Bebis-uppdate

31 Jan

Det är så kul att ha fått igång tävlingen med Fröken M nu, lyktorna är ju helt fantastiska! Visst de är i trä men hjärtana på sidorna för ju att det kommer in mycket luft och att trät separeras väl från ljuset.

Tänkte jag skulle uppdatera er lite i bebisdjungeln! Nu är de första sakerna inköpta och vagnen är beställd. Så skönt att iaf det viktigaste är klart. Babyproffsen har ju så bra att man kan beställa vagnen mot en handpenning för att sen hämta ut vagnen när man vill. Om det är 1 månad eller 1 vecka innan BF får vi bestämma. Man har ju inte direkt platsen för alla delar kanske och något kan ju mot all förmodan gå fel.

Många frågar om jag känt bebis än och svaret är att jag inte känt det där fladdret som kommer tidigt eller känslan av en fisk som simmar runt. Sparkar… ja ligger jag på mage och lägger händerna på ja då kanske det är bebis man känner. Men jag har förstått att det är väldigt olika när man känner första gången. Vissa väldigt tidigt och andra sent som jag.

27 svar to “Bebis-uppdate”

  1. Maria en av norrlands bloggar 31 januari , 2012 den 10:56 #

    ja hon är superduktigt älskar låten 🙂

  2. Sanna 31 januari , 2012 den 11:19 #

    Så fin är den 🙂 Vi hämtade hem våran vagn i helgen, så nu står det en Brio Go här hemma och väntar på bebis! Supersmidigt med babyskyddet, och att det går att sätta på chassit.

    Vänta du bara, snart så lär du nog känna bebis 🙂 Enligt BM så beror mycket på vart moderkakan sitter… Sitter den mot ryggraden så är det lättare att känna bebis!

  3. Frida 31 januari , 2012 den 11:46 #

    sv; Jo då ska jag allt ta och se den där filmen faktiskt. sambon & jag har pratat om det iaf 😀
    så det lär nog kanske bli till helgen vi ska se den, beror lite på =)
    haft en bra dag hittills då?

  4. Mia 31 januari , 2012 den 12:13 #

    Allting är så individuellt när det gäller att känna rörelserna…och nog är det extra svårt första barnet, man kanske känner, men är osäker på om det verkligen är en ”spark” *L*
    Tids nog lär du få känna, härligt!!! 🙂

  5. Sandra Törn [TÄVLING + VECKANS BLOGG] 31 januari , 2012 den 12:24 #

    Javisst, det var det! 🙂 Hur står det till med dig? 🙂

  6. Sandra 31 januari , 2012 den 13:16 #

    Men oj ja visste inte ens att du skulle ha bebis 😀
    Vad roligt! När är de dax? Har ni haft RUL? Ska ni ta reda på kön?

    Haha många frågor 😀

  7. Elin 31 januari , 2012 den 13:33 #

    Tack så jättemycket! 🙂
    Tyvärr så vet jag inte. Min tatuerare skissade upp orden förhand, så vet tyvärr inte vad det kan vara för typsnitt!
    Härligt! kram kram

    ååh bebis bebis!

  8. Mia 31 januari , 2012 den 13:57 #

    Fiiiin! Så spännande o roligt med den första bäbisen, så mycket att tänka på men det mesta är ju så härligt o lustfyllt!! Ser fram emot ert lilla knyte jag med, härligt att följa så här i förväg liksom o sen när det nog blir mest bäbis o mindre andra bullar 😉

    kramkram

  9. Anne 31 januari , 2012 den 14:15 #

    Härligt, grattis! Det är en toppenvagn, jag har använt brio Go till min första kille som blir tre, och jag längtar efter att få använda den även till lillasyskonet som kommer om några månder 🙂

  10. Hälsokick 31 januari , 2012 den 15:02 #

    Nämen se där, jag har missat att du har en bebis på gång =) Roligt!

  11. Felicia 31 januari , 2012 den 15:22 #

    Åh lycka? hihi så fint att du ska ha en beeeebis. hihi

    SV: jamen taack ;:D

    PUSS

  12. Vivi 31 januari , 2012 den 16:13 #

    Oh vad fin den ser ut , men det är nog allt jag kan säga om den för jag har ingen aning om vad som är bra vagnar och inte 🙂 det verkar vara rena rama djungeln!

