Skaldjurskräm till fisk

5 Mar

Jag har tröttnat på den färdiga remouladsåsen man kan finna i matbutikerna, majoriteten innehåller dessutom curry som jag inte alls tycker passar. Det är inte så svårt att göra sin egna men inte heller svårt att göra något helt annat att ha till sin panerade fisk och kokta potatis. Jag gjorde istället en skaldjurskräm som blev otroligt smarrig till!

2½ dl creme fraiche
3 msk majonnäs
15 räkor
4 crabsticks
1-2 msk dill
salt och vitpeppar

Blanda creme fraiche och majonnäs till en kräm. Hacka räkor och crabsticks och blanda ner i krämen. Smaka av med dill, salt och peppar. Perfekt att servera till fisk!

10 svar to “Skaldjurskräm till fisk”

  1. Jenny 5 mars , 2012 den 11:28 #

    Tack så mycket! 😀 De på Bryan adams är kanske från 15-20 meters håll, veronica maggio är lite närmare, oskar också, men håkan är längst ifrån kanske 40 meter 🙂

  2. Mari 5 mars , 2012 den 11:53 #

    Sv. Men vad gullig du är =).
    Jag har haft många diskussioner med nära och kära om detta, så jag tyckte det var på tiden att reda ut vad som stämmer. Kul att du gillar det =)

    Ha en bra dag nu fina du !! Kraaam

  3. Lina 5 mars , 2012 den 12:02 #

    Tack snälla för din fina kommentar! Jag förstår att du längtar efter din lilla men tiden går fort så vips är det sommar och bebisen är hos er 🙂
    Så många god recept du har på bloggen. Hit kommer jag tillbaka när inspirationen tryter (vilket är ganska ofta)!
    Kram!!

  4. Carro 5 mars , 2012 den 12:35 #

    Jag älskar sånt där ”klabb”som vi kallar det i vår familj. haha. Av alla dess typer! Mums! hehe

  5. Pernilla 5 mars , 2012 den 15:53 #

    Hehe ja =)

    I juni har vi bokat stuga utanför karlshamn en vecka. Kanske kan då passa på att åka och hälsa på er. Om ni är lediga och kan.

    Vi ska vara där från den 23 juni till den 30 juni. Du kan ju kolla upp det så kanske vi kan ses, hade varit så skoj.

    Hehe kom på nu när jag skrivit detta att ni ska ju få den lilla då, dum jag är. Passar nog inte riktigt då kanske.

    Kram kram.

  6. VERONICA 5 mars , 2012 den 18:25 #

    Inte såna inlägg. JAG BLIR SÅ ´HUNGRIG! 🙂

  7. anniepiie 5 mars , 2012 den 18:59 #

    Dedär var min favvomat i skolan, tro det eller ej! 🙂 Sååå gott!! Måste laga det här hemma nån dag! Alldeles för gott för att glömmas bort! 🙂 Hoppas att du har en finfin kväll nu. Kramis

  8. Helena 5 mars , 2012 den 20:47 #

    Nu börjar jag längta efter en lunch på någon härlig altan med den skaldjursröran och med en nystekt färsk fiskbit…mums!!!

    Ja det var ett trevlig kalas, synd att han blev sjuk under tiden. Tänk vad många fina tårtor du kommer att göra till alla barnkalas:)) Kram

  9. Selina 6 mars , 2012 den 00:21 #

    Låter smaskens för oss som gillar fisk & skaldjur 🙂

    //Love Selina

  10. Wilma Seger 7 mars , 2012 den 12:36 #

    Sv. Haha ja så kan man kalla det. Supergod i vilket fall 🙂

Kommentera

