Andra delen av frågestunden!

26 Feb

Jag fick lite fler frågor till förra inlägget och jag är så glad att ni kommer med frågor som jag får svara på. Här kommer alltså fortsättningen av frågestunden och jag hoppas ni uppskattar att få veta lite mer om mig som sist!

Har du nån utbildning som rör mat/bakning?

– Jag gick en hotell- och restaurang utbildning med inriktning mot kallkök. Jag hade även 11 veckors praktik på ett konditori i slutet av utbildningen.

Hur länge har du bloggat?

– Jag har bloggat i 3 år nu med denna blogg, men bara ett år på Nöjesgalaxen. Oj jag har visst missat bloggens treårsdag. Det får det bli ändring på!

Vad jobbar du som?

– Jag jobbar på Stena Line som Catringvärdinna(fint namn) vilket innebär att jag hoppar runt lite i restaurang där jag oftast står i buffén, städar hytter på hotelldelen och även några enstaka inhopp i butiken.

Vad ser du i framtiden? 

– I framtiden ser jag en lycklig liten familj med 2 barn i vårt drömhus med stort kök och stort garage. Jag jobbar även mycket med mitt café som barnen kommer få sommarjobba på när de blir större(om de vill såklart)

 När barnet kommer, kommer du fortsätta och blogga då?

– Min förhoppning är att fortsätta blogg när vår bebis kommer, men man vet ju aldri hur det blir med tid och prioriteringar. Bloggen kommer nog finnas även om uppdateringarna kanske inte blir lika ofta.

Kommer man få se bilder i bloggen på barnet?

– Det är en svår fråga som jag inte tagit ställning till riktigt. Visst kommer ni få se hur den lilla ser ut, vet att det är många som följer som ser fram emot detta. Men hur det blir sen vet jag inte, finns ju en anledning till att jag inte visar mig själv så mycket heller.

När flyttar ni tillbax till sthlm?

-Vi kommer flytta tillbaka till Sthlm i höst någon gång, tidigast oktober iaf.

Lgh eller hus?

– När vi flyttar blir det först en lägenhet men om några år hoppas jag på ett fint hus!

 Vad vill du jobba i framtiden med?

– I framtiden vill jag jobba på mitt eget café.

8 svar to “Andra delen av frågestunden!”

  1. Carro 26 februari , 2012 den 12:16 #

    Gillar frågorna och svaren!! =)

  2. Katarina 26 februari , 2012 den 15:51 #

    Intressant läsning 🙂

  3. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 26 februari , 2012 den 18:12 #

    Vilken härlig läsning 🙂

    sv: Gulle dig! Tack! 😀 Kramar

  4. tess 26 februari , 2012 den 19:39 #

    Jag vill också bo i ett huuuuus! =)

    Vi är klara med så gott som allt till bebisen. Vi har till och med börjat köpa blöjor för att slippa göra det den första tiden 😛 Och vagnen hämtade vi idag!!!! Det känns helt otroligt att det faktiskt kommer ligga en liten bebis, MIN bebis, däri om 8-12 veckor.. Har ni bokat nån tid för nytt ultraljud föresten? Är så nyfiken på om ni kommer få en pojk eller flicka hehe 🙂 Kram!

  5. Sabina 26 februari , 2012 den 22:40 #

    Varför ska du flytta till Stockholm?

  6. Pernilla 27 februari , 2012 den 13:27 #

    Skoj att läsa frågorna och svaren =)

    Jag tycker vi måste försöka få hop en träff innan ni flyttar upp till Stockholm igen. Eller vad säger du??

    Ha en bra dag vännen, kram kram.

  7. Louise 27 februari , 2012 den 15:20 #

    Intressant läsning =)

  8. Amy's piece of cake 28 februari , 2012 den 22:58 #

    Alltid så kul att läsa om fina dig! Med ett barn fixar du nog bloggandet bra men värre blir det med två 😉

    Nu har jag funnit det! Det är via Bloglovin jag inte kommer åt din sida. Nu sökte jag via Google direkt och det gick finfint, kram!

Kommentera

