Vad ska här bakas idag tro?

9 Feb

Idag är det dags för macaroon bak! Jag ska slutligen ge mig in i dimman, jag ska bli en riktig bakbloggare! För är man verkligen en riktig bakbloggare utan att ha försökt sig på macaroons? Ja hur som helst så är jag beredd på att misslyckas totalt med mina små godbitar idag, och jag ska försöka att inte bli arg hihi. Ni kommer t o m få se resultatet vare sig det går bra eller dåligt bara för att ni ska se att det är ok att misslyckas!

24 svar to “Vad ska här bakas idag tro?”

  1. Emma 9 februari , 2012 den 11:09 #

    åh, vad spännande! jag har heller aldrig vågat mig på macaroons, för det känns som att jag bara kommer misslyckas, haha. 🙂

  2. Mamma till William och Wilma 9 februari , 2012 den 11:57 #

    God middag gumman..Har velat baka det massa gånger men än har det inte blivit av..Får se dina resultat så får ja nog också börja med det en dag 🙂 Ser så lätt ut men är ändå en del som ska fibblas..
    Ja det är så underbart att min prins trivs så bra på skolan..han pratar alltid om skolan när han inte är där..han kan titta ut o se ner på skolan från här vi bor 🙂 Ja vi får se vem som växer sig stor i din fina mage..Ha en fin torsdag söta.kram kram

  3. Sabina 9 februari , 2012 den 11:58 #

    Jag misslyckades hoppas du kan. Jag blir galen på dem.

  4. Christina 9 februari , 2012 den 12:57 #

    Ja, alla dom 3 raserna är väldigt charmiga men väldigt olika varandra i temperament och hur mycket aktivitet dom kräver 🙂
    Gud vad kul med macaroon bak! Har inte vågat mig på att testa det än…

  5. Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak 9 februari , 2012 den 13:18 #

    Kul! 🙂 Lycka till! 🙂

    Ja fast man borde väl kunna se avsnitten på nätet? Fast jag tror säkert det kommer repris med. Brukar det göra. 🙂
    kram!

  6. Vivi 9 februari , 2012 den 13:40 #

    Hi hi , jag kanske också bakar macaroons idag 🙂 Får se om jag hinner, men det blir mitt vanliga icke så färgglada recept 😉
    Jag håller tummarna för dig iaf och det är bra att du visar att man faktiskt kan misslyckas också 😉 men jag är säker på att det kommer gå bra 🙂
    Det behöver inte se perfekta ut för att vara mumsiga !

    Det är okej med mig, lite seg och ont i huvudet, tror hela grejjer med min lillasyster tar lite mycket ork, men snart får jag träffa henne och då blir det säkert bättre 🙂

    Hur mår du då ? Inga problem med ryggont och annat man kan åka på ?
    Har du förresten haft några crawings ?? 🙂
    Kramar!!

  7. Pernilla 9 februari , 2012 den 13:55 #

    Du är duktig du som ger dig på att baka det, hoppas det går bra =)

    Kram kram.

  8. Patricia♔ 9 februari , 2012 den 14:00 #

    Vet du, jag är ganska så säker att du kommer presentera ett lyckat bak. Men som du sa, det är okej även om det skulle vara misslyckat.

    Jo, det kändes inget vidare att gå dit och sedan inte få göra något, men som sagt. Hon vill ha mig frisk, inte sjukare. Så jag får väl vila på då (orkar i och för sig inget annat heller).
    Jo elstötarna dämpar det onda en hel del, det ska ge samma effekt som akupunktur säger hon, fast man slipper ju nålarna haha.

