Testfredag v 8: Prinsessbakelser

24 Feb

Denna vecka blir lite speciell, vi har nämligen testat prinsessbakelser till ära av den nyfödda lilla prinsessan som kom igår!

Jag gick till ett av stans konditorier, Lennarths där jag hittade två söta saker. En prinsessbakelse som är precis som den ska vara; saftig, lagom mycket grädde och en perfekt marsipan. Att den inte har någon sylt är något jag saknar även om jag vet att en äkta prinsesstårta eller bakelse inte har sylt.

Den andra saken jag hittade var en liten smörkrämsprinsessa. En botten av mandelmassa, smörkrämsfyllning och rosa marsipan som sedan garnerats med en en liten krona och ett sött leende. Lite för mycket smörkräm för min smak men en smarrig godbit!

Se här vad fina Linda hittat!

15 svar to “Testfredag v 8: Prinsessbakelser”

  1. Carro 24 februari , 2012 den 17:03 #

    Hihi men vilken söting!

  2. Amanda 24 februari , 2012 den 17:19 #

    Åh så fina! Perfekt att fira med prinsessbakelser ju! =)

  3. anniepiie 24 februari , 2012 den 19:45 #

    Åhh vilken fin bakelse, är säkert jättegod! 😀 ha nu en underbar helg vännen! 🙂 Kraam

  4. Sofia 24 februari , 2012 den 20:59 #

    Spännande! Och gott. 🙂

  5. sofie mumsfillibaba 24 februari , 2012 den 22:15 #

    Hade tänkt att jag skulle baka prinsessbakelser idag men blev inte så. Så söta det ser ut!

  6. Fnulan 25 februari , 2012 den 00:24 #

    Måste man bara testa en sak???

  7. Ida 25 februari , 2012 den 09:42 #

    Ser både söt och god ut=)

  8. Emelie, Mamma till David 25 februari , 2012 den 10:24 #

    Åhh vad gott! 😀

    Sv: Ja, undra vad vikten kommer stanna på 😉 Vill verkligen inte gå upp så mycket som jag gjorde med sonen. Ska försöka tänka lite mer på vad jag stoppar i mig. Men vill ändå njuta nu när man är gravid! Hur känner du? 🙂
    Kram

  9. Art By Tina - Konst & Fashion 25 februari , 2012 den 10:33 #

    Godmorgon lördag! Nu är jag inne på slultspurten i den här banan-tävlingen som jag tjötat om i en vecka nu – och tack vare alla era röster så har jag nu roffat åt mig första platsen. Galet!!! Nu behöver jag bara tigga om att behålla den, så fler röster behöver jag – inkräktarna är farligt nära=) Please! (ett jäkla tiggande från min sida): http://www.chiquita.eu/se/se/my-chiquita/gallery/view/2308/

  10. Spanienfrugan 25 februari , 2012 den 13:12 #

    Vilket jobb, det hade jag kunnat sign aupp mig på. Älskar prinsesstårta!

  11. Tess 25 februari , 2012 den 15:07 #

    Åh, vad fint & gott! 🙂

  12. ♫♪ Sandra T 25 februari , 2012 den 18:38 #

    åh vilken söt!

  13. Frida 26 februari , 2012 den 20:53 #

    Åh vilka söta små bakelser!

    En sak som jag undrar angående marsipan som du kanske vet, går det att hitta vitt marsipan täcke som man kan ha när man ska göra en prinsesstårta? 🙂

  14. Matildaz 27 februari , 2012 den 10:46 #

    så himla söt bakelse!

  15. Nellie-Sockertussen 27 februari , 2012 den 19:37 #

    Den lilla Sessan med krona var ju så söt!!

Kommentera

