Ladurée till Stockholm!! Macaroons till alla

3 Feb

Gisses säger jag bara, stoppa alla pressar!! Först börjar det med ett Starbucks i Göteborg och nu kommer franska Ladurée till Stockholm. Alla ni macaroontokiga tjejer och killar kan nu slappna av för nu kommer äkta macaroons till stan!

bildkälla: svd.se

I veckan har tjänster lagts ut där de vill anställa butiksförsäljare till det anrika stället. Jag har gjort lite reaserch utan resultat så var och när det öppnar är ännu hemligt!  Men jag nöjer mig just nu med att jag när jag kommer tillbaka som mammaledig i sthlm i slutet av året så kan jag gå till Ladurée och florera i färglada macaroons, vackra presentpoxar, underbara doftljus, choklad och parfymer. När jag inte kan ta mig till Paris så kan Paris komma till mig!

19 svar to “Ladurée till Stockholm!! Macaroons till alla”

  1. Anne 3 februari , 2012 den 12:03 #

    Hoppas det blir barnvagnsvänligt! 🙂 Jag föredrar egentligen Pierre Hermés macarons, men Ladurées är goda de med. (Fast torrare och sötare, oftast.)

  2. Sandra Törn [TÄVLING + VECKANS BLOGG] 3 februari , 2012 den 13:10 #

    Den innehöll mycket som jag aldrig hade haft en tanke på att prova, men har smakat det mesta och jag är positivt överraskad! Det är väl algerna som är lite svårt, men de ska jag nog lyckas blanda ner i en smoothie. 😀 Allt sånt där är ju en vanesak. =)

    Hur är det med dig idag? 🙂

  3. IDAWA 3 februari , 2012 den 13:21 #

    Åååh, macaroones är så sjukt gott!

  4. Liw 3 februari , 2012 den 13:53 #

    det var ju faktiskt när jag var inne på din blogg och såg att du hade ätit det somjag blev sugen 🙂 fast jag åt det rätt ofta innan också men nu svullar man ju liiite mer 🙂 ja vi ska ta reda på könet om det går… blir ju ändå överraskning när den kommer, helt ny människa ju! Har/ska ni ta reda på könet?

  5. Emelie, Mamma till David och Gravid 3 februari , 2012 den 14:14 #

    Sv: Ja de är så fina! 😀 Älskar Brio vagnarna! Sonen har själv en. Nära och nära med BF vet jag inte 😉 Fick 3 datum! Enligt äl 7/6, vul 12/6 och ul 22/6. Vid senaste ul så blev det den 21/6, men hon sa att vi skulle hålla oss till det första datumet vid det förra ul 🙂 Kanske bara har en liten bebis eftersom jag spydde jätte mycket de första 3 månaderna?
    Kram

  6. carrå - mamma till Isabella och gravid 3 februari , 2012 den 14:26 #

    Ja sjukt stor skillnad! haha. Tack tycker det är kul att jämföra så lär bli mer sånt!

  7. Sandra 3 februari , 2012 den 14:29 #

    Jag har aldrig ens smakat en sån… Tycker dom ser rätt äckliga ut… :S

    SV
    Jag har ALLTID varit en stadsmänniska, jag skulle ALDRIG bo i hus och framför allt ALDRIG på landet.. Nää ja skulle bo i lägenhet vid tunnelbanana 😀
    Tänk så man ändras 😀

    Hoppas du också får en finfin fredag!
    Kram

  8. Frida 3 februari , 2012 den 14:37 #

    Tack så mycket. Vi är riktigt glada att fått denna möjlighet med lägenheten och att den blev vår =)
    så nu kommer man få inreda så jag vill ha det osv 🙂 så härligt
    Jag kom nyss hem från en vän. Men nu blir det att ta tag i lite städning och sen ha myskväll.
    För din del då? kram

  9. Patricia♔ 3 februari , 2012 den 14:39 #

    Sant, jag tänker då inte stressa på med barn bara för att alla andra gör det. Redo blir jag nog också till slut. Sedan är det inte bara mig det handlar om, sambon min vill inte ha barn just nu heller (ibland säger han att han aldrig vill ha barn så ja, vi får väl se).

    Tack, jag har en fin fredag, du också hoppas jag. Kram

  10. Jenny - gravid i New York 3 februari , 2012 den 15:03 #

    Det är på tiden att ni får lite utlandslyx i Sverige! 😉 SÅ gott med Macaroons!

  11. Vivi 3 februari , 2012 den 16:01 #

    Oh det där kommer jag vilja testa när jag är i sthlm, tyvärr lär de väl inte öppna redan nu februari då jag förhoppningsvis ska upp 🙂
    Önskar fler sådana butiker kunde öppna nere i södra sverige 😦

    Jag klan nog avslöja för dig i din blogg 😉 Vi har tryck upp en plasch med ett helt fantastiskt foto på personen i fråga. Han ser ut som en riktig säljare på det fotot och vi har tryckt upp det JÄTTEstort hihihihihi , en lite rolig grej faktiskt och inte alls särskilt dyrt, tror förstoringen på plasch kostade lite över hundralappen 🙂

    Nepp nu är det sanrt hemgång och fredags mys ! Yey !!
    Ha en riktigt fin helg !!
    Kramar!

  12. Maria en av norrlands bloggar 3 februari , 2012 den 17:57 #

    Ja jag fundera på de de skulle va himla kul och se om några bloggare skulle vilja vara med på de 🙂

  13. Linda 3 februari , 2012 den 21:44 #

    åh vad roligt, vad mysigt, då kan du gå dit och tillbringa dagarna tillsammans med bebisen och macarons i mängder! Nyfiken på var det kommer hamna.

    Har du testat att göra macaronsen än? Jag la upp receptet med massa tips i det här inlägget. —> http://lillyz.blogg.se/2012/february/favorit-i-repris.html#comment 🙂

  14. helena 4 februari , 2012 den 12:44 #

    åh det måste man ju bara besöka 🙂

    Ska ni flytta tillbaka till Stockholm?

  15. Amy's piece of cake 4 februari , 2012 den 23:11 #

    Yay, älskar macarons men är inte så ofta i den kungliga huvudstaden… det får det bli ändring på minsann!

    Sv: Tror inte lillebror skulle gå med på det då han har ett bra jobb som tar honom utomlands ofta på tjänsteresor! Men ska ändå framföra din önskan! 😉

  16. Sofia 5 februari , 2012 den 10:58 #

    Jag har aldrig ens smakat på en macaroon, men kan tänka mig att dom är goda. Säkert många blogg-tjejer som blir överlyckliga nu. 😉

  17. Mikaela 5 februari , 2012 den 16:11 #

    Vad roligt med nya ställen! Speciellt när det kommer till saker man kan äta och senare I vår och sommar. prova på 😉

    Sv: Ja den praktikantkurs som jag nu ska börja läsa innebär fem månaders praktik I sydafrika också.

  18. emilia 22 mars , 2012 den 16:55 #

    Jag gick förbi butiken på grevturegatan, men såg inget öppningsdatum! vet du ngt nytt?

  19. zita 26 mars , 2012 den 22:23 #

    Men du kan ju köpa franska macarons bakade på Stora Essingen, av franska bröderna Boudet, på nätet, franskamatkompaniet.com, och ta med till parken och fika. Då löser du barnvaktsproblemet också;). Supergoda -superfärska!

    Zita

Kommentera

