Myskvällar med tigerkaka

8 Feb

En av fördelarna med att bo mitt i stan här i Karlskrona är att när man känner sig ensam kan man gå över till nära vänner som bor bara nedför gatan och bara umgås. Det är inget som kräver tid med bussar, tunnelbanor och pendeltåg. De är ett samtal bort och på 5 min är man där.

En av dessa myskvällar hade jag och tjejerna igår. Men den enkel middag tillsammans så vi alla slipper sitta ensamma och äta och en god kaka på det så är allt perfekt! Förra veckan blev det en kladdkaka och film med en av tjejerna och igår blev det tigerkaka och TopModel med de andra tjejerna. Alla förtjänar ju lite vardagslyx med vänner!

23 svar to “Myskvällar med tigerkaka”

  1. Karoline 8 februari , 2012 den 11:11 #

    Vad mysigt och gott!!!
    Jag vill mer och mer flytta till Karlskrona ❤

  2. Hälsokick 8 februari , 2012 den 11:38 #

    Åh.. det där är jag väldigt avis på, att ha så nära till allt och alla. Själv har jag just flyttat från förort till centrala Sthlm, men det blir inte mycket bättre för det! Det är ändå ner i tunnelbanan och stressa runt som gäller 😛

  3. Sandra 8 februari , 2012 den 11:49 #

    Åhh vad mysigt! Jag önskar jag också hade vänner på nära håll.. :S

    SV
    Jaa de gäller verkligen att passa på..
    Klänningen är från hm´s hemsida, där har dom faktiskt en heldel fina kläder… Dock hm i södertälje är helt värdelösa.. Dom har bara ca 10 olikasorter och de ser mer ut som tantkläder…
    Men hm på drottninggatan, (där gamla Impuls låg) där ska de tydligen ha massor med fina mammakläder där 😀

  4. Sandra Törn [TÄVLING + VECKANS BLOGG] 8 februari , 2012 den 12:09 #

    Åh, jag älskar tigerkaka! Vad fin den blev, så brukar inte mina se ut. Haha..

  5. Mamma till William och Wilma 8 februari , 2012 den 12:10 #

    God middag söta..Det är så mysigt när man känner första sparkarna i magen när man väntar..Svårt ord att beskriva,,måste vara med om det..Då får vi hopps att det är en liten prinsessa som växer sig stor i magen..kanske har ni tur att ni kan se nästa gång som det är ul.kontroleln vem som växer sig stor där inne..kram kram

  6. Carro 8 februari , 2012 den 12:16 #

    Så himla mysigt och smidigt!
    Och så gott ni fikade! 🙂

  7. Linda-Mamma till Alfred 8 februari , 2012 den 12:23 #

    Men åh efter 10 missade jag! Kan jag se det på nätet?Skicka gärna en länk;)
    Ja himla mkt fint och hoppas hon säljer som tusan nu, så det blir en liten slant till hjärtebarnen;)

  8. Frida 8 februari , 2012 den 12:39 #

    Trevligt att ha så pass nära till sina vänner! Mysigt att bara träffas och fika lite 🙂

  9. Jenny - gravid i New York 8 februari , 2012 den 13:11 #

    Åh tigerkaka har jag inte ätit sen jag var ett litet barn. Nostalgi.. 🙂

    Ja vi får se hur det går med det naturliga barnafödandet.. Man vet ju aldrig vart det slutar men önska kan man ju alltid.. 🙂

  10. Emelie, Mamma till David och Gravid 8 februari , 2012 den 13:54 #

    Åhh vad gott! Ställde mig själv och gjorde kladdkaka + grädde igår till top model 😉 Var så otroligt sugen på någonting. Har du fått några cravlings som gravid? 🙂
    Kram

