Smoothies ska det bli!

16 Jan

Jag kom hem med en massa bra grejer i kassen! Bl a hittade jag Icas egna frysta bär som är perfekta att göra smoothies på. Jag valde Mango& Hallon men finns en massa varianter t ex Frukt&bär, Hallon&blåbär, Gojibär/Havtorn/Blåbär/Björnbär, jordgubbar, blåbär, hallon etc.

Ta sen 1 dl av de frysta bären och mixa med 2 dl yoghurt(naturell, vanilj eller honung). Blir det för syrligt kan du istället för socker mixa ner ½ banan som är naturligt söt! Är du vågad kan du göra avocadosmoothies på samma sätt men uteslut bananen!

34 svar to “Smoothies ska det bli!”

  1. Alexa 16 januari , 2012 den 16:39 #

    åh vad gott! mango är nog min favoritfrukt tror jag

  2. Anna 16 januari , 2012 den 16:49 #

    Mumsigt=)

  3. Linda-Mamma till Alfred 16 januari , 2012 den 16:52 #

    Smoothies gör man alldeles för sällan! Ja OM ngn skall lyckas med eget café så är det ABSOLUT DU! Grymt klart jag kommer o hälsar på!
    Vi kör på det vi sade i mailen;)
    haha visst var han vår goding…ååå kärlek…!

  4. Mickan - Gravid ♥ 16 januari , 2012 den 16:53 #

    Mm, smaskens! Jag var också precis och handlade. 😛 Något som är lite extra gott i smoothiesen är en klick vaniljglass. MUMS! 😛

    Jaa, visst går tiden fort. Snart ligger man där och krystar. Hehe. Ja, det ska bli kul att flytta och börja inreda och köpa bebisprylar. Verkligen. Jag längtar! 😀 Förhoppningsvis blir det dessutom ett besök till Ullared runt den 20 februari för att handla. 😛
    När har ni planer på flytt då? 🙂

    Kramar

  5. Rinki 16 januari , 2012 den 17:56 #

    Mm, Smoothies låter riktigt gott! Själv har jag bakat lite kakor idag, ska lägga upp bild på dem senare, fast de ser verkligen inte speciella ut. Men nu kan jag delta i din kokbokstävling, eftersom det är chokladkakor det handlar om. En fråga bara, går det bra med recept från nätet? Har inte så många kokböcker med just kakor i och det var det E var sugen på ;). (Du ska få receptet sedan också, dock är det inte mitt från början, hur gör man då?)

    Sv: Det är verkligen hemskt, som mamma har man ju ett ansvar att få ens barn att tänka på att det yttre inte är allting och att även om man som mamma, under sin ungdom eller innan man har skaffat barn, gjort någon form av plastikoperation….då ska man tala om det och liksom ändå sätta upp lite regler. Fast det blir ju svårt i ett sådant fall där föräldern inte ser sig som ”ung om dum”, när hon gjorde ingreppen utan tycker att dem är bra. :/

    Jag tycker att det är hemskt att man har den inställningen att ”om jag inte är nöjd med något, så kan jag ändra det”. Det är inte det som livet ska handla om, det är inte den inställningen man ska ha! Jag håller med dig, om man verkligen mår dåligt av något — och då ska det vara något mer ordentligt som till exempel Gomspalt eller väldigt stora bröst (så att man får ryggproblem och annat), då är det en sak. Men att fettsuga sig lite bara för att se bra ut på beachen, det är inte acceptabelt!

    Åååh, jag kommer att längta efter den dagen då du öppnar ditt café, jag vet redan nu att jag skulle älska det! Kanske kan det komma att bli något du kan göra med ditt barn i framtiden, öppna något familjegrejs liksom :). Hur går det med graviditeten förresten?

    När fyller du år? 🙂 Tror nog att mina föräldrar skulle flippa ifall de fick höra att jag planerade att bli gravid. Å andra sidan så har ju du och din gubbe det bättre ställt. Ni har ju en egen lägenhet och inkomst, och det har ju inte vi än. Haha, gullig kommentar som din morfar sade! Jag älskar barn och längtar efter barn, men det får nog dröja ett tag till. Får leva via dig, återigen 😉 haha.

    Kram på dig gumman!

  6. kajsa 16 januari , 2012 den 18:41 #

    Mums, smoothie är så gott!!
    Drack det idag 🙂

  7. Heidi 16 januari , 2012 den 19:15 #

    Jo, små stunder som man uppskattar lite extra skall det finns i livet. 🙂
    Man skall nog ha drömmar, annars verkar nog livet för trist. Och kanske det någon dag skulle gå i uppfyllelse. 🙂
    Hur har din dag annars varit. 🙂 Ha en bra fortsättning på veckan.
    Kram

  8. Art By Tina - Konst & Fashion 16 januari , 2012 den 19:20 #

    Paketen som heter superbär är ett suveränt komplement till smoothisar för att få dom lite extra nyttiga!

