Godaste fiskgratängen på länge och chokladpudding

22 Jan

Efter en riktig tråksöndag inne under täcket i soffan så man slipper regnet har vi nu ätit en riktigt god fiskgratäng! Det är den första riktiga fiskgratängen jag gjort från grunden och jag måste säga att jag blev riktigt nöjd! Med torsk, räkor, kantareller, dill, en gratängsås och dushessepotatis blev det en smarrig middag. Ni kommer inte få se resultatet på bild, för vi högg in i gratängen innan kameran han åka fram. Och ja… på tallrik är det inte så fint längre!

Istället får ni bild på vår mumsiga efterrätt, chokladpudding med vispgrädde. Hör det inte till att man får efterrätt på söndagar och framför allt när man varit duktig och ätit fiskgratäng?

14 svar to “Godaste fiskgratängen på länge och chokladpudding”

  1. Moa 22 januari , 2012 den 18:20 #

    mysig blogg 🙂

  2. Tessie 22 januari , 2012 den 18:20 #

    Sv: Ja, nu har jag haft min telefon i några dagar och jag älskar den verkligen, precis som jag misstänkte jag skulle göra! 🙂 Den har verkligen allt man kan önska.. hehe..

  3. Frida 22 januari , 2012 den 18:46 #

    Mums!!!

  4. Barnens Hjältar 22 januari , 2012 den 18:46 #

    Ja skridskor var verkligen superroligt! Jag har inte åkt själv på bra många år men det satt där det satt 🙂

  5. Nadja 22 januari , 2012 den 19:25 #

    Det jag har gjort ihelgen bio, fika mys med vänner och mycket annat sj? =)

    Kram

  6. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 22 januari , 2012 den 19:27 #

    Åh så gott med chokladpudding!!!

    sv: Hihi visst var det underbara plagg – längtar efter att de kommer 🙂 Helgen har bestått av jobb, familjemiddag och slapparsöndag – nu väntar tacos till kvällsmat 🙂 Hoppas din helg varit perfekt! Kramar

  7. IsaMarie 22 januari , 2012 den 20:40 #

    Vad roligt att höra att du gilla tipset!
    Och jag måste ju berätta när jag gillar ngt:)

    Har varken ätit fiskgratäng eller chokladmousse på flera år. Jo, det här absolut till med efterrätt på söndagar:D Äter vi alltid med, semla blev de idag:P

  8. Carro 22 januari , 2012 den 20:42 #

    Mums!

  9. Emelie, Mamma till David och Gravid 22 januari , 2012 den 20:51 #

    Javisst vill man 😀 Är shoppingsugen hela tiden!! Men vi fick en massor till pojken så det skulle inte vara så konstigt ifall vi får en massa kläder till denna bebis med. Jo, jag har som sagt 3 olika datum! Den 7,12 och 22 😉 Lite utspritt under hela juni månad. Längtar tills nästa ul!
    Kram

  10. Elena 22 januari , 2012 den 21:39 #

    Åh! Det lät väldigt smarrigt! 🙂

  11. Mickan - Gravid ♥ 22 januari , 2012 den 22:59 #

    Jag är inte så mycket för fisk, men chokladpuddingen såg jättegod ut! 😛

    Ja, det var mysigt att det kom lite snö. Ser mycket trevligare ut utomhus.
    Helgen har varit bra och för mig fortsätter den imorgon också. 🙂
    Kramar

  12. LIENE 23 januari , 2012 den 07:28 #

    sv: Jag försöker så gott jag kan:)

  13. Hälsokick 23 januari , 2012 den 08:31 #

    Att ni gav er på gratängen innan ni hade hunnit få fram kameran är tillräckligt bevis på att den såg riktigt god ut, så bild är inte nödvändig den här gången!

    Sv: Mnjao jag gillar liksom avocado ibland, men inte så mycket som jag skulle önska 😛

  14. Sofia 23 januari , 2012 den 18:52 #

    Mm gott! 🙂 Lätt att efterrätt hör till söndagar. 😉

Kommentera

