Nya glassarna är här!

5 Mar

Idag har alla glasnyheter dykt upp i GBs frysdiskar! Här nedan ser ni den fullständiga glasskartan för i år och den lovar mycket! Det är återkomstens år så många goda sorter kommer tillbaka. Och för er som älskar Noggerglassen, den finns numer som skopglass! Bland Magnum mini-flerpacken kommer nya vuxen smaker i form av Pistacchio&Vanilla och Irish Cream&Limoncello, jag som älskar pistachglass måste ju smaka den förstnämnde som även kommer i Carte d´ors sortiment.

Hoppas ni hade bättre tur än vad jag hade i affären, här har glassarna ännu inte dykt upp även om man ser att de gjort plats för godbitarna. Får bli en ny chans imorgon!

20 svar to “Nya glassarna är här!”

  1. Thessan 5 mars , 2012 den 16:07 #

    Tack! Ska ta och krypa ner under en filt i soffan och virka lite nu, perfekt sätt att få lugn och ro efter en intesiv arbetsdag =)

  2. Diana 5 mars , 2012 den 17:19 #

    Åh, jag ser att Piggelin är kvar! Den hängde väl löst ett tag?

  3. Art By Tina - Konst & Fashion 5 mars , 2012 den 17:21 #

    Men vart är all lakrits!?

  4. Art By Tina - Konst & Fashion 5 mars , 2012 den 17:21 #

    JO – nu såg jag pucken. Hurra!

  5. Lotta, mamma till Lucas 5 mars , 2012 den 17:59 #

    Mmmm!!!! =)

  6. Tessie 5 mars , 2012 den 19:41 #

    Ohhhh, va spännande med ny glass!! 🙂

    Sv; hur var det att jobba!?..
    Ja, det är en hel del grejer.. ska skriva om det i ett längre inlägg här så småningom.. nu har jag bara lagt upp bildbomb och ett kortare inlägg.. men det kommer.. 🙂

    kramar

  7. Emelie, Mamma till David och Gravid 5 mars , 2012 den 19:52 #

    Yes! Tip top och piggelin är kvar 🙂

    Sv: Ja, nu börjar magen växa igen. Den stod stilla i 2 veckor men märkte idag att jackan inte gick att knäppa längre, så den växer som den ska 🙂 Hur är det med din mage? Livlig bebis? 😀
    Kram

  8. Emilie 5 mars , 2012 den 19:59 #

    Rasmus tittade ut den 26 juni så 2 dagar efter BF 🙂

    Mums, vad sugen jag blev på glass!!!!

  9. fotograf Cecilia Möller 5 mars , 2012 den 20:36 #

    SV. Tack! Det ska bli kul att visa hela rummet sen när det känns klart. ”Bara” en tavla och gardiner på, men sånt kan ju ta tid…

  10. Tess 5 mars , 2012 den 20:46 #

    åh, vad kul att du lägger upp detta! Alltid lika roligt varje år att se om man kanske får sig en ny favorit 🙂 (hehe vad töntigt det låter..)
    Men jag trodde piggelin skulle bort?! Det var ju tur!

  11. Amy's piece of cake 5 mars , 2012 den 21:32 #

    Nu fattas bara vår- och sommarvädret med en massa soool! =) Kram fina du!

  12. Jenny 5 mars , 2012 den 21:44 #

    Jaa jättesöta!! 😀
    Ja precis!! 🙂 Om du har sett bilderna jag fotade på Petter och September så är de fotade väldigt långt bak, kanske 50 meter från scenen, men de blev riktigt bra ändå 😀

  13. Mathilde 5 mars , 2012 den 22:16 #

    SV: Ja det är det verkligen, skall nog kolla om jag hittar något mer gott te där. =D Finns ju typ 1000 olika tesorter och smaker.. =D

  14. Fröken Tö 6 mars , 2012 den 00:03 #

    Sv: Lemoncurd är för mig ganska nytt, men har ju upptäckt att det är helt otroligt att ha i tårtor och andra bakverk!

    Härligt med glassnyheter förresten! Läste om det i GP och spanade direkt in pistascheglassen, så den ska jag också prova! =)

  15. Vivi 6 mars , 2012 den 11:25 #

    Mmm vad gott, längtar tills det blir riktigt glassväder även om solen tittar fram så behöver jag lite mer plusgrader för att det ska bli glassväder för mig. Här ”hemma” finns det ett ställe som ligger en bit ut på landet som heter Riccardos som gör egen italiensk glass, gahhh den är SÅ god ! Längtar tills det blir säsong att åka dit och sätta sig i solen!

    Oh vad planerar du får tatueringar ? Ngt med bäbisen kanske ? Ett namn, fot eller liknanden ? 🙂
    Själv har jag länge varit sugen på att dels göra en Nemi-pinuppa på ryggen, men det blir nog inte av då jag itne vill ha en så stor tatuering och dels har jag och min syster funderat på att tauera in det kinesiska tecknet för syster. Det består av två teckan så vi skulle haft varsitt så att det inte är komplett utan varandra 🙂

    Kramar!

  16. Patricia♔ 6 mars , 2012 den 11:25 #

    Härligt med lite nyheter där bland glassarna, men vissa år blir man så besviken på nyheterna att de lika väl hade kunnat skippa dem helt. Många blir nog floppar också skulle jag tro. Roligast är ju när det kommer skopglass i nya smaker, fast nogger har väl ändå funnits sedan förra året väl?

    Ja, att få se de första blommorna gör mig helt lycklig. Olyckligtvis finns det inga häromkring i området där jag bor utan de där bilderna tog jag ute på en ö. Men det kommer väl mer hoppas jag:) Har du inte sett några?

    Stor kram

  17. Petra 6 mars , 2012 den 13:50 #

    Åhh spännande att testa dom sen

    Sv: Nej jag förstår inte varför vissa klankar ner på babysim. Vi var där idag oxå o det är ju bara så mysigt- Man njuter så i det varma vattnet, babyn o du bara myser och njuter av värmen och av att träffa andra föräldrar o bebisar. Sen att dom blir trygga i vattnet.
    Men jag har stött på åsikter som e att barnen inte alls gillar de , att man tvingar dom att o bla bla bla.
    Men de ser man ju rätt snart om ens barn gillar eller inte. Eller hur?
    Men vissa människor måste klaga på allt så e de bara-

    Kram

  18. Sandra- Med Pojke I Magen 6 mars , 2012 den 15:30 #

    Åhhh äntligen!! Som jag har väntat! Jag är grymt sugen på att pröva soler shotsen 😀

    SV
    Ja de är mysigt, men ja kan tycka att de är en aning obehagligt också :S

  19. malin-helena 6 mars , 2012 den 21:10 #

    Ja, det är lite dumt det där med att GB säger att de nya glassarna finns i butik på måndag. Men vi fick vår leverans på just måndagen, kom vid 16 tiden. Då har ju vi tyvärr ingen chans att få upp glassarna den dagen liksom. Vilket är synd…
    Men som sagt, det finns ju många fina nyheter där på glasskartan. 😉

    Åh, det lät som en fin sallad med alla dessa saker på! Frön och grejer är fint. 🙂 Det äter jag faktiskt allt för lite av ska jag erkänna. Man har alltid något att bli bättre på.

    Kramar!

Kommentera

