Värd en Big Hot Jalapeño

2 Feb

Nu är jag tillbaka efter min lilla promenad! Jag fann det jag sökte så nu har jag malen mandel till några omgångar med Macaroons!

Efter promenaden kände jag att jag allt var värd lite junkfood. McDonalds nya hamburgare Big Hot Jalapeño såg ju alldeles för lockande ut på reklamen utanför(det är farligt att bara ha ca 50 m till närmsta McDonalds). Hur som blev det iaf en Big hot och om den var hot! Detta var ju den ultimata hamburgaren för mig som älskar jalapenõs, salsa och guacamole och gärna i kombination med varandra. Även om guacamolen helt klart kommer från burk så var det en god hamburgare men lite väl stor för mätt blev man verkligen!

30 svar to “Värd en Big Hot Jalapeño”

  1. Mikaela 2 februari , 2012 den 17:11 #

    Tur man har lite längre till McDonalds 😛 Lät som en riktiga goda pålägg på 🙂

    Sv: Måste erkänna att jag faktiskt föredrar hallonsylt framför lingonsylt. Annars verkar lingonsylt vara den klara favoriten 🙂

  2. Pernilla 2 februari , 2012 den 17:14 #

    Hehe jaa det är ju så 🙂

    Mums, lätt och såg god ut så den måste ju provas helt klart.

    Ha nu en bra kväll, kram kram.

  3. Sandra 2 februari , 2012 den 18:58 #

    SV
    Åhh de var helt underbart! Jag är så otrorligt tacksam att han ens kom på tanken att vi skulle dit… Han tänkte att de skulle vara bra för min foglossning 😀

    Vart bor du nånstans?

    Jaa vi ska ta reda på könet. På torsdag 😀
    Tack så mycket, ja resan hit var alalt annat än en dans på rosor.. De har varit många tårar och uppgivelser :S

  4. Sandra Törn [TÄVLING + VECKANS BLOGG] 2 februari , 2012 den 19:02 #

    Ja, visst är det så! =) Han blir så glad över besök så då är det extra roligt. 🙂

    Härligt att höra! Det är bra med mig med, tack! =)

  5. Amanda Rieem 2 februari , 2012 den 19:10 #

    hej gumman whats upp hur går det med allt??

    KRAM

  6. Jill 2 februari , 2012 den 19:24 #

    Mums! Älskar också stark mat så måste testas!

  7. Art By Tina - Konst & Fashion 2 februari , 2012 den 19:43 #

    Mcdonalds är så jäkla gott, big mac är min drog. Det var ju mcdonalds jag borde tolkat i dagens torsdagsutmaning istället för candy cravings.

  8. Linda-Mamma till Alfred 2 februari , 2012 den 19:46 #

    Åh haha den åt jag i förrgår;)God men hot som sagt;)

  9. Pernilla 2 februari , 2012 den 19:54 #

    mcdonalds gillar jag inte, har inte varit på mcdonalds på fyra år, och jag saknar det inte alls 🙂 men visst är det gott med hamburgare med jalapenos och guacamole och sånt på, åt en grymt god sådan i köpenhamn med fyra olika sorters såser till. helt fantastiskt god!

  10. Sandra 2 februari , 2012 den 20:27 #

    SV
    Jaa han är helt fantastisk! Påhittig!
    De var helt super mot foglossningen! Jag skulle vilja ha de varje dag! Dock kosta de en del,,,

    Jag bor i Gnesta, bodde i södertälje förut, innan de vid globen och tensta men ja är uppvuxen i Nynäshamn..
    Vart till sthlm ska du flytta och varför?

  11. Sandra 2 februari , 2012 den 20:46 #

    Jamen jaha, då e ja med.. 🙂
    Vi bor ute på landet, älskart! Vi flytta hit i juli 09. 2 v efter bröllopet vårat 🙂
    Men de tillhör gnesta fast de tar ca 20 minuter med bil för att ta sig till centrala gnesta 😀
    Jaa han kommer jag ALDRIG släppa 😀

  12. Micaela 2 februari , 2012 den 21:10 #

    SV. Det var helt okej. Varken otroligt spännande eller dåligt.

  13. Tess 2 februari , 2012 den 21:24 #

    Fy vad gott! Har också 50 m till Mcdonalds, inte jätte bra direkt. Köper Jordgubbs-milkshake i tid & otid! hehe 🙂

  14. Felicia 2 februari , 2012 den 21:31 #

    Nu blev jag lite suuugen, haha 😀 verka ju god, är nog värd att testa, äter aldrig hamburgare på donken hhe

    SV: meeeen eleonore då. hahhhaha.. MEN TACK 😀

    PUSS

  15. Carro 2 februari , 2012 den 21:31 #

    Åhåå, jag lär ÄLSKA den burgarn!!

