kunde jag inte äta mycket av desserterna pga laktosen, beställde än Pina Colada sorbet som inte var så sorbet-ig, tror att den kan ha varit gjord på typ kokosmjölk för att få kokossmaken, vilket inte gjorde den så himla god. Så min bror åt upp den ^^ åt mig. Lite tråkigt eftersom det finns så många fina sorbeter man kan göra, men det där var dagens så kanske bara jag som hade otur. Blåbärspajen som alla utom jag och E tog, fick bra betyg också, dock är det ju i Amerikansk tappning så mamma var inte jätteförtjust i att de i fyllningen hade använt mer blåbärssylt, snarare än bär. E tog en Pecanpaj som han tyckte var jättegod, dock rätt hård då kolan som höll ihop allting gjort skalet rätt hårt — men gott. Du lär hitta något ;).

    Vad kul att de har blivit lite tuffare nu i alla fall, men precis som du säger så har det väl lärt sig lite från den första säsongen. Själv längtar jag ju tills Masterchef US börjar igen, den är coolast enligt mig.

    Ja, det måste vara jättehärligt att få planera kalas för en liten, jag kan inte säga att jag helt inte gillar att fylla år längre, för när det kommer till kritan (dagen) så gillar jag ändå att bli lite uppvaktad och få presenter. Får dock se hur det blir i år eftersom ingen av mina föräldrar kommer att vara hemma, annars brukar vi gå ut och äta då med…nåja, vi får se vad som hittas på.

    Vad skönt att du verkar må bra och sådär, men precis som du skrev så är det ju viktigt att ändå komma ihåg att du är gravid och tar det lite lugnare ;).

    Hehe, jo jag fick också hem en sådan rabattkupong idag, så det var väl bra att jag inte hittade jackan, kanske hittar den någon annanstans, men den verkar rätt så slut i stan. Funderade på att istället kanske hitta en jeansjacka i den modellen eftersom jag ändå har en läderjacka och dessutom en mockajacka i den modellen, ah jag vet inte! 😛 Dagens I-landsproblem.

    Puss och Kram på dig!

  8. Fina Frun 7 mars , 2012 den 23:06 #

    Det var för mig, en ny bloggare. Får kika in där 🙂

  9. Fnulan 7 mars , 2012 den 23:13 #

    Kan du inte komma och baka åt mig?

  10. Anna 8 mars , 2012 den 00:10 #

    sv: tack ! vi hade det grymt : ) älskar också cheescake…..

  11. Ann-Helen 8 mars , 2012 den 08:16 #

    Sv: Av kommentarerna att döma föredrar dom flesta kanske lite otippat Häagen-Dazs.. 😉 Intressant! 😉

  12. Linda-Mamma till Alfred 8 mars , 2012 den 09:18 #

    ÅH måste baka nu alltså!Var ett tag sedan!
    Du har ngt hos mig förresten;)

  13. Lisa - Kreativ bakning ♥ 10 mars , 2012 den 14:20 #

    Tack för inlägget söta du! 🙂

Kommentera

