[bak]tanke med Mammas tårtor

25 Jan
Vem är tjejen bakom Mammas Tårtor?
– Tjejen bakom mammas tårtor heter Sabina och jag bor i kristianstad tillsammans med min man Fredrik och vår 1,5 åriga son vincent. 
 
Vilket är ditt första bakminne?
 – Mitt första bak minne är när jag och min mormor bakade. Min mormor är lika baktikig som mig. Vi bakade pepparkakor

Om du var ett bakverk, vilket skulle du vara?

– Jag vill gärna vara en cupcake. Jag älskar och göra cupcakes. Man kan ju göra dem så vackra. Tänk och ha massa glitter på sig he he

Vilket är ditt bästa baktips?

– Mitt bästa baktips är att om man här bullar eller cupcakes eller liknande. Snåla inte med matfettet. Gärna grädde istället för mjölk. Bullen blir så mycket saftigare och godare.

Vem inspirerar dig mest?

– Hon som inspirerar mig mest är leila lindholm. Det var hon som gjorde att jag började baka cupcakes. Jag tycker det är hon som har gett oss cupcakes till Sverige.

Vad bakar du helst?

– Jag bakar helst tårtor. Jag gjorde min första tårta för ca 8 månader sen och nu är jag fast. Se finns så mycket man kan göra. Olika fyllningar, frostings, dekorationer. Jag söker ständigt nya utmaningar. 
15 svar to “[bak]tanke med Mammas tårtor”

  1. Klara 25 januari , 2012 den 17:02 #

    Jag hade en toppendag, hur var din?:)

    Det är så roligt när man hittar något som är extra roligt att baka!

  2. Elin 25 januari , 2012 den 17:37 #

    ååh vilken fin tårta!
    Tack söta du!
    Men så trevligt! då spikar vi det! 🙂
    Kram

  3. Heidi 25 januari , 2012 den 18:05 #

    Jo det är nog skönt att vi hittade en lägenhet som är billigare och privat. 🙂
    Ja, jag kommer nog att ha en massa att göra, eftersom flytten tydligen kommer precis då jag skulle måsta läsa till en massa tentamens tillfällen. 😦
    Hoppas du fick en fin lördagskväll och en bra början på denna vecka. 🙂
    Kram

  4. Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak 25 januari , 2012 den 19:13 #

    Gud vilken vacker tårta. 🙂

  5. Sabina 25 januari , 2012 den 19:17 #

    Vad fint det blev!! ska länka till din blogg!

  6. Sofia - Uddevallas största modeblogg! 25 januari , 2012 den 19:44 #

    tack1 🙂

  7. Mia 25 januari , 2012 den 19:58 #

    Mmmm, vilken fin tårta!!!

  8. Mari 25 januari , 2012 den 20:33 #

    Sv. Mm, håller med. Det är typ lingonsylt. Men jag vet inte om det räknas, det ska vara hemmagjord isf. Vi får ge oss ut i skogen i sommar =).

    Åh. Starbucks i Sverige. Jag måste till GBG ser jag =)

  9. Pernilla 25 januari , 2012 den 20:49 #

    Tack så mycket =)

    Vad skoj att Sabina är med i din blogg, känner henne lite smått!! Hon är väldigt duktig.

    Kram kram.

  10. Sofie | fiveseconds.se ♡ 25 januari , 2012 den 21:01 #

    sv: Visst gör dom! Älskar tulpaner (: Jodå, efter min lilla sovmorgon så blev jag pigg (: Jaa, gör det! Dom är hur sköna att sova i som helst (: Hoppas allt är fint med dig!

  11. i min lilla lilla värld 25 januari , 2012 den 22:15 #

    Vilken underbar tårta. Det är ju ett konstverk

  12. Mamma till William och Wilma 25 januari , 2012 den 22:25 #

    God kväll fina snäckan..Det skrev jag gumman att jag tror att det är en tjej som ni väntar..tös..kanske inte hört det innan..kanske typiskt skånskt ord..Ha en fin kväll.kram kram

  13. Anna 25 januari , 2012 den 22:49 #

    SV: åh tackar i massor tjejen ! : ) haha ja jag sparade receptet, här ska det testas ; ) att byta ut osten mot feta lät ju också gudomligt… hmm ;o

  14. Sandra Törn [TÄVLING I BLOGGEN] 26 januari , 2012 den 01:34 #

    Eller hur!! =) Riktigt roligt att få gå på en – aldrig varit det förut.. =)

  15. Nadja 26 januari , 2012 den 09:17 #

    Oki ska se om jag kan se den ihelgen. =)

    Allt bra idag? =)

    Kram

Kommentera

