Testfredag v 5 Kexchoklad-choklad eller choklad-kexchoklad

3 Feb

Denna vecka testas denna nyhet som är en lite av en gåta. Vad ska man egentligen kalla den?

Ja är det en kexchoklad-choklad eller är det en choklad-kexchoklad? Jag skulle nog valt att säga kexchoklad-choklad. Denna nyhet är nämligen choklad med bitar av kex i, det är alltså den samma choklad som i en vanlig kexchoklad men med mindre kex.

Jag tycker om den, den smakar ju precis som vanlig kexchoklad och det kan ju aldrig bli fel. Så detta är absolut för dig som tycker att kexchoklad borde bestå av mer choklad och mindre kex! Just nu har jag bara sett den på hyrfilmsstället Hemmakväll.

Har Linda hittat denna nyhet eller har hon testat på något annat? 

 

25 svar to “Testfredag v 5 Kexchoklad-choklad eller choklad-kexchoklad”

  1. Michelle - gravid i v.38 3 februari , 2012 den 16:22 #

    Semlor är ju verkligen mums!!
    Åhh de där måste jag testa, de komemr så mycket nytt nu hela tiden tycker jag 😉

  2. Linda-Mamma till Alfred 3 februari , 2012 den 16:35 #

    Min kommer upp ikväll då fästman har handlat…mmm sugen jag blev nu!!

  3. Elisabet 3 februari , 2012 den 17:23 #

    Låter urgott, måste provas!

  4. ♫♪ Sandra T 3 februari , 2012 den 17:24 #

    åhh vad jag blev sugen på choklad!

  5. Jennie & FrökenFlis 3 februari , 2012 den 17:33 #

    åh jag älskar kexchoklad ! Ja ska be sambon att köpa med en hem från jobbet om han hittar den vill säga 🙂

  6. Karin☆ 3 februari , 2012 den 17:44 #

    Nej vad gott, det visste jag inte fanns!

    KRAM

  7. Rinki 3 februari , 2012 den 17:57 #

    Det ser ganska gott ut, men jag är inget vidare fan av just Kexchoklad, jag vet inte vad det är men tycker att det smakar lite för sött typ. ^^ Men du njöt säkert för mig, så jag tackar och tar emot.

    Sv: Ja, jag brukar också leta boktips hos kompisar istället, litar – precis som du skrev – mer på dem än journalister. Den här boken är jättefin och alla Jodis böcker är underbara ”Change of Heart” och ”Handle With Care” är ett par favoriter. Tack för dina fina ord om min recension ❤ det betyder mycket.

    Hm, McD har nog något laktosfritt, men då måste de ta bort dressingen på hamburgaren och då blir det rätt tråkigt enligt mig, Max är nog bäst på den fronten faktiskt. Jaså, cravings 😉 äsch, inte för att de är sunkiga det är ju energi och lite fetter, sådant som du behöver!

    Spännande med macaroons, men du kan ju inte misslyckas 😉 du är ju konditorprinsessan nummer 1 enligt mig! Nej, men det är en skön inställning du har ändå, att det inte måste bli perfekt, ibland är det ju sådant som stoppar en från att våga baka eller laga något.

    Jag hoppas också att jag hittar något pajrecept, ska leta lite i mina böcker ikväll hade jag tänkt, har bara två här tror jag, men ska som sagt kolla med E's mamma också.

    Hoppas att ni alla tre 😉 får en underbar fredag också. Jag har inte mycket planer alls, medvetet, känns som att man måste få ta det lugnt ibland. Varva ned lite. Ja, absolut får du lägga till mig på Facebook 🙂 jag blir bara glad och hedrad <3.

    Kram på dig!

  8. Linda-Mamma till Alfred 3 februari , 2012 den 19:20 #

    Sådär!

