Vitamin Well med Stevia

25 Jan

Vitamin Well har slagit igenom stort med sina vitaminberikade drycker. Trots sitt näringsrika innehåll har sockerinnehållet kritiserats. De har t o m jämförts med saft i vissa fall.

Nu kommer Vitamin Well med en ny serie vitaminberikade drycker som är sötade med växten stevia och serien heter just Stevia. Detta är en dryck för de som vill slippa socker och andra artificiella sötningsmedel. Stevia är en växt som innehåller ett naturligt socker som är kalorifritt samtidigt som de inte påverkar blodsockernivån. Dryckerna kommer i smakerna Stevia Sharp grape/apelsin, Stevia Protect passion/citrus och Stevia Control citron/lime.

16 svar to “Vitamin Well med Stevia”

  1. Linda-Mamma till Alfred 25 januari , 2012 den 10:29 #

    Finns ngt till dig i min blogg=)

  2. Linda-Mamma till Alfred 25 januari , 2012 den 11:22 #

    Ja underbart att se hur dom små lär sig saker så fort!Just nu vill jag nog faktiskt att han skall lära sig gå för han ålar ju men vill så väldigt gärna gå så det är lite frustration i vårt hem just nu…;)
    Jaaaa engagemang är underbart att få känns att man gör ngt vettigt ibland;)

  3. Lavali - Skaraborgs största blogg 25 januari , 2012 den 11:24 #

    kikar förbi idag igen och läser lite och passar på att önskar dig en trevlig fortsatt lillördag 🙂

  4. Jennie & FrökenFlis 25 januari , 2012 den 11:34 #

    stevia är kanon, ja har aldrig använt det men mamma gör det när hon ska söta saker. 🙂
    Synd att de inte används mer än vad det gör, men nu skulle tom jag kunna dricka dom vitamindryckerna 🙂

  5. Vivi 25 januari , 2012 den 11:47 #

    Jag ahr alltid gillat de dryckerna, perfekt när man ska ut och resa istället för läsk och annat, men jag visst inte att de var så sockerrika, bra att de kommit med en ny serie, den ska jag absolut testa 🙂

    Jaaaa VS till Sverige, kan vi inte ordna en kampanj för det *fniss fniss*
    Jo jag håller med, det är himal härligt med Starbucks, halva grejjen är ju den där amerikanostalgin på gnt sätt 🙂

    Ja det var lite så jag tänkte, sedan att det innebär att vi som sover i just den lägenheten får lägga oss sent eller försöka somna medan folk sitter där och pratar, det är en annan femma ;P hi hi

    Massa kramar !

  6. LIENE 25 januari , 2012 den 12:41 #

    sv: De ljusa är faktiskt finast:) men de mörka är skönare att gå i.

  7. Rebecca 25 januari , 2012 den 12:53 #

    Spännande.. Jag gillar Vitamin Well och då främst den med äpple i de vanliga smakerna. Vet att jag kikade på energiinnehållet av ren nyfikenhet eftersom jag utbildar mig inom kostområdet men jag tyckte inte att det var så farligt med kalorier i. Fast sedan beror det ju på hur man ser det i sitt sammanhang – jag dricker den nån gång i halvåret för att den är god och har haft med den till nån tenta då och då (och på tentor gäller inga regler som annars, då är det bara energi och nåt att tugga på som gäller, kexchoklad är alltid med!) och köper den nån gång när jag blir törstig på stan men inte vill ha mineralvatten, för det är svårt ibland att få tag på kranvatten på flaska. Dricker man det istället för kranvatten är det ju massor med energi, istället för läsk en klar neddragning av energin.. När jag unnar mig det ibland, lika väl som man unnar sig en fika, lösgodis eller en pizza så anser jag att den energin gör varken från eller till hos en frisk person med annars sunda kostvanor.
    Ett tips på en nyhet som jag smakade förra veckan är Ramlösa Äpple, supergod! Smaka den om du gillar äpple och äppeljuice 🙂

  8. Michelle - gravid i v.37 25 januari , 2012 den 12:54 #

    Hehe jaaa de finns massor med fint på Ikea till de små, nästan tur att vi bor i en 2a så vi inte kan köpa så mycket inredning till barnrummet, hade blivit ruinerad 😉

    Jaa dem är ju supergoda, de kakorna! Hoppas du får en fin dag! Kram

  9. B R O W N S U G A R 25 januari , 2012 den 15:11 #

    Sugen på att testa 🙂

  10. camilla 25 januari , 2012 den 15:13 #

    ÅÅ de där receptet på glace four lät ju inte helt fel hihi, passar nog mina smaklökar lite bättre 😀
    Haha ja men precis men egentligen tänk vilken fördel att kunna äta precis jämt och allt du e sugen på nu 🙂 o så länge bebisen mår bra så är allt toppen 🙂

    Vad hittar du på idag? kraam

  11. josefines.se 25 januari , 2012 den 17:06 #

    svar ; det var supergott !! 😀 fin blogg!!

  12. kajsa 25 januari , 2012 den 19:12 #

    Dom vill jag prova =)

  13. Diman Dilir 25 januari , 2012 den 20:39 #

    verkligen!:)
    åh, de måste jag smaka! bra för mig som måste ha extra koll p åvikten!:) kram

  14. Sofia 25 januari , 2012 den 21:47 #

    Jag har svårt för smaksatt vatten som typ smakar svag saft, gillar inte ens vanlig saft. haha. Men bra att dom tagit bort sockret. 🙂

  15. Marcus Å 26 januari , 2012 den 07:36 #

    Får du Vitamin Well nu? 😉
    Kram

  16. Tess 26 januari , 2012 den 22:27 #

    mm, nam nam! De må man prova! 🙂 Trevlig kväll på dig!

Kommentera

