Snart kommer Sveriges Största Baktävling

28 Feb

Vet inte om ni minns inlägget där jag eftersökte en Sveriges mästerbagare, hade ju varit så kul att vara med  något sånt! I sommar kommer tv4 starta inspelningen till just ett sånt program, Sveriges Största baktävling. De har just nu börjat med annonseringar och söker nu 12 amatörbagare som ska bemästra allt från surdegar till cupcakes till tårtor. Synd att detta kommer vid helt fel tidpunkt för mig men jag hoppas kunna se någon av er andra hemmabagare, som jag ska heja på er! Programmet kommer sedan visas på Sjuan i höst eller till våren.

Ännu är inte juryn och programledare klara men visst hoppas man lite på att få se exempelvis Leila Lindholm och Jan Hedh i programmet!

Foto: Anna Kern

22 svar to “Snart kommer Sveriges Största Baktävling”

  1. Pernilla 28 februari , 2012 den 17:47 #

    Mm riktigt läskigt var det. Men Hjalmar mår nu helt ok, lite trött och hängig bara men han är nog snart sig själv igen.

    Jaa då får vi försöka boka in en dag så småningom =) Hade varit så skoj att ses igen!!

    Kram kram.

  2. Nadja 28 februari , 2012 den 18:37 #

    Tack. =) Ja maten blev riktigt lyckad. =) Kan inte klaga. =)

    Ja så hur länge har du jobb till? =)

    Vilken underbar tävling. =) Kram

  3. Felicia 28 februari , 2012 den 18:59 #

    Gud så roligt, synd att du får har en liten beeeebiiiis då hihihi

    SV: men vad kul taack 😀
    pusss

  4. Emma 28 februari , 2012 den 19:13 #

    Åh en sån serie – Då lär iaf jag sitta bänkad!!!

  5. kajsa 28 februari , 2012 den 19:15 #

    Spännande! 🙂

  6. Lisa 28 februari , 2012 den 19:50 #

    Jag överväger att ställa upp i det där alltså! Satt förra veckan och fyllde i anmälan, men sen tvekade jag. Ska nog fylla i den igen ;D

  7. Mathilde 28 februari , 2012 den 19:59 #

    SV: vad jobbigt för dig. =D Som tur har jag sov morgon i två veckor nu!!! =D

  8. malin-helena 28 februari , 2012 den 20:32 #

    Det jag mest hakade upp mig på i din kommentar där var att du INTE smakat Wish glassen från Ben & Jerry sist den var med i GB! :O :O :O
    Det är ju kak/glass älskarens dröm. 😉 Och jag har ju förstått att du är rätt svag för båda sakerna, liksom mig. 😉 hihi.

    Det hade ju varit spännande att se dig där tycker jag. 😉 Jag undrar med vart de drar gränserna. Visst, om du har praktiserat, men du är ju inte kontidor till yrket väl?
    Då tycker jag att man borde få vara med. 😉 hihi..
    Men ja, som du säger, det är ju lite fel tillfälle för dig just nu då. Men säsong 2??? 😉 haha!

    Kram

  9. Linda 28 februari , 2012 den 21:32 #

    Oj vilken rolig och spännande tävling! Detta är första gången jag är inne på din blogg, men inte den sista! Superfin 🙂

  10. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 28 februari , 2012 den 21:56 #

    sv: Åh så lyxigt med lite långledighet nu 🙂 Njut!!! Kram

  11. sofie mumsfillibaba 28 februari , 2012 den 22:11 #

    Såg också reklam för detta. Spännande. Men inget för mig. Är ingen mästerbakare direkt. Om man tittar på mästerkocken är verkligen nivån hög tycker jag

  12. Vad roligt! Det kan bli häftigt att titta på 🙂

  13. Sofia 28 februari , 2012 den 22:43 #

    Spännande! Hade ju vart perfekt för dig annars. 🙂

  14. Julia - matblogg 28 februari , 2012 den 23:43 #

    Svar: Det var mycket mummsigt. Perfekt med lite smak av apelsin med :)! Jag ska helt klart börja göra pumpa oftare :D!

  15. Patricia♔ 29 februari , 2012 den 08:30 #

    Vad synd, det här hade ju varit en perfekt tävling för dig att deltaga i. Du som är så duktig på allt du bakar.
    Men om det går bra kommer säkert en säsong två och då får du vara på hugget och ansöka om att var med:)
    Leila Lindholm måste ju definitivt bli en av jury medlemmarna, annars är det ju skandal.

    Kramar

  16. Hälsokick 29 februari , 2012 den 08:34 #

    Du har ju bakat en hel unge, räknas inte det?!

    Sv: Ja då, de flesta som kom dit köpte träningskort =)

  17. Fröken Tö 29 februari , 2012 den 09:25 #

    Sv: Det ÄR otroligt enkelt och gott, så jag tycker absolut att du ska testa Salvia burro någon gång! 🙂
    Det lät som en riktigt rolig tävling förresten, vart anmäler man sig? 😉 Ha en fin onsdag!

  18. Lilli - I väntan på telning nr 2 29 februari , 2012 den 10:50 #

    Vad kul! Har varit lite väl mycket mat nu, även om det är kul så är bakning bra mycket roligare. Oftast hittar man också något man vill pröva mer än med just mat..

  19. Mickan, Gravid v. 36 29 februari , 2012 den 11:00 #

    Ojoj, DET låter som ett program för mig. 🙂 Att titta på alltså. 😛

    Ja, visst är det härligt med lite vårvärme. Vet inte hur det har sett ut med gradantalet här då vi inte har någon mätare, men varmt och skönt är det iaf. 🙂

    Ja, Mama är trevlig läsning. Fast jag föredrar nog ändå Vi föräldrar och Föräldrar & Barn.
    Ja, det förstår jag verkligen! Hoppas ni får det trevligt!
    Kramar

  20. Vivi 29 februari , 2012 den 12:50 #

    Sökt iaf, du hade säkert kommit med, tänk vilken lycka för deras tittarsiffror att ha en gravid bakerska med i programet 😉
    Sök sök sök !

    Jag ska verkligen försöka ta en bild ikväll på kokboken och skriva ett recept från den på bloggen, vill ju så gärna vara med ändå ! Jag ska göra det så fort jag kommer hem idag och mailar direkt !
    Jag är verkligen ledsen att jag inte tagit tag i det tidigare… det har varit lite mycket….

    Kramar !

  21. Jasmine 2 mars , 2012 den 10:42 #

    Du skulle ju passa jättebra i den tävlingen! Synd att det kommer lite olämpligt… Vi får hoppas att de sänder fler säsonger så att du får en chans att visa hur duktig du är. ❤

    Svar: Ja, det tror jag också. Som det är nu har jag knappt något att göra i skolan och det som jag har lyckats åstadkomma denna vecka skulle lätt kunna göras på en skoldag – dessutom en kort sådan.
    Tack för din kommentar.

    Hoppas att du får en mysig fredag.
    Kramar

  22. cassie 13 mars , 2012 den 21:43 #

    jag har sökt och gått vidare till steg 3 tydligen för då skulle dom ringa en stod det i mailet men nu hörde jag inte det för det var så sent så hon ville jag skulle ringa så fort jag kan. Så blir att ringa henne fort efter 9 imogon

Kommentera