  9. Mari 3 februari , 2012 den 19:25 #

    Sv. 🙂 Härligt. Jag slänger nog ut mina imorgon, de, står faktiskt fortf och ser fina ut. Men nya fina vita blir det imorgon =)

    Självklart får du/ni det. Förmodligen på söndag eller måndag =)

  10. Barnens Hjältar 3 februari , 2012 den 19:35 #

    Ja, det är skittråkigt. Har tappat säkert 100 besökare bara för att det strular idag. Men men, det blir väl bättre 🙂

  11. Carro 3 februari , 2012 den 20:29 #

    ÅH, låter MUMS!!

  12. Pernilla 3 februari , 2012 den 21:09 #

    Vi provade hamburgaren idag och den var god och var verkligen mycket smak i den. Ganska så stark också men så gott =)

    Nja föredrar nog den gamla hederliga kexchokladen….Ha det fint, kram.

  13. Kikan 3 februari , 2012 den 21:38 #

    Åh vad gott! Kram Kikan

  14. Nadja 3 februari , 2012 den 21:49 #

    Ja men räknade lite fel, var hög på smärtstillande den dagen. =)

    Oki det kommer ska du se. =) den nyheten har inte kommit hit ännu men flera andra nyheter har kommit. =)

    Vad händer ihelgen? =) kram

  15. tess 3 februari , 2012 den 22:10 #

    Det låter gott =) Men jag älskar kexchoklad som den är, hehe. Har du smakat kexchoklad med banansmak? Den är gudomlig =) Och du, snart kommer du också känna bebisen, som fladder och strax därefter som starka sparkar och rörelser i magen. ❤ Kramis!

  16. ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting 3 februari , 2012 den 22:30 #

    gott! den måste testas 🙂

    – ja, den är grymt bra!

  17. ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! 3 februari , 2012 den 23:33 #

    Åh det lät ju himla gott!! 😀 Såg den tyvärr inte när jag skulle handla idag, men hoppas den kommer dit snart! 🙂

  18. Jouline♡ 3 februari , 2012 den 23:50 #

    Den här chokladen får jag allt kolla in om dom har på vår hemmakväll 🙂
    kram!

  19. Felicia 4 februari , 2012 den 01:06 #

    MEN VAD SUGEN JAG BLEV!!!!

    SV: ja det var kul!

    pussss

  20. camilla 4 februari , 2012 den 08:34 #

    haha jag blev så sugen på choklad när jag läste det att jag fick gå upp och ta en liten morgonchokladbit xD men smakar denna mer som typ sport grejs då? de e ju också kekchoklad fast mer chokladigt?:)

    Vad har du för planer i helgen?
    många kramar

  21. Ida 4 februari , 2012 den 09:59 #

    Oavsett vad det kallas är det choklad, vilket är det godaste som finns=)

  22. Tess 4 februari , 2012 den 14:28 #

    Mm, åh jag älskar kexchoklad, och choklad-delen mest. Det här måste man ju bara testa! 🙂
    Hoppas du får en jättehärlig lördag, kram

  23. Patricia♔ 4 februari , 2012 den 18:14 #

    Jag såg den där i en butik, men jag trodde bara att de bytt omslag på den. Läste inte mer om det haha, men där ser man att det var en nyhet.

    Jo det var supermysigt ute på öarna, dock var det så kallt så ingen av oss tyckte att det var så behagligt att vara ute. Visst hade vi kunnat klä oss bättre, men vad sjutton:P. Vi har inte alls mycket snö, några centimeter bara:( Ni?

    Hoppas du har en fin helg.
    Kram

  24. Jasmine 4 februari , 2012 den 22:27 #

    Åh! Jag är inget stort fan av kexchoklad, men jag blir lite nyfiken på denna nyhet.

    Svar: Tack så mycket för ditt beröm. 🙂

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram

  25. Maria en av norrlands bloggar 6 februari , 2012 den 15:30 #

    Hej söta du ja ska klura ut de hur är allt med dej i dag allt bra ?

Kommentera