    Kramar

  9. Emelie, Mamma till David och Gravid 9 februari , 2012 den 14:05 #

    Åhh! Kollade upp det märket och blev helt kär 😀 En massa ugglor!! Kommer köpa en massa saker därifrån till både bebisen och David. Tror den var från skip hop, eller något sådant.
    Mcdonalds pommes frites är hur goda som helst! Är helt galen i dem och deras mjukglass med kolasås. Det bara vattnas i munnen när jag skriver det 😉
    Kram

  10. Leila 9 februari , 2012 den 14:24 #

    Gud vad spännande! Håller tummarna nu 🙂
    Ska bli riktigt kul att se resultatet sen! Själv blev jag lite sugen på att testa att göra choklad sufflé efter att ha kikat på Sveriges mästerkock igår, såg riktigt gott ut, men SVÅRT 😛
    Kramisar

  11. Diana 9 februari , 2012 den 15:59 #

    Det kan ta några försök innan man får till det så ge inte upp!

  12. Frida 9 februari , 2012 den 16:41 #

    Ok 🙂 det var riktigt snabbt att du blev gravid 🙂
    För mig har det gått åtta månader och inget resultat 😦
    men som sagt olika för alla så hoppas som sagt att det kommer ett plus snart!
    Hur har din dag varit då? kram

  13. malin-helena 9 februari , 2012 den 17:06 #

    Spännande, jag vill se resultatet. ;D Hur ska jag våga mig på detta om inte ens du kanske lyckas? :O
    haha..

    Sv: Ja, jag tycker det är en riktigt intressant artikel, eftersom hon lyfter fram så många fördomar och saker man bara antar när det kommer till att träna tungt som tjej.
    Men det krävs ju så sjukt mycket för att bli stor som ett hus. ;P
    Jag vill bli större, men inte stor på det sättet. ^^

  14. E L I N F E L I C I A S 9 februari , 2012 den 17:39 #

    åh, mums! älskar sådana 🙂

  15. Jasmine 9 februari , 2012 den 18:16 #

    Åh! Jag hoppas att det går bra för dig. Det ska bli spännande att se resultatet. Fina du, lycka till.

    Svar: Visst ser det fint ut. Tisdagen var verkligen en underbart vacker da.

    Kram

  16. Mikaela 9 februari , 2012 den 20:17 #

    Haha, har inte heller gjort macarons än 😛

    Sv: Ja, visst lät det gott! Måste definitivt prova vit chokladdryck 🙂

  17. Em 9 februari , 2012 den 20:31 #

    gissade på att det var macrons innan jag läste det haha! har du smakat det innan? 🙂

    sv: visst är det fint! 😀

  18. Amy's piece of cake 9 februari , 2012 den 21:12 #

    Yay!! Väntar med spänning på det fina resultatet 🙂 Stor kram!

    PS. Jag får nog baka dessa snart så jag också kan klassas som ”äkta” bakbloggare 😉

  19. anette 9 februari , 2012 den 21:17 #

    Jag har också tänkt många gånger att jag ska baka dessa små kakor. Har inhandlat alla prylar men sen har det liksom inte blivit av. O eftersom jag ska hålla mig borta från godsaker i veckorna känns det liksom ”meningslöst” när jag inte kan/bör smaka dem. Blir liksom inte lika kul då. Men jag ser fram emot att se hur dina kakor blir.

  20. Katarina 9 februari , 2012 den 21:57 #

    Härligt! Sötsugen som jag är just nu!
    STORT tack för rara ord! Hoppas helgens bilder blir lika bra 🙂

  21. Sandra 9 februari , 2012 den 21:58 #

    SV
    Jaa gör det! Hoppas du hittar nåt.. nelly ska tydligen också ha fina mamma kläder 😀
    De gick superbra idag! Vi vet vad de är och jag har avslöjat de i inlägget 😀 Jag kunde inte hålla mej 😀

  22. Sofia 9 februari , 2012 den 22:06 #

    Spännande. Hoppas dom blev bra. 🙂

  23. Jouline♡ 9 februari , 2012 den 23:20 #

    Visst var dom fina dom koftorna och såå billiga 🙂 Själv bakade jag en ananaspaj igår som blev galet god!
    kram kram

  24. Rebecca 10 februari , 2012 den 08:57 #

    Åhh kul! Hur gick det? 🙂

Kommentera

