Drömmen om ett café

15 Jan

Drömmen om att öppna mitt eget café blir allt större för varje dag när jag bara går hemma nu. Min vision är näst intill färdig men man ska bara få ner allt på papper och se till att ha en budget, startkapital och lån. Man kan inte låta bli att drömma sig bort till hur det kommer bli.

Nedan ser du bilder från google på söta små caféer. Alla är inte som jag vill ha mitt eget men som är gulliga!

29 svar to “Drömmen om ett café”

  1. Josefine 15 januari , 2012 den 12:20 #

    Så himla mysiga bilder! 🙂
    Nej det är det verkligen inte. När man börjar närma sig öppet hav blir vågorna riktigt stora och då kan det vara läskigt :s ja det är väl bara runt 2 grader så trillar man in klarar man inte många minuter.. Min sambo jobbar med att köra taxibåt här i skärgården och en gång var det så stora vågor när han skulle hämta en passagerare så båten dock in i en stor våg så ena framrutan fick en stor spricka. Men som tur var gick den inte sönder

  2. Ida 15 januari , 2012 den 12:32 #

    en dag kanske drömmen blir sann=)

  3. Carro 15 januari , 2012 den 12:46 #

    Så himla söta och fina!

  4. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 15 januari , 2012 den 13:19 #

    Hoppas den blir sann någon dag 🙂

    sv: Ja det var uppenbart en genomgående trend – roligt tycker jag! Och jag håller med – Gynning var grymt vacker 😀 Detsamma sötis! Kram

  5. Anna 15 januari , 2012 den 13:26 #

    sv: tack så mycket fina bruttan ! : ) haha ja verkligen ! jag skulle lätt komma och fika hos dej om du startade ett café förresten : ) haha

  6. Nathalie 15 januari , 2012 den 13:28 #

    åh jag tycker du ska öppna ett fik:D

  7. Linda - ndaiL 15 januari , 2012 den 13:40 #

    Ja, jag skulle också vilja ha ett cafe, eller jobba på ett. få baka goda saker 🙂

  8. Mamma till William och Wilma 15 januari , 2012 den 13:45 #

    God eftermiddag söta du..Vilka mysiga caffer-.Ha en fin söndag..kram kram

  9. Art By Tina - Konst & Fashion 15 januari , 2012 den 14:46 #

    Drömmar om ett eget café – det hade jag och en vän för längesedan. Vi skulle ha enkla saker, inget fancy, som hederliga kanelbullar och gott kaffe, massor av spännande tesorter och nyttiga mackor. Vi skulle ha en massa böcker & klassiska serietidningar som man fick bläddra i eller låna med sig hem. Inredningen skulle var mörk, engelsk, med chesterfield fåtöljer och vackra lampor. Där har du mitt drömcafe.

  10. ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting 15 januari , 2012 den 14:48 #

    lycka till, en dag kanske din dröm går i uppfyllelse! 🙂

  11. Elin 15 januari , 2012 den 14:52 #

    Men tack! Nu gjorde du min dag fina du! ❤

    Jag hoppas verkligen att du uppfyller din dröm en vacker dag!
    Jag har själv kämpat med min och är nu på god väg! det har varit jobbigt och fattigt. Men det lönar sig i slutändan! Försöker man aldrig så når man aldrig sina mål!

    Jag vet att du skulle öppna ett helt fantastiskt café med många godsaker och en hemtrevlig känsla!
    Och jag skulle mycket gärna vilja hjälpa dig att göra den inredning du kulle behöva för ditt café, finns till hands om du skulle vilja ha hjälp!

    bamsekram!

  12. Hälsokick 15 januari , 2012 den 15:34 #

    Det skulle vara superkul att få följa den öppningsresan genom bloggen!

    Sv: Ja, jag kan knappt vänta 🙂

  13. VERONICA 15 januari , 2012 den 15:36 #

    Åhh grattis! Vad spännande med nytillskottet! Håller tummarna för att allt ska gå bra 🙂
    Älskar cafeer. Såå mysigt och gott (speciellt hembakat) 😉

  14. Sofie - Mamma till två små 15 januari , 2012 den 16:40 #

    Tror nog din dröm kan bli sann en dag… du har ju vettiga mål och inser att man behöver både lite planering och pengar! Bara kör på när chansen och möjligheten kommer!

