Kokboksutmaningens bidrag Tema: Choklad

31 Jan

Nu är denna månads Kokboksutmaning slut och jag har fått in några härliga bidrag! Jag hoppas på ännu fler bidrag nästa månad, temat avslöjas ju imorgon så håll utkik(ett tips är att lägga till Fika med Eleonore på facebook så får ni veta en dag innan alla andra, alltså redan ikväll)!

Nu till bidragen som vi alla väntat på, iaf jag!

Chokladbloggen- Oreo Truffles

Remsans Bistro- Chokladbiscotti

Malin-Helena- Vita chokladmuffins med hallon

(ingen bild)

Miss Vivi- Vit och mörk mousse

Daniel Ståhlbrand- Brownies

19 svar to “Kokboksutmaningens bidrag Tema: Choklad”

  1. Vivi 31 januari , 2012 den 16:15 #

    Oh no, glömde jag maila en bild, vill du ha en i efterhand ?
    Massa gott ju, hoppas fler hänger på nästa tema, tycker verkligen detta var en super idé och jag hänger på så länge det inte måste lagas rött kött för det tål jag tyvärr inte 🙂
    Fast då kan jag ju alltid fuska och byta köttet 😛

    Krrram

  2. ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting 31 januari , 2012 den 17:39 #

    åh vad sötsugen jag blev nu! jag som inte skulle äta något sånt… 😉

  3. Amy's piece of cake 31 januari , 2012 den 18:04 #

    Jag hann helt enkelt inte…! Väntar med spänning på nästa Kokboksutmaning, den ska jag definitivt vara med i kram!

  4. J E N N I F E R 31 januari , 2012 den 18:56 #

    Fin blogg!

  5. Rinki 31 januari , 2012 den 18:59 #

    Härligt att du har fått lite bidrag 🙂 blev ju tyvärr inga bidrag från mig denna gång, men jag hoppas på att kunna haka på denna gång. Jag har lagt till ”Fika med Eleonore” på Facebook nu också, så ser fram emot att få veta temat snart ;).

    Fin vagnen såg ut förresten, kan dock inte mycket om sådant, men det måste vara jättespännande med allt det där, planera och allting. Mysigt!

    Sv: Ja, det var lite obehagligt, blev lite chockad, men klarade mig ändå bra 🙂 lite öm idag bara.

    Det tror jag kan vara smart, ifall du orkar att läsa boken efteråt; kanske känns lite segt om du vet stora drag. Å andra sidan så är boken så egen på det sättet den är skriven på, eftersom man får följa de svarta kvinnornas talespråk liksom, så man kan liksom höra den amerikanska ”southern accent” i huvudet ;).

    Vad glad jag blev att du gillade citatet ❤ ditt café kommer att bli det mysigaste och härligaste någonsin!

    Hoppas att du har haft en bra start på veckan.

    Kram

  6. Jouline♡ 31 januari , 2012 den 19:12 #

    Ja den laxbakelsen var sååå otroligt god 🙂 Ja du får vänta tills det lilla knytet kommit för man får/bör väl inte äta rökt/gravad lax då man är gravid. Ja jag har haft en jätte bra dag och nu ikväll ska jag mysa ner mig i sängen med te och choklad 🙂 Hoppas du får en fin kväll goa du!
    kram!

  7. Katarina 31 januari , 2012 den 19:40 #

    Nu ska jag ta en chokladbit med lite kaffe. Detta såg för gott ut!
    sv: Ja, att ha en familj och ha det bra i familjen är verkligen en blessing. Det är helt fantastiskt underbart! Ren lycka!
    Kram

  8. Fnulan 31 januari , 2012 den 20:42 #

    Nu gråter jag… åååå så sugen jag blir på ALLT!!!! Äter skitsoppor nu….. MUMS MUMS MUMS vill ha alla kakor!

  9. Jenny 31 januari , 2012 den 21:33 #

    Hej!
    Du har en blogaward på min blogg!

  10. Mari 31 januari , 2012 den 21:46 #

    Sv. Haha, skrattar återigen när jag läser det. Helt sinnessjukt som sagt.
    =) Härligt att höra…..

    Jag är ingen chokladfantast, men choklad ser så förbaskat gott ut på bild hehe…Konstigt det där =)

  11. Carro 31 januari , 2012 den 21:46 #

    åhåå, choklad!

  12. Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak 31 januari , 2012 den 22:11 #

    Äh Göteborg ligger ju ganska i mitten av Sverige så det kan inte vara så långt för dig. Bor du i Norrland? 🙂

  13. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 31 januari , 2012 den 22:14 #

    sv: Men eller hur, tveksamt om kvaliteten håller upp till det rätt höga priset – spännande att se vad som händer framöver 🙂 Kram

  14. Nadja 31 januari , 2012 den 22:15 #

    Nä jag jobbar full tid nu. =)

    Ikväll har jag mått så dåligt att jag sett tv. Hur mår du? =) kram

  15. Sabina 31 januari , 2012 den 22:22 #

    Du kan komma ändå. Jag kan ha gör dig hehe

  16. Barnens Hjältar 31 januari , 2012 den 23:11 #

    Jag får hänga på nästa utmaning istället 🙂

  17. Pernilla 1 februari , 2012 den 07:41 #

    mmmm, de där tryfflarna såg ju inte dumma ut! eller ja, kanske inte såhär dags. men sen, till eftermiddagsfikat kanske 🙂 nästa kokboksutmaningen får jag nog också se till att vara med, fast jag är faktiskt riktigt duktig på att använda mina! åtminstone bakböckerna…

    ah, men det där med varm dryck minns jag från när man var lite, då brukade jag tävla lite terränglöpning ibland och då fick man alltid varm saft och jag tyckte det var så äckligt att dricka varmt när man redan var svettig, men det var ju som du säger för att kroppen inte ska bli chockad. men gott var det fan inte!

  18. Tess 1 februari , 2012 den 21:16 #

    mm vad mycket gott! 🙂

  19. anniepiie 2 februari , 2012 den 18:56 #

    Boken längst ner har jag kikat på många gånger, men har ej köpt den än! 😛 Choklad som är så gott! 🙂 hihi Hoppas att du har en bra kväll nu. 🙂 Kram

Kommentera