  16. ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting 2 februari , 2012 den 21:37 #

    – ja eller hur!

    åh vad gott 😀

  17. Barnens Hjältar 2 februari , 2012 den 21:40 #

    Vad gott det ser ut!

  18. Rinki 2 februari , 2012 den 21:51 #

    Det lät ju gott 🙂 tyvärr är det ju inget jag kan äta (laktos) men hoppas att du njöt för min skull, i vanlig ordning ;). Däremot brukar jag inte gilla McDonalds pommes vidare mycket, tycker att Burger Kings är frasigare — har man tur och får nya och varma på McD så är de ju visserligen ok, men nej BK är bättre enligt mig när det gäller just dem. När det gäller hamburgare dock så är Max favoriten enligt mig.

    Roligt att du ska göra Macarons, de verkar så goda, har dock inte fått smaka några än, eller jo en pyttesmula typ, men det räknas ju inte. Är de väldigt svåra att göra?

    Sv: Vad skönt att du fick ha det sådär mysigt med vännerna i mitten av veckan, det kan man verkligen behöva ibland!

    Ja, hittills har SL fungerat bra ändå, det har ju inte varit så himla farlig vinter, men det ska bli intressant att se hur det blir imorgon!

    Det är tråkigt när ens bilder av en bok inte stämmer överens med en film, eller serie. Jag har varken läst Sofis böcker eller sett serien, har funderat på att se serien dock, men har inte riktigt funnits tid än. Verkar den bra ändå, bortsett från att det inte stämmer med boken vidare bra?

    Jag hoppas verkligen att jag hittar en pajrecept! Vill ju så gärna vara med i tävlingen, skulle man skriva på sin blogg att man är med då också, eller hur var det?

    Kramar!

  19. Elena 2 februari , 2012 den 22:04 #

    Gott med starkt! 🙂

  20. Josephinewestling - Mamma till Vira 2 februari , 2012 den 22:21 #

    svar: ja det är så lätta att göra och så gott… ;D

  21. Hannah -Colin 4,5 år & Evelyn 4 mån 2 februari , 2012 den 22:46 #

    Men Hej!
    Så kul med nya kommentarer. Då hittar man nya fantastiska bloggar som den här tex 🙂 !

    Ja visst är dem smart! Eftersom den är så liten så tar den ju Inge plats och det känns så bökigt att plocka fram hela köksassistenten för några morötter och palsternackor 😉
    Det kanske vore nått för dig också nu när det väntas smått 🙂
    Grattis!

  22. Katarina 2 februari , 2012 den 22:52 #

    Oh nooo… då måste man ju smaka det. Är så anti donken, men det lät bara för gott!
    Kram

  23. Johanna - mamma till 3 2 februari , 2012 den 23:39 #

    sv: Japp. Biscottis är suveräna! Dock var det första gången jag bakade i går så det var j-vligt trist att min son pajjade burken.. men det är sånt som händer. haha
    ———————————————

    Men vilke trevlig blogg du har, precis i min smak, jag som också älskar bakning och kul med bebis också, grattis:)

  24. Heidi 3 februari , 2012 den 07:56 #

    Ja du, de känns så skönt när kontraktet är på skrivet. 🙂
    Nu är det bara att vänta när hon hyresvärden skickar att vi får hämta nykeln. 🙂
    Detaljerna tyckte jag själv var viktiga. 🙂
    Ha en bra dag! Kram

  25. Linda-Mamma till Alfred 3 februari , 2012 den 08:58 #

    Idag är det fredag! Skall se om jag hittar den där balla!
    Du är så snäll & vem vet kanske syns vi i maj som sagt! Ah har du så små syskon?Jösses! Jaaa kom o tänka på dig när du skrev om barnvagnen..men lägger ut den på blocket då efter jag frågat dig först;)

  26. Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak 3 februari , 2012 den 09:50 #

    Nej ser man det som något ”bara sådär” så är det ju långt. 😉

    Artikeln kommer nog närmare våren men än får jag inte avslöja det. 🙂

    Kram

  27. Hälsokick 3 februari , 2012 den 10:06 #

    Själv klarar jag inte av stark mat så den här gången lyckas Donken inte lura dit mig =)

  28. Jose 3 februari , 2012 den 15:42 #

    Hej,

    Jag har ett förslag för http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

    Hur kommer jag i kontakt med dig?

    Tack på förhand för svar.

  29. Jennie & FrökenFlis 3 februari , 2012 den 20:05 #

    har inte provat den än men skulle vilja 🙂

  30. Pernille 22 februari , 2012 den 15:04 #

    Hej Eleanor,

    Jag håller helt med dig – älskar också stark mat. Big hot Jalapeno är fantastisk och det är deras reklam också 🙂
    Jag hittade filmen på Mcdonalds youtube kanal: Big hot jalapeno reklam.

    🙂

Kommentera

