Årets GBnyheter har kommit!

27 Feb

Idag har GB Glace´s glasskarta kommit upp på deras facebooksida! De har rensat friskt på förra årets floppar, sparat många favoriter och tagit in många gamla och nya nyheter. Piggelinen försvann som tur var inte, det är vi glada för!

Lakritspuck är åter på kartan liksom den gamla  favoriten jordgubbs- och classico cornetto. Nu kommer även en Cornetto Enigma Cookie. Favoriten från barndomen Sorero Shots är tillbaka men i ny tappning nämligen Calippo Shots! Barnen får även gräddglassnyheten Haribo med vingummin i pinnen. Ja det är många glassar att se fram emot i år och det ska bli kul att få testa sig fram till en favorit. Glass är ju min nya craving nu.

 

22 svar to “Årets GBnyheter har kommit!”

  1. Rinki 27 februari , 2012 den 16:47 #

    Kul att Calippo shots kommer på kartan och att Piggelinen får stanna!

    Sv: Ja, tidigare har jag också suttit och kollat upp böcker i rean, men den här gången har jag mest hittat flera böcker men endast en av böckerna är från rean, men det går ingen direkt nöd på mig eftersom jag ändå har ett presentkort :).

    Skönt att du har fått jobba igen, kan tänka mig att det är skönt för dig att vara igång lite, så länge du orkar som sagt. Hur känns det just nu? Jag fick reda på för ett par dagar sedan att en annan av mina nära vänner ska få barn snart, de får i juni! Det är så roligt att så många ska ha barn, de är ju så härliga!

    Åh, kan du lägga upp en bild på den nya jackan, det vore roligt att se. Jag brukar inte vara ett större fan av att stänga min läderjacka heller, även om jag förvisso kan, det känns bara så stelt. Så jag håller med dig, det kan till och med se snyggare ut så.

    Ja, Rango vann ju i den kateogrin och jag såg den filmen för inte så länge sedan, tyckte dock inte att den var så himla grymt bra. Bra animerad dock, men själv handlingen var väl inget att hänga i granen. Jag skulle däremot vilja tipsa dig om en serie som heter: Once Upon a Time, grymt söt och fin — baserad på alla våra älskade sagor, fast i lite mörkare ton hit och dit :).

    Kramar!

  2. Alexa 27 februari , 2012 den 17:38 #

    ÅÅHH GLASS!!

  3. Mickan, Gravid v. 36 27 februari , 2012 den 18:04 #

    Ja, det var himla tur att inte Piggelin försvann. Kul att Solero Shots är tillbaka men jag saknar min favoritglass Cornetto Citron. 😦

    Visst är den hur söt som helst! 😀 Åh, ska du bebisshoppa. Så skojsigt! 😀 Förstår att du längtar!
    Ja, men ellerhur. 🙂 Kanonbra att ha ståendes i skåpet.

    Kramar

  4. sofie mumsfillibaba 27 februari , 2012 den 18:26 #

    Vilket vårtecken!

  5. carrå - mamma till Isabella och gravid 27 februari , 2012 den 18:53 #

    Ja jättekul!! hon känns så stor helt plötsligt haha! Tack 😀

  6. Jasmine 27 februari , 2012 den 19:35 #

    Åh, Solero Shots minns jga mer än väl! Den var en kär favorit under min barndom. Roligt att den är tillbaka, jag ska definitivt köpa den i år. Va’ roligt. Du gjorde min kväll. Vilken tur att din blogg finns. ❤
    Kram

  7. Nadja 27 februari , 2012 den 19:48 #

    Precis. =) Alla gästerna älskade den. =) Alldeles lagom mumsbit. =)

    Jag har har haft 40 års fest för en av mina bästa kill kompisar. Där jag bjöd på 3 rätters middag. =)

    Annars en lugn helg. =) Gick det bra och jobba? =)

    Kram

  8. malin-helena 27 februari , 2012 den 19:51 #

    Vi får ju in nyhetsbladen rätt tidigt på jobbet så jag har bläddrat igenom och bara längtat nu. 😉 hihi.. Jag blev mest glad över att Ben & Jerry kak-glassen är tillbaka!!! Det är den bästa glassen EVER. 2 kakor och glass i mellan, ben & jerry glass dessutom. Mumma!