  11. Leila 8 februari , 2012 den 14:25 #

    Åh vad mysigt 🙂 Sådana kvällar borde man ha väldigt ofta!!
    Tack o lov är dokumenten funna, pojken lyckades hitta dem åt mig 🙂
    På sista tiden har det tyvärr inte blivit så mycket bakande som jag hade önskat, fick ju en assistent i julklapp av pojken så jag tänkte att det skulle bli en massa bullar o bröd men det har inte hunnits med 😦
    Har du några spännande planer för den här veckan? Kramis

  12. camilla 8 februari , 2012 den 14:32 #

    ÅÅ jag kommer hem till dig bums tror jag hihi 😀

    Ja klättringen var grymt skoj, men jäklar vad trött i armarna man blir hehe 🙂
    Det börjar bli iordning nu ja, så skoj känns dte hihi 😀

    Hur mår du idag? kraam 🙂

  13. Mia 8 februari , 2012 den 14:33 #

    De möten som blir av alltför sällan för en del, de fastnar liksom i sina cybervärldar o glömmer bort de faktiska mötena …. fikamöten som era är underbara helt enkelt!

    kramkram

  14. therese 8 februari , 2012 den 14:40 #

    va med i min alla ♥ dag tävling och vinn en goodiebag!
    http://theresesorensen.blogspot.com/2012/02/tavling-alla-dag-goodiebag.html
    lycka till!

  15. Heidi 8 februari , 2012 den 14:53 #

    Jo min vecka har börjat bra, förutom att denna dag varit en lite jobbigare version av dagarna. 😦 Blev underkänd i läkemedels räknings tentamen. Man skall ha 100% rätt i denna tent. 😦
    Men skönt nu när man har så gott som allt under kontroll igen. Jag får räkna om tentamen nästa vecka. 🙂
    Jo det är nog bra med en diskmaskin. 🙂
    Kram

  16. Felicia 8 februari , 2012 den 15:03 #

    det låter mys och ser ju gott ut!!!!!

    puss

  17. kajsa 8 februari , 2012 den 15:17 #

    Åh va mysigt! 😀

  18. Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak 8 februari , 2012 den 15:34 #

    Jag önksar ibland också att jag bodde i Stockholm. Det händer så mycket och jag kan inte gå på så många då jag bor nere i Malmö. Lååångt. Men några saker får jag unna mig. 🙂
    kram

  19. Helena 8 februari , 2012 den 19:26 #

    Så mysigt att träffa vännerna en vanlig kväll i veckan. Tyvärr blir det alldeles för sällan eftersom det är svårt att få till tiden.

    Jag mår bättre nu och tar min sista penicillin idag. Nu hoppas jag verkligen de där ettriga bakterierna har gett med sig efter tre jobbiga månader. Kram:)

  20. Tess 8 februari , 2012 den 21:43 #

    Ja, müsli kan bli lite grått. Därför är sommaren så ljuvlig, när man kan kan toppa yoghurten med färska bär! Nom nom 🙂
    Och vad mysigt att bo så nära sina vänner! Det är lyx! Det är liksom små-motigt att ta sig ut & åka över halva stan när man väl kommit hem 😛

  21. Diman Dilir 8 februari , 2012 den 22:25 #

    TACK:D
    såg grymt gott ut!

  22. My Vestlund ❣ 9 februari , 2012 den 11:07 #

    MUMS!

  23. tess 10 februari , 2012 den 20:13 #

    Det är det där jag saknar med att bo i en mindre stad.. Här i sthlm tar ju allt sån tid, man åker ju inte över till en kompis bara sådär, spontant, en torsdagskväll. Det tar ju såååå lång tid 😛

    Men åh vad mysigt att du känner bebisen!! =) Visst är det magiskt! Hur mysigt som helst. Tänk att om några få månader så är de här, våra små bebisar. Små fötter att pussa på och stora ögon med klara blickar som tittar rätt in i hjärtat på oss. Åååååh, vad jag längtaaaar! När ska ni på nästa ultraljud föresten? Har ni bokat in ett extra för att se vad det är för kön? =) Kramar!

Kommentera