    Jag gillar Egoinas blogg, hon brukar rätt ofta bjuda på sig själv och på sitt eget sätt motverka dåliga kroppsideal 🙂

    Jag skippar förresten tävlingen nedan, jag har ju precis vunnit en, men jag har tipsat andra att titta in hos dig och tävla 🙂
    Kram

  13. Anna 31 januari , 2012 den 17:42 #

    SV: Haha ja de kan jag göra.;) Men du är med väldigt kreativ när de kommer till bakning och matlagning=)

  14. Helena 31 januari , 2012 den 17:44 #

    Vad kul att ni har beställt vagn till bebisen:)) Det kan inte vara lätt att välja bland alla modeller som finns.

    Jag gllar verkligen de spetsiga tulpanerna. Det är alltid kul med de som är lite udda. Kram:)

  15. Liw 31 januari , 2012 den 17:46 #

    Åh vad kul med nya besökare =)

    Vi är beräknade till den 13/7, men vi har inte varit på RUL än, nästa vecka 🙂 Så då kanske vi får ett annat datum. Har också kikat på den vagnen, riktigt fin! Men måste klämma lite till innan det blir ett köp 🙂 Skriv gärna mer om graviditeten, har inte hittat några roliga gravidbloggar än, har du tips?

  16. Amy's piece of cake 31 januari , 2012 den 18:10 #

    Åhh, jag minns den här tiden när man väntade första barnet…. att botanisera i djungeln bland amningssaker, barnvagnar etc. 🙂 Himla spännande och kul resa du gör just nu!

  17. Pernilla 31 januari , 2012 den 19:13 #

    Så fin vagn, kommer säkert bli jätte bra =)

    Härlig känsla det där när man börjar köpa grejer till bebisen i magen. Likadant när man börjar känna att där är ett liv i magen =)

  18. Emelie, Mamma till David och Gravid 31 januari , 2012 den 20:58 #

    Kollar själv på den vagnen! 😀 Såå fin!

    Sv: Väntar du bara så kommer bebisen säga ifrån snart 🙂 Det är riktigt mysigt!
    Hahah! Bra inställning du har 😉 Sa själv när jag väntade sonen att jag endast ville ha lustgas.. Så blev det verkligen inte! Testade allt de hade kändes det som. hehe
    Kram

  19. Selina 31 januari , 2012 den 21:11 #

    Fin vagn. Gillar färgen, helt neutral.

    Grattis än en gång till livet i magen 🙂

    //Love Selina

  20. Emelie - Mamman som älskar vitt 31 januari , 2012 den 21:27 #

    Hihi, jaa det är topppen! 🙂
    Åh vilken fin vagn… superfin! så kul tid ni har framför er med allt som skall handlas, planeringen å allt! 😀 åh vad jag längtar tills vi skaffar nästa knodd så jag får snusa bebis… hihihi!!

    Kramar.

  21. Tess 31 januari , 2012 den 22:45 #

    Nu blir jag lite bebis-sugen! Oj oj! 🙂
    Ja, det är min allra bästa vän som gifter sig. Känns som min egen bröllopsdags, typ 😉

  22. Marcus Å 1 februari , 2012 den 07:03 #

    <Vad kostade en vagn då? 🙂

  23. Anne 1 februari , 2012 den 12:14 #

    Mm, vi använder fortfarande vagnen! Titus får plats bra, och den är lätt att köra även med ett lite tyngre barn. (Ja, nu väger han väl ungefär 13,5.) Det enda är att den har bättre balans med sitsen bakåtvänd, med framåtvänd så tenderar den att bli lite baktung om man dessutom har en tung skötväska. Men det är ett senare problem förstås 🙂

  24. Mickan (Gravid v. 32) 2 februari , 2012 den 12:41 #

    Fin vagn. 🙂 Jag längtar tills vi får våran. Förmodligen kommer den att levereras från fabriken i nästa vecka. Vi beställde också från Babyproffsen, smart att kunna hämta vagnen när man vill sen när de fått den från fabriken. 🙂

    Kramar

  25. Jasmine 3 februari , 2012 den 22:03 #

    Fin vagn!

    Det är så roligt för dig – för er – att du är gravid. Jag blir lika glad varje gång jag påminns om det. 🙂

    Kram

  26. ♫♪ Sandra T 4 februari , 2012 den 14:45 #

    nämen är du med bebis? grattis! 😀

  27. Marcus Å 5 februari , 2012 den 14:34 #

    Jag vet inte… 8000 kr kanske? 😉
    Kram

Kommentera

