Bebishörnan så gott som klar och väntar på att användas

2 Mar

Nu var det ett tag sen jag bebis-uppdaterade så det är ju verkligen dags! Ni kanske minns att vi var på Ikea för ett par veckor sen och inhandlade möbler och lite småsaker och nu står bebishörnan i sovrummet och bara väntar.

Sängen är klar och allt därtill, den ska bara bäddas! Den är av den klassiska modellen HENSVIK, känns som väldigt många väljer just denna till sina små. Garderoben står också klar och väntar på att fyllas med kläder och annat skoj till bebis. Det är en SMÅDAL(en sån vi har i köket med, den utgår snart ur sortimentet så passa på om ni vill ha en) med dörrar och en klädstång. Hittade dock inga fina klädstångar så vi köpte helt enkelt en köksstång som ska fästas på väggen och skruvade upp i taket på skåpet, passar perfekt! Nu saknas bara lite smågrejer och några tavlor ovanför sängen till hörnan

22 svar to “Bebishörnan så gott som klar och väntar på att användas”

  1. Så fint!

  2. Diana 2 mars , 2012 den 11:00 #

    Åh, det måste vara jätteroligt att pyssla till bebis! När är det dags?

  3. Rinki 2 mars , 2012 den 11:48 #

    Det ser hur fint ut som helst, verkligen mysigt! ❤ Gillar skåpet med Max-boken, gillade dem när jag var liten.

    Roligt med temat, jag har dessutom hittat en kokbok som jag nog ska kunna hitta ett potatisrecept i. Just nu blir det lite svårt att fixa något större med foten, men ska verkligen försöka att bidra med något den här månaden! 🙂 Tack för att du fortsätter att inspirera så bra med din blogg.

    Sv: Ledbandet som har blivit uttöjt eller i värsta fall avslitet, men jag överlever, bandage och kudde för att hålla foten högt. Har ju som tur är min sambo, som dessutom är hemma idag så kan få hjälp med saker.
    Men tack för att du bryr dig gumman.

    Dina cakepops var verkligen jättecoola, jag ska testa att göra sådana vid tillfälle, de ser så smarriga ut och som en rolig grej att bjuda på om man får främmande. Ja, det lär ju säkerligen komma fler säsonger om du fortfarande är intresserad då, kan ju vara roligt att ge dem ett par säsonger att förbättra programmet på också, plus att du då får en chans att se hur de andra gör 😉

    Jag är redan sugen, det har jag varit länge! Jag vill verkligen bli mamma och gärna rätt ung, men just nu känns det inte som rätt tillfälle…det är så mycket annat med plugg och allting, så det bästa är kanske att vänta.

    Hihi, jag är verkligen intresserad av den där jackan, men känns som att det kanske är bra att komma till en butik så att jag kan kolla storlekarna. Hur verkar dem?

    Puss & Kram

  4. Thessan 2 mars , 2012 den 12:01 #

    Vilka fina bilder!! Japp nu får vi njuta av helgen-underbart! Hoppas solen skiner på dej med

  5. Mamma till William och Wilma 2 mars , 2012 den 13:17 #

    God eftermiddag söta..Alltid skoj att inreda för bebisens ankomst 🙂 Så fint du har gjort–Ha en fin fredag.kram

  6. Mia 2 mars , 2012 den 14:10 #

    Åhhh va fint ni gjort, gillar glasskåpet så man kan se sina fina saker därinne sen (o så håller man nog ordning också eftersom det syns) 😀

    Han får nog börja hålla reda på sen när bäbis kommer o då kommer dina namnsdagar med på köpet lite mer ska du se. Det roliga för mig var att det var min bonus-pappa (som vanligt!!!!) som va först att gratta på Maria-dagen och han är först på de andra dagarna också ♥♥♥ (dvs före lilla mamsen också!!)

    Solen skiner även här så näsan ska i vädret i morgon om det håller i sig!!