  9. Amy's piece of cake 16 januari , 2012 den 19:25 #

    Smoothie är bara SÅ gott och speciellt i dessa tider då man behöver lite extra vitaminer 🙂 (Och du som behöver det ännu mera extra nu!) Stor kram!

  10. Fanny 16 januari , 2012 den 19:34 #

    Tack för din kommentar! Här inne fanns det ju massa goda bilder! 🙂

  11. Barnens Hjältar 16 januari , 2012 den 19:47 #

    Det känns sådär att börja jobba. Det är ju inte heltid i varje fall 🙂

  12. HannaH 16 januari , 2012 den 19:50 #

    Ja det är det verkligen 🙂 Mango och hallon ser riktigt gott ut 🙂

  13. tova ♥ 16 januari , 2012 den 20:04 #

    gott med smoothie 😀

  14. Nadja 16 januari , 2012 den 20:18 #

    Det var riktigt god. =)

    Ja hoppas på lakrits. =) Gillar inte smoothies. =) Men juicer är gott. =)

    Haft en bra dag?

    kram

  15. LIENE 16 januari , 2012 den 20:24 #

    sv: hehe, vet inte om det var fint men unikt iaf:)

  16. Carro 16 januari , 2012 den 20:25 #

    åå älskar smoothies!!

  17. Katarina 16 januari , 2012 den 20:46 #

    Smoothies är så fantastiskt gott!
    Tack snälla för din fina kommentar hos mig.

  18. Maria mamma till Tilde och Minnah 16 januari , 2012 den 20:51 #

    ja och dit vill ja resa 🙂

  19. IsaMarie 16 januari , 2012 den 21:36 #

    Visst är de gott! Är så glad över att det smaka så som jag kom ihåg de. Smakade bla maraboo mjölkchoklad innan och det var en enda stor besvikelse. 🙂

    Himla härlig blogg du har, massa bra tips:)

  20. Linda - ndaiL 16 januari , 2012 den 21:47 #

    Smoothies är otroligt gott 🙂

  21. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 16 januari , 2012 den 21:56 #

    Mums så gott!

    sv: Men åh så lyxigt att ha dela frysen full med härliga lussebullar 🙂 Klart du ska våga glittriga byxor! 🙂 Kram

  22. therese 16 januari , 2012 den 22:04 #

    sv: Ja men precis, fast just nu längtar jag bara till helgen!! hihi.

    Åh vad gott!

  23. Sofia 16 januari , 2012 den 22:36 #

    Mm smoothies är det bästa. 🙂

  24. Jennie & FrökenFlis 16 januari , 2012 den 23:00 #

    smooties är suveränt gott. brukar göra det på de frysta bären man plockar hektovis i frysdisk i affären. 🙂

  25. Fina Frun 16 januari , 2012 den 23:46 #

    Yummie!

  26. Jenny Gunnarsons tankar, foton & musik 17 januari , 2012 den 00:15 #

    Jaa visst är det fint? 😀

    Kika in för att se bilder som jag fotade på Petter och September när de uppträdde på Gröna Lund i somras! =)

  27. Fnulan 17 januari , 2012 den 00:23 #

    Bantarfnulan suktar efter smoothie!!!

  28. Ida 17 januari , 2012 den 08:50 #

    Önskar verkligen jag kunde vara mer förtjust i smoothies än vad jag är!

  29. Vivi 17 januari , 2012 den 09:45 #

    Jag älskar smoothies, min favorit är med sojamjölk, banan, blåbär & en nypa kanel! Mumma !
    Ibland har jag i lite cayennepeppar också, det ska vara bra för … något 🙂

    Det är inte så svårt att gå i klackar om man hittar rätt sko & klack. Kilklackar är t.ex. ganska lätta att gå i oftast så är man sugen på att pröva gå med klackar rekommenderar jag en kilklack i början 🙂

    Vad bra att det såg gott ut, det var gott, men jag behöver finslipa receptet liiite till egentligen, jag tyckte den mörka moussen blev lite seg, mer fluff behövs 😉
    Sedan har jag funderat på att göra en trippen mousse, det finns nämligen ett receptpå nougatmousse också ! :p
    KRAM !

  30. Hälsokick 17 januari , 2012 den 10:01 #

    Visste inte att de hade så många olika varianter på bär! Gott!!

    Sv: Ja, det gick faktiskt utmärkt att andas även utan att se ut på det där viset =) Okej, men då får jag hålla utkik till dess då!

  31. camilla 17 januari , 2012 den 10:13 #

    smoothies e sååå gott 😀
    Men sådanna helger behövs det också 🙂
    många planer inför veckan? kraam

  32. FRIDA 17 januari , 2012 den 11:13 #

    Jo, den är riktigt snygg : )
    Ska bli kul att få hem väskan i veckan nu! 🙂

  33. Maria mamma till Tilde och Minnah 17 januari , 2012 den 14:18 #

    Tack underbara du 🙂 kanske du vill ha en med en stor glass på haha 🙂

  34. karin 18 januari , 2012 den 12:43 #

    köpte hem en sådan förpackning här om dagen. får nog testa att göra en smoothie i dag 🙂

Kommentera

