Skilda liv

17 Feb

Hej på er alla läsare!

Nu är det inte Eleonore som skriver utan Marcus från slipsens.se som får möjlighet att skriva här hos fantastiska Eleonore två gånger i månaden. Ett tillfälle som jag alltid försöker göra något bra utav, mitt bästa så att säga, men ibland händer det att jag inte hinner med. Som förra veckan då jag egentligen skulle skriva, men eftersom jag hade så sjukt mycket att tänka på i skolan försvann inlägget i glömska, Pinsamt om ni frågar mig. Men ibland kommer andra saker mellan och för mig är det min utbildning som äter upp mycket av min tid just nu. Äntligen har jag hittat en plats där jag trivs och just nu är jag ute på praktik i två veckor på Norrköpings Tidningar. Ett delmål på vägen mot min dröm som journalist på en tidning. Mitt i allt detta kommer jag att tänka på en sak.

Det var inte bara jag som missade att skriva inlägg förra veckan utan Eleonore gjorde likadant men för henne handlar det om en helt annan sak. Antar att hon har fullt upp med att förberedda sig inför en stor uppgift. Bli mamma till ett fantastiskt barn. När jag nu skriver det känns allt helt overkligt. Tänk att hon ska bli mamma. Och jag ska inte jämföra mig med henne men gör det ändå. Tänker att jag fortfarande står kvar på perrongen som singel. Nu ska Eleonore ta det stora steget in i familjelivet på riktigt, ett stort steg att ta. Visst är det skillnad på liv och liv. Eller prioriteringar och prioriteringar. Det går att ställa våra liv mot varandra och använda sig mängde med ord för att beskriva situationen, men det är fel.

För alla är vi olika och så ska det vara. Jag kan bara konstatera en sak, med stor glädje följer jag bebisen utveckling i Eleonores mage och jag är säker på att hon göra likadant. Fast min utbildning i mitt fall. Skilda liv men goda vänner.

Ett svar to “Skilda liv”

  1. Pernilla 17 februari , 2012 den 10:34 #

    Vilken fin text Marcus har skrivit =)

    Det gick bra på BVC igår, killarna växer på bra. Inga små killar längre…Hehe!!

    Några särskilda planer för helgen då? Kram kram.

Kommentera

