Bidragen i kokboksutmaningen tema Pajer

1 Mar

Här är alla bidragen i Koboksutmaningen för februaris tema som var pajer i alla dess former. Kul att se så många olika tolkningar och jag tycker om att det blev både mat- och dessertpajer! Lite senare idag kommer jag avslöja det nya temat för mars. Hoppas ni hänger på även då!

Kärlek på tallrik- Sparrispaj

MissVivi- Äppelpaj

Hovkonditorn- Tomatpaj

Ansibecki- Miniquiche med rödbetsblad/ mangold, fetaost och rödbetor

Remsans bistro- Kantarell- och köttfärgpaj

Anne´s food- Chocolate Meringue Pie

chocolatemeringuepie

Mårtenssons Kök- Rödbetspaj med fetaost

14 svar to “Bidragen i kokboksutmaningen tema Pajer”

  1. Patricia♡ 1 mars , 2012 den 10:16 #

    Det var allt några olika sorts pajer där:) Några såg riktigt goda ut.

    sv: Haha, ja Ior är min favorit i Nalle Puh gänget också. Han är så deppig och söt;)

    Jo, du lär jag ha fullt upp med en hel del annat i sommar om man säger så. Hur länge har du kvar?

    Kramar

  2. LIENE 1 mars , 2012 den 11:38 #

    Åh, jag bakar köttfärspaj just nu!

  3. Diana 1 mars , 2012 den 12:17 #

    Jag är ingen pajälskare men det var himla fina bidrag du fått in! Väntar med spänning på nästa månads utmaning.

  4. Alexandra - kärlek på tallrik 1 mars , 2012 den 12:38 #

    Åh, vad kul att få se mitt bidrag här, tillsammans med alla andra fina godbitar! Ska bli spännande att se om jag kan vara med nu i mars också 🙂

  5. Carro 1 mars , 2012 den 12:51 #

    Oj så mkt smarrigt!

  6. Linda-Mamma till Alfred 1 mars , 2012 den 13:46 #

    Gud vad mkt goda pajer! Åh just nu har jag bara mötet i huvudet, det är så viktigt för mig;) Men du, skall vi säga valfritt denna gång kanske?
    2 timmar kvar nu…

  7. Mia 1 mars , 2012 den 13:50 #

    Åhhh va många härliga bidrag, mumsigt med paj, älskar matpajer 😀

    GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTIS på namnsdagen i efterskott – nu lär inte jag glömma till nästa år i alla fall 😀

    Ja visst är det och jag inser ju att det inte är det allra vanligaste att det blir så. 😀

    Torsdagskramisar!

  8. Vivi 1 mars , 2012 den 14:02 #

    Jättemånga bra recept ju! Trodde alla skulle göra äppelpaj, men folk var visst lite kreativare än så ;P
    Tack för att du tiog med min i sista minuten , ska vara snabbare i mars 😉
    Den sista pajen måste jag absolut pröva …

    Ahhh , nej det är klart att det kan vara svårt att vara med i ngt sådant med en nyfödd, själv blev jag nästan lite sugen, men samtidigt känner jag mig FÖR amatörmässig som bakelrska. Jag gör fula med goda tårtor och det komemr man inte så långt på ;P

    Kramar!

  9. Felicia 1 mars , 2012 den 15:56 #

    Men fy vad sugen jag blev på dessa, och på fetaost, haha fortfarande hungrig!!!

    SV: tyvärr blev det inte vapiano :((( hahhaha men göbra mat!

    puss

  10. Ida 1 mars , 2012 den 18:25 #

    Vad mycket gott!

  11. Sofia 1 mars , 2012 den 19:13 #

    Mmm så mycket goda grejer. 🙂

  12. Tess 1 mars , 2012 den 21:21 #

    Åh, vilka fantastiskt många bra recept 🙂 Mums!

  13. Mårtenssons kök 1 mars , 2012 den 21:31 #

    Inte dåligt med goda pajer, många bidrag blev det ju!

  14. Diman Dilir 1 mars , 2012 den 21:34 #

    hungrig jag blir!
    Visst är det:D

Kommentera