  15. Em 15 januari , 2012 den 16:41 #

    åh, alla har väl en sån dröm djupt inom sig haha, jag också!

  16. Heidi 15 januari , 2012 den 19:17 #

    Vilken underbar dröm. Att starta ett eget café skulle nog passa dej. 🙂
    Själv har jag drömmar om en egen frisör salong. 🙂
    Kram

  17. Barnens Hjältar 15 januari , 2012 den 20:11 #

    Härligt med drömmar, ett tu tre blir de verkliga 🙂

  18. Fina Frun 15 januari , 2012 den 22:30 #

    så mysigt! (översta bilden är väl från ett av caféerna i harrods? tycker jag känner igen ”Laduree”…)
    Har själv haft sådana drömmar…

    Lycka till!

  19. Tess 15 januari , 2012 den 22:32 #

    åh! Vad underbart! Go for it! En dag händer det 😉

  20. Julie 15 januari , 2012 den 22:35 #

    TACK!

    Åh, första bilden såg så där fransk ut. Hoppas du får öppnat ditt café och att det blir lika fint som i dina tankar!

  21. Karin 16 januari , 2012 den 03:03 #

    Just do it:)

  22. Marcus Å 16 januari , 2012 den 07:08 #

    Det stämmer. De har gjort om den från balett till street, du har ju koll hör jag ju! 🙂

    Du måste ju genomföra denna dröm, kan se dig stå bakom kassan på dessa bilder!!!
    Kram

  23. Vivi 16 januari , 2012 den 08:34 #

    Jag tror du hade passat att driva ett cafe´ en av de saker jag märkt är att om man vill få flera besökare även från många orter så är det bra att nischa sig ltie grann 🙂 men det vet du nog redan 😉
    Själv hade jag en ide för länge sedan om att antingen ha ett familjecafe som riktade in sig mycket på familjer (barnhörna/ plats för vagnar osv) eller ett cafe man fick ta med sina hundar till.

    Jag håller på att bearbeta stället jag hoppas vi kan vara på, men det ser ut som om datumet kommer få flyttas, inte helt säkert, men kanske ..
    Ha ha jag precis, en lekhörna för killarna får ordnas 😉 he he
    Kram !!

  24. malin-helena 16 januari , 2012 den 09:05 #

    Spännande med att starta eget.
    Blir det i Stockholm isf? Om så kommer jag komma och fika varje gång jag är där uppe. 😉

    Sv: Jaa, han är bra ibland på att peppa igång mig! Sedan tror jag han ville att jag skulle komma iväg så att jag skulle komma hem i bra tid så vi kunde åka till hans pappa. 😉 haha..
    Kombinerade kort är ju absolut bäst. Då kan man gå på de pass man vill/kan och sedan om man har en vecka när det inte passar kan man komma iväg till gymmet ändå och träna själv.
    Så gör ju jag. 🙂

    Hihi.. Jag tror nog du har karaktär. Det är hur vida man kan låta det vara där i skafferiet vissa dagar med. 😉 Jag hade ju inte kunnat ignorera det. *fniss*

  25. Mickan - Gravid ♥ 16 januari , 2012 den 16:55 #

    Det är klart du ska öppna ett café. 😀 Det har jag faktiskt också drömmar om ibland. Men jag tror inte jag skulle orka baka så mycket. 😛

  26. Jasmine 16 januari , 2012 den 20:47 #

    Jag skulle mer än gärna fika på ditt café! Det måste ju fikas med Eleonore. ❤ 😉

    Svar: Visst är det så. Jag försöker hålla fast vid minnena från de veckorna vi tillbringade runt årsskiftet. Det var fint och det fick mig att förstå allt tydligare att R tycker om mig.
    Tack för din kommentar.

    Kram

  27. Amy's piece of cake 16 januari , 2012 den 21:12 #

    Drömma måste man få göra, så himla härligt tycker jag 🙂
    Håller tummarna att den drömmen blir sann någon gång för fina dig, kram!

  28. Helena 17 januari , 2012 den 14:20 #

    Allting börjar ju med en dröm för att så småningom gå vidare i olika steg. Jag håller tummarna för dig att du ska få ditt café en dag!:)

    Hur mår du nu?
    Kramar:)

  29. emelie 18 januari , 2012 den 22:16 #

    åh ett eget litet café, det är nog något jag drömmer lite halvt om också, tänk om den dagen skulle komma!

Kommentera

