Mysfrukost med scones och varmchoklad

4 Mar

Det är den första söndagen i mars, detta betyder Vasaloppet och mysmorgon! Här har vi nämligen bullat upp med scones, marmelad, ost och varm choklad med vispgrädde medan vi ser hur de tar sig fram genom Dalarna.

Som kontrast till vinterlandskapen på tv så väntar våren utanför dörren. Ute skiner solen och jag hoppas det är lika varmt och härligt som igår när folk gick runt i skinnjacka, converse, solbrillor och satt på bänkar ute på stan i solgasset. Blir det en sån dag så ska vi nog ta oss ut på en promenad! Nu är min största fundering, när ska Glassiären slå upp sina dörrar i år och när kommer de härliga uteserveringarna?

14 svar to “Mysfrukost med scones och varmchoklad”

  1. Heidi 4 mars , 2012 den 10:26 #

    Jo, det är nog roligt att komma ut och träffa nya människor. 🙂 Jag jobbar nu lite inom hemservice för att få se vad det går ut på och sedan för att få lite erfarenhet. 🙂
    Jo jag skall nog kolla opp detta med tanden. Vill ju inte att det börjar värka efter besöken. För jag vill inte gå till tandläkaren hela tiden. 🙂
    Kram

  2. Tess 4 mars , 2012 den 10:34 #

    ÅH mysigt! Vill också vara med 🙂

  3. LIENE 4 mars , 2012 den 11:06 #

    sv: Jag gillar inte konsistensen (för hård) och jag menar att jag gillade oljan som var före solrosoljan:) ska det vara onyttigt så ska det vara onyttigt!

  4. Jenny 4 mars , 2012 den 11:23 #

    Lycka till! 😀 Glöm inte att du har större chans att vinna om du länkar tävlingen i din blogg och kommenterar till mig att du har gjort det! 😀

  5. Frida 4 mars , 2012 den 11:51 #

    Vilken härlig morgon! Vi har ingen sol på västkusten idag 😦

  6. Jennie & FrökenFlis 4 mars , 2012 den 12:14 #

    Gud vilken god frukost! Det är så där extra mysigt med lyxfrukost på helgen 🙂

  7. Sabina 4 mars , 2012 den 12:47 #

    Vad gott det ser ut. Jag har gjort en cupcake drink idag 🙂 följer du mig på bloglovin?

  8. Thessan 4 mars , 2012 den 12:49 #

    ja vi får se vad det blir =)

  9. Maria 4 mars , 2012 den 15:18 #

    Fy tusan vad gott med scones! Blev jätte sugen på det nu.. Jäklar du Eleonore, kommer gå upp så mycket i vikt bara genom att följa din blogg ju!

  10. Pernilla 4 mars , 2012 den 19:32 #

    Mums så gott det där såg ut =)

    Åhh Glassiären, får nog besöka er i sommar så man kan mumsa glass. Hehe!!

    Kram kram.

  11. Josefine 4 mars , 2012 den 21:08 #

    Åh vilken god frukost 🙂
    Det var det också 😀 Så underbart med sol!

  12. Åh vilken mysmorgon!

    sv: Hihi ja det är två färger jag oxå kommer överdosera till våren, så himla härligt med färg!! 🙂 Kram

  13. Mickan, Gravid v. 37 5 mars , 2012 den 13:45 #

    Åh mums vad gott det där såg ut då! 😀 Nu måste jag nästan göra mig en kopp varm choklad!

    Tack. Visst blev det fint. 🙂 Ja, visst är de söta. Bara två av dem som är bebisens egentligen men det har legat ett gäng gosedjur framme här som vi tänkte att de kan få vara med de också. 🙂

    Jaså? Har IKEA inte standardmått på sina täcken? Hm, det ska jag kolla upp. Man vill ju gärna kunna använda alla påslakanset…
    Ja, det har du ju rätt i. Kommer nog ändå bara ha påslakan på sommaren sen. Och kudden får man väl ta bort när bebisen börjar vända på sig i sängen.

    Jaa, snart räknas hon som fullgången. 😀
    Kramar

  14. Jasmine 9 mars , 2012 den 18:01 #

    Ett väldigt mysigt inlägg att få ta del av. Ni verkar alltid ha det så trevlig hemma när det kommer till att njuta av livet. 🙂

    Svar: Tack för din kommentar till inlägget om att jag kommer lämna min ö. Din medkänsla betyder mycket. Du satte verkligen ord på hur det känns, tack för det.

    Hehe, om du ska skaffa dig ännu en tatuering vilket motiv ska du ha då?

    Kram

Kommentera

