Semlor, sushi och bebis

20 Jan

Ni undrar säkert hur det går med graviditeten. Har ju valt att inte skriva så mycket om det just för att detta är en bak- och tipsblogg men lite ska ni ju få ta del av det iaf!

Igår var vi på ultraljudet! Oj så härligt det var att få se vår lilla bebis där inne, som vi längtat. Allt såg så bra ut och den såg verkligen ut att trivas därinne. Det var allt ett riktigt litet busfrö som rörde sig mycket och flyttade sig hela tiden! Vissa av er har frågat om vi ville ta reda på om det blir en flicka eller pojke och det ville vi gärna. Men busfröet rörde sig så mycket att det helt enkelt inte gick att se, barnmorskan ville inte säga något säkert. Så vi får stilla vår nyfikenhet och vänta ett tag till!

Detta var vi ju tvungna att fira lite med min senaste craving, semlor och till middag blev det sushi! Gud så gott det är. Ni vet väl att det är helt ok för gravida att äta laxen i sushi så länge den är nygjord och färsk? Dock gillar jag inte smaken av rå lax så jag hoppar över den iaf.

20 svar to “Semlor, sushi och bebis”

  1. Maria 20 januari , 2012 den 11:14 #

    svar: ja, där kunde man shoppa bort alla sina pengar 😉 Nej, tror tyvärr inte att deras webshop levererar till Finland, men jag kan ju alltid testa skicka ett mail och fråga 🙂

  2. Emelie - Mamman som älskar vitt 20 januari , 2012 den 11:23 #

    Men guuuuuuuuuuud!!!!! Vad är det jag har missat???? Stort grattiiiiiiiis!! 😀 Kan lova dig att du har en heeeeeeelt underbar tid framför dig. Nu börjar livet på riktigt gumman. Glad för din skull!!

    Blir så sugen på en till., nu när alla ska ha.. men det får vänta ett litet tag till.. Och vad gott med sushi!! Mumma. Kram kram!

    sv. Jaa.. ska nog handla juice till lördagsfrukosten med melodikrysset imöra! : )

  3. Jouline♡ 20 januari , 2012 den 11:27 #

    Ja jisses så gott det var att få rensat där 🙂 Åh så mysigt att ni varit på ultraljud och set er lilla skatt. Ha en fin helg du med kram!

  4. Barnens Hjältar 20 januari , 2012 den 11:37 #

    Så härligt!
    Jag tipsar om en blogg idag som jag tror du kan gilla.

  5. Nadja 20 januari , 2012 den 11:46 #

    Vad skoj att du är med. =)

    Låter som en skön helg. =)

    Så har ni köpt mycket babysaker?

    kram

  6. maja 20 januari , 2012 den 11:48 #

    ja verkligen, man kanske skulle starta upp ett litet fik här i London för vissa hur dom egentligen ska se ut! 😉

  7. Carro 20 januari , 2012 den 12:46 #

    Klart ni var tvungna att fira lite över det där! Så gott med! =)

  8. ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting 20 januari , 2012 den 13:03 #

    mums! oj, jag visste inte att du var gravid. Stort grattis! 😀

  9. Sanna 20 januari , 2012 den 13:14 #

    Härligt med en bakblogg 🙂 Skoj att du väntar bebis också!
    Jag har bf den 19e Maj, så därför är det extra roligt.
    Mitt sug har också varit semlor de senaste veckorna hihi 🙂

  10. Pernilla 20 januari , 2012 den 13:29 #

    Mm det ska bli super mysigt 🙂

    Malte och Hjalmar ska åka redan idag så jag och Paul får egentid hemma ikväll innan vi åker imorgon. Det känns i mammahjärtat men vet att dem är i trygga händer….

    Hoppas du får en bra helg, kram kram.

  11. Katarina 20 januari , 2012 den 14:09 #

    Nämen!!! Har inte läst här på länge å så ser man nu att du väntar bebis!! 😀 Grattis!! 😀

  12. Jennie & FrökenFlis 20 januari , 2012 den 14:10 #

    åh va härligt med en liten busing där inne i magen! 🙂 Visste inte att det va okej att äta lax när man hade bebbe men då vet jag tills nästa gång 😉

    Och semlor! mm! Det måste inhandlas blev ju jättesugen ;O

    Kramar

  13. Thessan 20 januari , 2012 den 14:24 #

    hej! Nu är jag och mina amigurumis tillbaka i bloggvärlden. Någon kom över mitt lösenord till bloggen i höstas och efter det tappade jag blogglusten men nu är jag här igen, titta gärna in! Kram

  14. Patricia♔ 20 januari , 2012 den 14:41 #

    Åhh så mysigt med ultraljud:) Fast när jag vill ha barn tänker jag inte ta reda på om det blir en flicka eller pojke. Det får bli en överraskning tycker jag, men alla är vi ju olika om vad vi vill och inte. Jag vet ialla fall att du kommer bli en fantastisk mamma:)

    Stor kram

  15. Mamma till William och Wilma 20 januari , 2012 den 19:30 #

    God kväll söta..Gott gott du har ätit i dag..Hoppas att du mår bra och bebisen mår bra..Ska ni ta reda på vem som gömmer sig där inne om ni får se det..kram

  16. Tess 21 januari , 2012 den 11:01 #

    Men, åh, hur kan jag ha missat att ni ska ha en liten bebis? GRATTIS! 🙂 Vad underbart!
    Och oh, sushi gillar vi! Smått beroendeframkallande!

  17. Amy's piece of cake 21 januari , 2012 den 17:49 #

    UL är härliga att göra! Så kul att se vad det är för filur som är bosatt där inuti *L*
    Semlor… är så gott, nu får du passa på att äta massor, stor kram och ha en fortsatt fin helg!

  18. tess 21 januari , 2012 den 22:28 #

    Åååh vad härligt att höra att allt var bra med beisen!!! ❤ Könet får ni säkert reda på vid nästa ultraljud 😉 Visst var det en magisk känsla att ligga där och titta på det lilla livet? Har du känt några rörelser än föresten? Och är du nå tjockare om magen? hehe Kramar!!

  19. Vivi 22 januari , 2012 den 16:26 #

    Gahhhhh SUHSI ! Vad gott! Det var alldeles för länge sedan, visst faktiskt inte att gravida fick äta det, va bra. Bra att veta för ev. framtid 😉
    Härligt att ni fick se så mycket rörelse 🙂 det kanske går att se könet senare ? Annars får ni helt enkelt bli överraskade 🙂

    Kramkram

  20. Jasmine 22 januari , 2012 den 20:01 #

    Av inlägget att tyda verkar det som att ni hade en riktigt mysig dag. 🙂

    Svar: Tack Eleonore. Det jag är rädd för är inte att flytta TILL Stockholm; det är att inte kunna komma tillbaka till ön, att tappa det som under flera års tid (min livstid) har varit mitt liv.

    Hehe, okej. Då ska jag försöka komma ihåg att ge dig mitt omdöme, när jag har smakat nyheten med lakrits.

    Kram

Kommentera

