Renée Voltaires frukostkasse

19 Jan

Att den färdiga makassen blev årets julklapp 2011 vet  vi redan. Den matkassen går ut på att få välbalanserade middagar för hela veckan.

Visste du att det även genom Mathem.se finns en frukostkasse med massa nyttiga grejer från Renée Voltaire! Renée Voltaire är ju känd för sina nyttiga råvaror och framför allt raw food och denna kasse är perfekt för den som bara vill få en bra start på dagen eller för den som tränar och behöver en balanserad kost. Nedan ser du exempel på vad du kan få i kassen:

Produkter från Renée Voltaire
Smoothiemix
Kokossocker
Bovete Crunch Hallon
Rawfood Kex
Örtsalt Ramslök
Crunchy Granola med pecannöt, äpple & kardemumma
Tillbehör
1-2 pkt frysta bär
4-6 avocados
2 tomater
1 lime
1 pkt yoghurt
1 pkt havremjölk
1 pkt ägg
19 svar to “Renée Voltaires frukostkasse”

  1. Sanna 19 januari , 2012 den 18:13 #

    Ja, jag har funderat och beställa den matkassen därifrån men jag vet inte vad som är i? Är det jämt samma i? dum fråga kanske..

    • Eleonore 20 januari , 2012 den 10:33 #

      Det är absolut ingen dum fråga sanna! Det som är i brukar variera något och innehåller en väldigt bra bas för en bra frukost. Vissa saker räcker i en evighet dessutom 😀

  2. IsaMarie 19 januari , 2012 den 19:17 #

    Det skulle vara fantastiskt att komma bort!

    En matkasse skulle nog inte vara så fel faktiskt. Just nu är det inte lönt, men när vi får barn så är det nog def ngt att satsa på=)

    Hur gott lätt inte Maraboo lakrits:D Haha, glad jag blev över den kombon:)

  3. Mari 19 januari , 2012 den 19:24 #

    Sv. Eller hur :).
    Ja, det brukar ju vara den vanligaste anledningen till att man inte käkar på morgonen. Hehe, härligt :)..Har du några gravidcravings??

  4. Barnens Hjältar 19 januari , 2012 den 19:33 #

    Frukosttips får du gärna köra här i bloggen om du saknar idéer någon gång 🙂
    ha en fin kväll!!

  5. Linda-Mamma till Alfred 19 januari , 2012 den 19:34 #

    RV har jag testat en del,tycker det är lite onödigt dyrt bara=( Åh läste din kommentar hos Miss Vivi klart du skall komma dit för jag kommer ju vara där!!hihihihihi
    Ja skall springa runt o mysa i min OP skall bli underbart!!

  6. Katarina 19 januari , 2012 den 19:52 #

    Jag måste säga att denna kasse var fullkomligt lysande!
    Visst kostar det, men det är värt att lägga ner lite mer pengar på bra råvaror tycker jag. Hellre det än massa skräpmat.

    Plättjärnet är en hit hos lilltjejen 😀 Vem vill inte ha appannkakor…

  7. Frida 19 januari , 2012 den 20:49 #

    Smart grej! Och jag som slarvar så med frukost.

  8. Pernilla 19 januari , 2012 den 21:01 #

    det där med frukostkasse tilltalar mig bra mycket mer än matkasse! middag är ju hur lätt som helst att variera och roligt att gå och köpa. frukost är ju mest… ett nödvändigt ont. det skulle jag mycket hellre vilja börja variera mig med 🙂

    jag såg att ni skulle ha bebis, STORT GRATTIS! vad roligt!

  9. Rinki 19 januari , 2012 den 21:02 #

    Lite spännande det där med matkassar, jag skulle jättegärna vilja testa det någon gång…men samtidigt så gillar jag att handla och få pilla lite på mina egna matvaror. 🙂

    Sv: Jag håller med dig, det är hemskt med sådana mammor som lever ut sina egna önskningar på det sättet. Men det är klart att alla mammor inte är sådär, men som du säger så är det ju dem som lyfts fram för att det gör bra tv.

    Ja, marängen var fluffig liksom, vilket var lite förvånande men ändå väldigt gott, det blir inte lika hemskt sött. För ibland känner jag att sådana där hårda, större maränger är goda ett litet tag, sedan blir det för mycket liksom.

    Hur har din dag varit?

    Tack också för ditt stöd angående mina inlägg det betyder jättemycket ❤

    Kram

  10. Carro 19 januari , 2012 den 21:13 #

    Kuuul!
    Önskar verkligen att jag kunde få NÅGON av alla de där kassarna hem hit. haha. Fick erbjudande för ett tag sen om att prova en sån där kasse gratis och sedan utvärdera i bloggen, men naturligtvis så kunde de inte skicka hit 😦

  11. Maria en av norrlands bloggar 19 januari , 2012 den 21:33 #

    Ne jag håller med dej de är ju sjukt att en människa kan säga såna saker om pappor

  12. Tess 19 januari , 2012 den 21:55 #

    Jag fick ju testa den där kassen, och jag tyckte det var riktigt bra grejer i! 🙂 Dryga & bra produkter, kommer ju typ hålla tills jag dör 😉
    Åh skojar du? Har du ätit semla redan? Vad orättvist! Måste äta semla i helgen! ÅH 🙂

  13. Helena 19 januari , 2012 den 22:03 #

    Har du testat denna frukostkasse? Vad kostar den?

    Skönt att du mår ganska ok! Hoppas det får fortsätta så.
    Själv mår jag lite sisådär, magvärken vill inte ge mid sig och jag får ff gå på diet, typ barnmat.
    Tack, kul att du gillade tårtan. Det är ganska roligt att dekorera fint om ma bara har tid och fantasi.
    Kramar:)

  14. tess 19 januari , 2012 den 22:06 #

    Jag älskar att äta frukost på lediga dagar när man slipper stressa, så fasen jag ska nog testa den där kassen sen när bebisen kommit =)

    Ååh ja hoppas att ni hinner fixa med bilen innan magen blir för stor och tung, det fanns så mkt fint till bebisar på ullared! Jag är så glad att vi åkte dit =) Annars brukar det väl gå sånna där shoppingbussar? hehe Kram!

  15. emma härnqvist 19 januari , 2012 den 22:26 #

    har en bok med heter ”alltid fest med Renée Voltaire”. jag är dock väldigt dålig på att använda den 🙂

    och nej, man blir aldrig för gammal för disney on ice!

  16. Jenny 19 januari , 2012 den 23:43 #

    Crunchy Granola muslin är super god 🙂

  17. Frida 20 januari , 2012 den 09:05 #

    Ja, tiden går alldeles för fort! Ja sambon skulle hämta nån lastbil i din stad 🙂 hihi
    hade tänkt hänga med men måste ju ta hand om hunden våran! 🙂
    Ha en fin dag!

  18. Mickan - Gravid ♥ 20 januari , 2012 den 15:46 #

    Jag fick erbjudande om att testa just den där matkassen, men de levererar ju inte till Örebro. Trist nog.

    Ja, jag hoppas också att det löser sig med FK. Fick ett svar på mailen där de skrev att de vidarebefordrat mitt mail till en handläggare som kommer att kontakta mig. Får se när det blir eftersom han/hon inte ringt ännu. :/

    Jaha, har han fått jobb i Sthlm alltså?
    Kramar

Kommentera

