Behöver du ny inspiration till middagarna? Delta i tävlingen!

20 Feb

Snabb Gulaschsoppa, Mild mangokyckling med bulgur och brysselål,  Pasta med tonfisksås, Bön- och rosmarinbifar med yoghurtsås och bulgur och Festlig fiskgryta med kokt potatis. Hur låter denna meny för veckan? Detta är ett exempel på maträtter när du beställer en matkasse från Mathem. Det är ju perfekt för att få in nya rätter på vardagsmenyn genom att prova en sån här kasse.

Jag tävlar ju ut en sån här matkasse från Mathem just nu, tävlingen avslutas på torsdag så klicka på bilden för att delta i tävlingen! 

 

 

8 svar to “Behöver du ny inspiration till middagarna? Delta i tävlingen!”

  1. Emelie, Mamma till David och Gravid 20 februari , 2012 den 11:49 #

    Sv: Jag älskar den kjolen! Så otroligt fin 🙂 Och som du skrev så är det väldigt fina snitt i den.
    Åhh vad skönt att redan vara klar med det. Vilken säng blev det? Hur går det för dig med viktuppgången? Har du gått upp något hittills? Själv ska man väga sig imorgon hos barnmorskan och se vad hon säger 😛
    Kram

  2. LIENE 20 februari , 2012 den 12:07 #

    sv: Eller hur!

  3. Lina 20 februari , 2012 den 12:11 #

    Nej det trodde inte jag heller! Så blev positivt överraskad när jag fick veta det, den måste jag köpa! 🙂

  4. Elin 20 februari , 2012 den 12:42 #

    ooh låter som en väldigt bra veckolista av mat!

    Då hoppas jag ni hade en fantastisk helg! 🙂
    Kram

  5. Rinki 20 februari , 2012 den 13:27 #

    Fin tävling, men eftersom det är laktos och sådant i så hoppar jag det just nu :).

    Åh, så fin din paj såg ut förresten, riktigt sagolik. Var den lika god också? När du står för bakningen så borde det ju förresten inte kunna bli annat än gott. Jag tycker att det var häftigt att du slog till på banan, annars känns det inte riktigt som en ingrediens som man bakar eller lagar mat med så mycket, eller det kanske bara är jag.

    Sv: Ja, Adele är otroligt vacker och jag tycker att det är så tråkigt att man förväxlar snygghet med smalhet. Inte för att jag menar att smala tjejer inte är snygga, men de är inte sammankopplade liksom, om du förstår vad jag menar.

    Både du och Marcus är otroligt duktiga på att skriva sådana där krönikor, enligt mig så känns dem som alster verkligen! Jag håller med, Marcus förtjänar verkligen en superfin tjej som gör honom lycklig :).

    Vad roligt att du gillade mina frågor, jag ser verkligen fram emot att få läsa svaren i din frågestund!

    Jag kände precis som dig, att lördagens melodifestival inte var mycket att hänga i granen alls! Jag som hade hoppats så mycket på Carolina tyckte inte att hon gjorde vidare bra ifrån sig, snygg var hon däremot, hehe. Men jag stängde också av när Ranelid gick vidare, det kändes mest tragiskt :P.

    Tack, helgen har varit rätt så bra, har mest tagit det lugnt i och med tentan förra veckan, men har nu åkt på någon form av muskelspärr nedanför nacken, så till skillnad från nackspärr, så gör det ont snarare när jag tittar nedåt (hakan mot bröstet) och tvärtom. Och vad det nu än är för muskel, eller om det är en nerv, rörs och påverkas när jag sväljer också så det är inte vidare kul här just nu :/ fick det igår och det har inte blivit bättre, snarare värre. Men nu tänkte jag ta mig ett bad och förhoppningsvis så kanske det mjukar upp något.

    Hur har din helg varit? ❤

    Puss och Kram!

  6. Sandra- Med Pojke I Magen 20 februari , 2012 den 13:54 #

    SV
    Visst e de så 😀 Ofta tycker jag att de är roligare att ge presenter än att få, då för att se människor bli glada 😀

  7. Thessan 20 februari , 2012 den 15:47 #

    absolut ska ni få följa min hjärtekatt ända tills den hoppar i brevlådan. självklart kan jag visa steg för steg hur jag gör en amis, vad menar du med ”samtal”? Hoppas du har haft en fin dag!

  8. Yohanna - Fotografering & Chihuahualiv 21 februari , 2012 den 11:17 #

    Det där skulle vara väldigt smidigt!
    Men tyvärr så levererade dom visst inte till mig.. :/
    Så jag får nog fixa min egen mat ett tag till 😉

Kommentera