    Kraaaaaaamisar

  7. Sandra- Med Pojke I Magen 2 mars , 2012 den 14:27 #

    Åhh jag längtar tills vi ska börja göra iordning bebisrummet 😀

    SV
    Jag har haft krycka rätt länge pga foglossningen.. :S De är långt ifrån kul, och jag känner mej som en pesnionär… :S

  8. Vivi 2 mars , 2012 den 14:40 #

    Oh så mysigt ni har fått det ! Det måste kännas roligt att få inreda, ja inbillar mig att det kanske känsn mer ”verkligt” när man börjar få upp barnsäng och grejjer 🙂
    Den dagens det vankas barn blir det nog besök både på Gekås och Ikea för min del 🙂

    Jo det var mysigt, fast hans överraskning förstörde min lite grann 😛
    Har ni ngt rolgit planerat för helgen ? Själv hoppas jag på en solig helg i så fall kanske det blir en långpromenad & t.o.m en utflykt !
    Kram!!

  9. Felicia 2 mars , 2012 den 14:50 #

    Men så vackert och sött och gulligt, Jag är taggad för ditt barn! hahah 😀 Så gulligt.. woh.

    SV: jamen precis, det är de som är bäst, GILLAR DIN MED haha 😀

    puss

  10. camilla 2 mars , 2012 den 15:04 #

    vad mysigt det ser ut 🙂

  11. Carro 2 mars , 2012 den 15:30 #

    Åå mys, så fint!

  12. Patricia♡ 2 mars , 2012 den 18:18 #

    Åhh men vilken söt hörna ni ordnat för bebis:) Jag lovar dig att de här veckorna du har kvar kommer gå super fort:)

    Hihi tack. Så himla perfekt att göra en ”bakelse” på rulltårta. Det ser ju lite lyxigare ut i alla fall:)

    Kramar

  13. Helena 2 mars , 2012 den 18:43 #

    Förstår att bebisen är efterlängtad. Så roligt att inreda och förbereda allt nu och det ser så fint ut.:)
    . Det kan ju va skönt att ha det gjort i fall du inte skulle må så bra den sista tiden.

    Tack! Biskvierna går utmärkt att frysa och kan bara ta fram en stund innan de ska ätas…perfekt om man skulle bli sugen sådär oplanerat:)) Kram::=)

  14. Jennie & FrökenFlis 2 mars , 2012 den 19:23 #

    åh så fint nu gjort 🙂

  15. Mickan, Gravid v. 36 2 mars , 2012 den 22:37 #

    Så mysigt. Jag känner mig lite efter här. ;D Nu har vi fått spjälisen iaf, tänkte försöka bygga ihop den i helgen.

    Tack för din gissning. Ja, längd och vikt är alltid svårt att gissa. Själv brukar jag gissa mellan 48-52 cm… 😛 Men visst är det kul att se vad som är rätt… 🙂
    Hoppas ni också får en fin helg!
    Kramar

  16. Amy's piece of cake 3 mars , 2012 den 12:29 #

    Åhh underbart med hörnan! Visst blir det mer verkligt nu när ni hands-on börjar med alla inköp, planering etc? 🙂 Önskar dig en fortsatt fin lördag denna underbara soliga dag, kram!

  17. Petra 3 mars , 2012 den 16:29 #

    så himla fint!!! 🙂

    sv: vår lille kille är beräknad till midsommar!! Så längtar väldigt mycket! 😛 så det är inte långt mellan våra små! 🙂

  18. Anna 3 mars , 2012 den 17:26 #

    Åh så mysigt de ser ut

  19. Anna 4 mars , 2012 den 08:37 #

    Så mysigt och fint!

  20. petra 4 mars , 2012 den 09:26 #

    Va fint de blev!!
    vilken underbar blogg du har. Massa gottis=)
    Måste jag fortsätta följa.

    Spännande med bebbe!!
    kram

  21. Jasmine 5 mars , 2012 den 21:38 #

    Det må jag säga! Himla fint, verkligen.

    Svar: Tack för din förståelse, den uppskattas.
    Hoppas att det gick bra för din vän som skulle tatuera sig. Blev denna vän nöjd med resultatet?

    Klart att du får en fin sommar; att bli mamma är ju något av livet största underverk.

    Kram

  22. tess 9 mars , 2012 den 18:46 #

    Vad fint det blir 🙂 Där kommer er bebis att trivas hur bra som helst ska du se hehe. Och visst passar skåpet bra som klädskåp? Jag är hur nöjd som helst med vårat (som nu är FULLT med kläder hihi 😉 Kram

Kommentera

