Testfredag v 7: Marabou Starbar

17 Feb

Testfredagarna är verkligen något man ser fram emot men det blir inte alltid som man tänkt sig, både jag och Linda bor i städer där de verkar vara sega med nyheter. Men vi gör det bästa av det och denna gång blev det att testa två olika marabou nyheter.

Denna nyhet, Starbar, är en kontig liten sak som tycks skilja mycket. Jag har nämligen testat den tidigare men då med en annan åsikt.

Sist jag smakade den var den allt annat än vad jag förväntat mig. Peanutty Caramel Crumble står det på förpackningen, men crumblen(som för mig betyder smulig, som i smuldeg) uteblev och allt jag kände var chokladdoppad jordnötssmör.

Denna gång däremot är det en god jordnötsmassa med crumble och kola som doppats i choklad. Smaken var precis densamma men det knapriga och kolan saknades i konsistensen första gången. Mycket god är det för den som älskar snickers och jordnötter. Önskar bara fyllningen kunde vara mer jämn i innehållet!

Fina Linda har testat Marabou Black, se här vad hon tycker om den!

17 svar to “Testfredag v 7: Marabou Starbar”

  1. Det lät väldigt gott! Just nu äter ag inte sötsaker men får testa sen när jag börjar unna mig det igen .-)

  2. Patricia♔ 17 februari , 2012 den 18:04 #

    Oj, är ni bara två som testar ni, ni hade ju utökat gruppen?

    Idag har jag haft besök av hela min familj nästan, 9 personer var de som kom och var över dagen:) Snacka om att det blev tyst när de for hem hihi.

    Stor kram

  3. carrå - mamma till Isabella och gravid 17 februari , 2012 den 18:14 #

    Ja det känns jätteskönt!. Ja jag var också ett hostbarn, hade krupp som liten och Patrik och alla hans syskon hade barnastma så det var ju inte så konstigt att Bellan med fick den.!Hoppas er bebis slipper!..Hur ångar man i rummet?
    Ja gud samma otur har vi på våra årsdagar, en bra av tre har vi firat ;)..Haha ja precis så får vi göra!
    Detsamma, kramar

  4. Linda-Mamma till Alfred 17 februari , 2012 den 18:26 #

    Ah den där var jag sugen på med;) Åh saltlakrits som är så gottit;)Hm smaker spökar så när man är gravid kommer ihåg ett frisöt schampoo jag köpte när jag var gravid som luktade sååå gott och sedan efter graviditeten så luktade det inte alls likadant..

  5. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 17 februari , 2012 den 18:27 #

    Verkar god!

    sv: Tack söta! Så mysigt med middag och bio imorgon, vad ska ni se? 🙂 Kram

  6. Lisa 17 februari , 2012 den 18:32 #

    Heej! Vinnaren av ”My Little Cupcake” är utsedd, kika in på bloggen för att se om det blev just du ♥ http://muzicmecupcake.blogg.se/2012/february/vinnaren-av-my-little-cupcake-utsedd.html

    Vann du inte? Håll utkik efter kommande tävlingar i bloggen 🙂 Kramis

  7. Pernilla 17 februari , 2012 den 19:25 #

    den där har jag också funderat på att testa, men sen har jag hört från många att vanlig snickers är godare så då blir det att jag köper det på lösvikt istället så man kan få lite annat gott också 🙂

    marabou black däremot, det är ju en riktig goding, nomnomnom!

  8. Katarina 17 februari , 2012 den 20:16 #

    Haha! Själv ska jag testa glass…. (Är lite avundsjuk bara!)

    sv: Tack snälla du! Vad glad jag blir. Trivs jättebra i håret 😀

  9. Sofia 17 februari , 2012 den 20:56 #

    Mm det låter gott! 🙂

  10. Carro 17 februari , 2012 den 22:02 #

    Det där lät superspännande och gott!

  11. Jennie & FrökenFlis 17 februari , 2012 den 22:04 #

    den ser god ut 🙂 aldrig sett i butik heller ska kika efter den nästa gång 🙂

  12. anette 18 februari , 2012 den 12:20 #

    Oj jag älskar snickers, så denna lilla godbit lät som något som jag kommer att gilla. Får hålla ögonen öppna för att se om den kommer i nån butik nära mig.

  13. Anna 18 februari , 2012 den 13:56 #

    Såg gott ut=)

  14. malin-helena 18 februari , 2012 den 14:49 #

    Jag testade den där på jobbet här om veckan. Tyckte precis som du att innehållet är hel konstigt fördelat.. Först var det som bara smör och gegga typ och sedan när jag var sur på den och tog sista tuggan så kom det MASSA crumbel! Då var det riktigt gott. 😛
    Så de får nog göra något åt maskinen som gör de där godisarna. För när det var krisp så var den super fin. 🙂

    Jag har faktiskt fått en anledning nu snart till att baka, jag har blivit bjuden på ett ”pyjamasparty” *fniss*
    En kompis som är riktigt go och söt som anordnar en liten tjej kväll a la mys och knytkalas. Ska blir riktigt fint. ^^,
    Nu måste jag bara välja med stor försiktighet vilken av alla recept jag vill testa som jag ska göra då? :O :O Kan bli ett tufft beslut. hihi.. .

    Ha en toppen fin helg! Kramar

  15. Nina 18 februari , 2012 den 16:22 #

    Nu har jag läst om den här på så många ställen att jag minsann ska försöka hitta en egen snart och testa. Och åsikterna om huruvida den är god verkar variera hur mycket som helst. Spännande!

  16. LIENE 19 februari , 2012 den 09:50 #

    De där kanske jag gillar:D älskar när saker inte har jämn innehåll…

  17. anniepiie 19 februari , 2012 den 16:47 #

    Själv är jag inte så förtjust i jordnötssmör annars lät den ju god! 😉 hehe SV: Tack vännen! 🙂 Jaa, den är himla bra. Sen nu när jag har sett serien på webben relaterar man ju lätt till skådespelarna i boken oxå! 😛 ha en fortsatt bra dag nu. kraam

Kommentera