    Ja, vi får hoppas veterinären säger att allt är bra i morgon. Hon är inte lika svullen nu så. 🙂

    DU! Jag såg en reklam på Sjuan som fick mig att tänka på dig direkt. 🙂 Står dock att man måste vara ”amatör” räknas du som det eller är du proffs? 😉
    Här har du en länk; http://www.tv4.se/1.2540020/anmal_dig_till_sveriges_storsta_baktavling_pa_sjuan

    Kramar

  9. Frida 27 februari , 2012 den 20:01 #

    Lakritspuck som är så gott!

  10. Julia - Matblogg 27 februari , 2012 den 21:39 #

    Sv: Ja det hoppas jag med :). Plättarna är supergoda! Sushi som är så gott!

  11. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 27 februari , 2012 den 22:04 #

    Älskade solero shots!! 😀

    sv: Tack sötis! Kul att du gillar det 🙂 Var faktiskt ledig i helgen så det var riktigt skönt!! 🙂 Kram

  12. Jennie & FrökenFlis 27 februari , 2012 den 22:28 #

    cornetto minns jag sen jag var liten, supergod!

  13. Selina 27 februari , 2012 den 22:45 #

    Jag verkar vara den enda i världen som inte är förtjust i glass ;-S

    //Love Selina

  14. Carro 27 februari , 2012 den 23:11 #

    Cornetto cookie lät ju god!

  15. Fina Frun 28 februari , 2012 den 00:28 #

    Glass kan jag äta hur mycket som helst!

  16. Vivi 28 februari , 2012 den 08:34 #

    Då måste jag kolla om Tip Top är kvar, den och lakritspuck är mina favorier 😉
    Det är lite konstigt det där med smak… jag vet en glass jag åt när jag var liten där pinnen man höll i var ett tuggummi, jag kommer ihåg precis hur den glassen smakar fast jag inte ätit den på över 20 år !

    Vi hade ett fall på värmen igår, det snöade hela dagen, men marken var så varm att et bara blidde blask. Nu är det dock plusgrader igen och vet du …jag tror vi kommer se lite grönt på knoppar och på marken redan om två veckor, den är på väg 😉

    Kramar!

  17. Emelie, Mamma till David och Gravid 28 februari , 2012 den 08:53 #

    Åhhh solero shots 😀 Det åt jag när jag var liten! Vad roligt att se gamla godingar 🙂 Ska jag absolut testa!

    Sv: Eller hur! Jag vill kunna njuta av graviditeten 🙂 Många som säger till en att man ska sluta tänka på vad man äter nu när man är gravid! Viktnedgången kan man ta sen 😉 Fast det är inte alltid så lätt att gå ner dem kilona som att gå upp dem. Typiskt 😛
    Kram

  18. Lilli - I väntan på telning nr 2 28 februari , 2012 den 11:51 #

    Shots!!!!!!!!!!!!!! JAAAAAAAAAA…. (solero ice då också, tack 😀 )

  19. Mia 28 februari , 2012 den 14:08 #

    mmmm så gott, vill prova nu ute i soooooolen 😀

    Ja visst kändes det bra, men konstigt också att hon inte givit klockan tidigare … men så har vi en speciell kontakt också kan ju vara det ♥ Är så glad att mina föräldrar o svärmor med sambo trivs så bra ihop också, de träffas själva utan oss (vilket jag ju undrar hur de klarar när vi är så trevliga!!).

    Soliga kramisar!

  20. Sandra- Med Pojke I Magen 28 februari , 2012 den 20:13 #

    Åhh solero shot va en av mina favoriter!! jag skickade ett brev till gb när jag var liten där jag önskade att dom gjorde den i cola smak också 😀
    Kanske den som kommer nu… 20 år senare 😉

    SV
    Den tröjan har jag ”gjort” själv.. Ja köpte trycket från tradera och tröjan från H&M och strök på… Nu b´vill ja istället ha en tröja där de står pojke på istället för bebis 😀

  21. tess 29 februari , 2012 den 20:41 #

    Åååh solero shots! Vilka minnen hehe 🙂 En gammal favorit!

    Okej, nej men det är klart… Ni fick ju iaf se att bebisen mådde bra och att allt var bra så då behövs det ju inget extra ul 🙂 Det får kanske bli en överraskning om det blir en pojk eller flicka då 😉 Spännande iaf! Kram

  22. josefine andersson 1 mars , 2012 den 22:05 #

    ÅH VAD JAG ÄLSKAR DETTA!!!! sandwich & cornetto jordgubb har varit dom jag kört på sen jag var liten, mina favoriter. fatta hur ledsen jag blev när cornetton försvann?? men omgggg, nu är jag på topp! kan sommarn komma nuuuu?!?! typ. hehe..

Kommentera

