Pastagratäng med broccoli och bacon

6 Feb

Jag har lagt ut denna pastarätt förut men älskar den för att den är så lätt och det blir lätt mat för hela familjen utan att någon ska gå hungrig! Bacon kan lätt bytas ut mot något annat om nu hellre vill det, t ex kyckling, skinka, quorn eller något annat!

1 l pasta
1 paket Kelda ostsås
500 gr broccoli
1 paket bacon
salt och svartpeppar
riven ost

Koka pastan enligt anvisning på paketet tills den är nästan klar. Under tiden strimlar du bacon och steker det i en panna. Koka broccolin tills den är nästan klar, ska vara lite hård i mitten. Blanda pasta, bacon och broccoli tillsammans med ostsås, salt och peppar. Häll upp i en ugnsfast form och strö över osten. Gratinera på 225 grader tills osten fått en gyllene färg

17 svar to “Pastagratäng med broccoli och bacon”

  1. Emelie - Mamman som älskar vitt 6 februari , 2012 den 10:40 #

    Mums vad gott! 🙂 detta ska jag pröva göra. Älskar ju broccoli så detta är nog något för mig.
    Kramar.

  2. Nadja 6 februari , 2012 den 10:46 #

    Ihelgen blev det barnpassning till min underbara brorson, tjejkväll och bak maranton med min farmor. =)

    Haft en bra helg? =)

    kram

  3. Sandra 6 februari , 2012 den 10:52 #

    ^Åhh de där såg inte dumt ut alls! För hur många personer va den?

    SV
    Jaa de är underbart!
    Min helg var fantastisk! Och din?

    Kram

  4. Sandra Törn [TÄVLING + VECKANS BLOGG] 6 februari , 2012 den 11:35 #

    Åh, vad gott det såg ut! 🙂
    Ja, riktigt skönt med ett nytt vardagsrum – det var på tiden! 🙂 Nu är det färdigt och det var verkligen värt att slit! 🙂 Haft en bra helg?

  5. Jennie & FrökenFlis 6 februari , 2012 den 11:51 #

    det låter jättegott och verkar vara lätt att göra. Det är så roligt med nya härliga recept, det blir lätt att man fastnar i samma gamla banor här hemma 😉

    Kramar

  6. camilla 6 februari , 2012 den 13:10 #

    gott det lät 🙂

    ÅÅ den måste du se, trassel är så mysig hihi:D
    låter som en skön helg 🙂 min har spenderats på ikea, och mest med städning och uppsättande av möbler i lägenheten hihi ;D
    hur går de med kokboksutmaningen förresten?:D
    kraam

  7. Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak 6 februari , 2012 den 14:12 #

    Där ser man. Ja jag älskar också broccoli så det blir det ofta. Men Isak gillar inte det när man ger han buskar liksom. Man får mosa dem till honom. 🙂

    Då hoppas vi att din bebis med kommer älska det!
    Kram!

  8. E L I N F E L I C I A S 6 februari , 2012 den 14:48 #

    Mm, det där måste jag prova någon gång! 🙂

  9. Tess 6 februari , 2012 den 16:47 #

    Åh, tack! Då ska jag hålla utkik efter semlorna 🙂
    Och du, det där såg väldigt gott ut! Pasta & krämigt, mums!

  10. Emma | Emmas bakblogg 6 februari , 2012 den 18:53 #

    Tack så mycket!
    Har gjort en liknande rätt som denna, och den här lät ju också väldigt god!

  11. Heidi 6 februari , 2012 den 19:19 #

    Jo det är skönt då vi reda fått nyklarna. 🙂 Så vi får ta det i lugn takt med tanke på mina tentamens tillfällen också. 🙂
    Jag tror nog vi kommer att trivas. 🙂
    Hur har din vecka börjat då? 🙂
    Ha de bra! Kram

  12. Mathilde 6 februari , 2012 den 21:23 #

    SV: Det var det, hade en härlig dag. Dock är jag helt slut nu!!! ser gott ut! =D

  13. Helena 6 februari , 2012 den 21:35 #

    Tack för du delar med dig av dina goda favoriter. Det verkar både gott och smidigt. Jag har en bunt med broccoli i kylen så det passar bra till middag i morgon. Morotssoppa var kanon att äta en kylig vinterdag.

    Roligt att höra hur det går med bebismagen! Kramar:)

  14. Carro 6 februari , 2012 den 22:12 #

    GOTT! och lättlagat, det gillas!

  15. Marcus Å 7 februari , 2012 den 06:52 #

    Vilken koll jag har på barnvagnar då! 😉

    Hur är det med dig idag då?
    Kram

  16. Mamma till William och Wilma 7 februari , 2012 den 13:12 #

    God eftermiddag söta..Nu är det bättre med min prins 🙂 HUr mår du med bebisen i magen..Gott med broccoli.Ha en fin tisdag.kram kram

  17. Mickan (Gravid v. 33) 7 februari , 2012 den 14:32 #

    Mm, den där ska jag testa!

Kommentera

