Testfredag v 9: OLW Ugnsbakade chips

2 Mar

Nu är det dags för ännu en testfredag och idag kör vi på tema valfritt! Ser dock fram emot nästa vecka då vi kanske testar någon av de nya GB-glassarna som ska komma ut i butik på måndag, eller vad tycker du Linda? 😉

Men nu till denna veckas test som är OLWs ugnsbakade chips med nya smaken Sourcream & Italian Cheese. Smaken kanske känns igen från förra årets mysmatchen där Kebabdrömmen gick ut som segrare. Jag är glad att Sourcream & Italian cheese inte helt försvann för det var min favorit! Dessa chips smakar otroligt mycket och är riktigt mumsiga. Dock är jag inte jätteförtjust i den kompakta och hårda konsistensen på chipsen som blir när de är ugnsbakade. Dessutom är de tunga så man får inte mycket chips i 150gramspåsen.

12 svar to “Testfredag v 9: OLW Ugnsbakade chips”

  1. kajsa 2 mars , 2012 den 16:41 #

    Dom är goda =)

  2. Erica 2 mars , 2012 den 17:30 #

    Jag har inte smakat just denna smak, men rent generellt tycker jag att de ugnsbakade OLW-chipsen är supergoda. Jag uppskattar verkligen knaprigheten och att de inte är så flottiga. 😀

    • simon 5 mars , 2012 den 09:00 #

      Om det gillar att chipsen är lite hårdare och inte så flottiga så skulle du pröva Svenska Lantchips! Det låter som om det skulle falla dig i smaken perfekt! 🙂
      /Simon fr Svenska Lantchips

  3. Mari 2 mars , 2012 den 18:31 #

    sv. 🙂 Tack fina du.
    Skönt att höra…. Med mig är det bara bra, sitter på ett tåg upp till Sundsvall nu =)

  4. Linda-Mamma till Alfred 2 mars , 2012 den 18:37 #

    Ah gottis, mitt fredagstest är påväg hem, färdas just nu i bil;) Så jag lägger upp det imorgon tror jag sitter här med världens huvudvärk..

  5. carrå - mamma till Isabella och gravid 2 mars , 2012 den 18:41 #

    Ja hihi. Vad glad jag blir av att du skriver så! :).

    Åh måste nästan prova chipsen såg goda ut!

  6. Jennie & FrökenFlis 2 mars , 2012 den 19:17 #

    jag älskar när dom är ugnsbakade, är såå mycket godare än vanliga 🙂

  7. Diana 2 mars , 2012 den 20:32 #

    Den smaken var också min favorit i Mysmatchen. Får testa dessa chipsen för jag gillar de ugnsbakade med!

  8. LIENE 2 mars , 2012 den 21:13 #

    Vill ha såna finräfflade ju! Fanns hos Estrella förut:( Chips har blivit så dåliga nu. jag verklige gillar inte solrosoljan…

  9. Carro 2 mars , 2012 den 21:46 #

    Spännande!

  10. Carolines hemligheter 3 mars , 2012 den 07:02 #

    De måste jag prova, fördelen kan ju vara att man inte äter lika mycket om de är kompakta i konsistensen 😉

    Ha en härlig lördag!!!

  11. Sandra- med pojke i magen 3 mars , 2012 den 14:13 #

    Sv
    Precis min tanke.. 🙂
    Åh vi ska inreda hela lillens rum. Ja längtar.. De ska nog gå i grönt o vitt med lite blåa
    Detaljer i 🙂

Kommentera

