Det växer så det knakar

24 Jan

Jag har fått många önskemål om magbilder och det hör ju verkligen till en graviditet! Jag kommer inte visa alldeles för mycket av graviditetens gång men då och då dyker det upp ett inlägg. Om det är något ni undrar är det bara att fråga, jag svarar gärna!

Men som sagt några magbilder hör ju absolut till och det växer allt så det knakar! Äntligen ser det ut som en gravidmage!

Bild 1: vecka 7 Bild 2: v 17

20 svar to “Det växer så det knakar”

  1. malin-helena 24 januari , 2012 den 10:47 #

    åh, det är ju så galet mysigt med graviditeter! Eller ja, jag föreställer mig det i alla fall. Hihi..
    Roligt med när det börjar synas! Det är lite lurigt, som vän/bekant med när man tänker: ”Hum, är det något på gång eller har hon bara gått upp i vikt” 😛 haha..

    Jag har haft en toppen helg uppe hos mamma och pappa. Men det är tur man kommer hem med, det är ju så skönt med vardag och struktur tycker jag. 🙂
    Jag skulle ju göra min kokboksutmaning i helgen! Men jag glömde mina muffins i ugnen!!!!! De skulle vara kladdiga och goda, de blev helt svarta och torra. 😦 😦 😦
    Så jag ska göra om dem nu i veckan här hemma, får bjuda på jobbet tänkte jag. hihi…
    När är sista dagen att lämna in, börjar känna mig stressad ;O

    Kram!

  2. Carro 24 januari , 2012 den 11:52 #

    hihi kuul att se lite magbilder! 😀

  3. Vivi 24 januari , 2012 den 12:52 #

    Oh vad fiiiin! Men … ha ha såg inte att det var en cupcake du hade tatuerat 🙂 så söt !

    Jo Linda funderar på att ta med sin kar också, hade varit skoj!
    Jag hade gärna haft med min, men han är inte så sugen 🙂 Kan ha att göra med att frugan hans kommer vara värdinna för hela kalaset och lämna honom ensam hela tiden… + att han nog inte känner för att sova i fyrbäddsrum med mig och massa andra tjejjer he he
    Jag kommer nämligen bo i en liten lägenhet de har på hotellet för i den lägenheten finns ett stort uterum, på så vis finns det plats för dem som vill nattsudda 😀
    Jag kommer ha ”öppethus” i mitt boende 😛

    Kraam

  4. Emelie - Mamman som älskar vitt 24 januari , 2012 den 14:13 #

    Jaa, hehe han älskar att vara med å få vispa och greja. Skoj att se, han är ju bara 18 månader. Kanske blir en kock, vem vet 😀 hehe.

    Åh, hihi.. Har du börjat känt några sparkar än?? 🙂
    Kramar!

  5. Emilia 24 januari , 2012 den 14:18 #

    ooh, visste inte att du hade en tatuering, får man fråga vad den föreställer? 🙂

    sv: haha verkligen!

  6. Mia 24 januari , 2012 den 15:05 #

    Det finns inget så vackert som en gravid kvinna…så är det *L*

  7. Linda-Mamma till Alfred 24 januari , 2012 den 15:48 #

    åååå fina magen!!!!

  8. Emmy 24 januari , 2012 den 16:42 #

    Åh, så mysigt att få se din fina mage! Jag har båda mina graviditeter fotat magen med jämna mellanrum. Det är så kul att se hur magen växer, men också att titta tillbaka på.

  9. Pernilla 24 januari , 2012 den 16:56 #

    Finis magen, skoj att se skillnaden 🙂

  10. anniepiie 24 januari , 2012 den 19:00 #

    oj, inte visste jag att du var gravid! 😀 va roligt, grattis! När är den beräknad att komma? En av mina bästa vänner är oxå med barn btw! hihi SV: Tack snälla du. 🙂 kan tänka mig det! Här är de några centimeter, hoppas verkligen att det blir milt snart igen för vill inte ha någon snö! 😛 ha en bra kväll!!Kram

    ps: Ska oxå se halv åtta hos mig ikväll. 🙂

  11. Maria 24 januari , 2012 den 20:14 #

    Fin mage 🙂

  12. Emelie, Mamma till David och Gravid 24 januari , 2012 den 20:32 #

    Vilken söt mage! 😀 Du ska se att den kommer att öka jätte mycket i storlek nu framöver!

  13. IsaMarie 24 januari , 2012 den 22:26 #

    Tack! Mm hade varit hyfsat bitter om jag hade slarvat bort den… Tonfisk is tha shit;) Åt de senast idag:D

    Vad mysig med magen! Och en cupcake, kändes väldigt passande:D

  14. Maria en av norrlands bloggar 24 januari , 2012 den 23:05 #

    Vilken söt liten mage du ha 🙂 allt bra med dej åh snygg tatuering hade du med .

  15. Amy's piece of cake 25 januari , 2012 den 18:20 #

    Underbara bilder fina du, så spännande att följa dig minsann. Vänta tills du är STOOOR typ sista veckorna 😉

    Sv:Ohh, så svår fråga du ställer…. det finns säkert en hel del gott där men en sak du absolut inte får missa att äta är masala dosa. Dosa är en slags supertunn/frasig ”pannkaka” som fylls med potatiscurry och till detta serveras kokosnötschutney och daal. Det är SUPERGOTT! 🙂 Stor kram på dig!

  16. Mickan - Gravid ♥ 25 januari , 2012 den 18:38 #

    Åh, vad roligt att få se magbilder! 😀 Jättefin, nog växer den allt! 🙂

    Jag kan verkligen rekommendera att gå med i en föräldragrupp. Dels lär man sig en hel del, får många bra tips och råd och får träffa fler blivande föräldrar att följas åt med. 🙂

    Ja, men precis. Klart det kommer att gå bra. ;D
    Kramar

  17. Helena 25 januari , 2012 den 22:35 #

    Så mysigt att se hur magen växer!:)

  18. Michaela Snöborgs 27 januari , 2012 den 23:00 #

    aaaaaahhhhh jag såg på marcus blogg att du ska bli mamma!! Vad kul! GRATTIS!!! :D:D

    • Eleonore 29 januari , 2012 den 13:01 #

      Tusen tack Michaela 😀

  19. Jasmine 30 januari , 2012 den 18:27 #

    Så fint! ❤

    Svar: Det var roligt att få ta del av invigningen live. 🙂

    Kram

Kommentera

