Nödförråd med choklad, man tröttnar väl aldrig egentligen?

14 Jan

Igår skrev jag att vi i testpanelen tröttnat på choklad, det är inte hela sanningen. Jag skulle t ex aldrig tröttna på choklad! Och det är bra att ni läsare känner mig så väl vid det här laget att ni ifrågasätter det!

Nej jag har alltid ett litet nödförråd med just choklad, det borde varje kvinna ha(som gillar choklad vill säga). Jag har, förutom det jag bakat i frysen, ett litet skåp där det alltid ska finnas choklad. Just nu huserar en kartong Paradis i skåpet. Jag vet mamma, det ska vara Aladdin men julen är över och då kan man ta vilken som!

26 svar to “Nödförråd med choklad, man tröttnar väl aldrig egentligen?”

  1. Susanne Bäcklin 14 januari , 2012 den 12:01 #

    Ja, är Aladdinen slut, får man nöja sig med vad som finns… ;O)

  2. Hälsokick 14 januari , 2012 den 13:08 #

    Jag tycker helt klart det ska vara Paradis, för i Aladdin blir det alltid en massa mörka romrussin-punch-likör-pralinbitar över 😛

  3. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 14 januari , 2012 den 13:28 #

    sv: Jag tycker verkligen att det är en superbra produkt! Har funkat på mig och jag har som sagt inte klippt mig sen juni och använder plattång varje dag typ. Trevlig helg sötis. Kramar

  4. Nadja 14 januari , 2012 den 13:28 #

    Ihelgen har vi bjudit min makes familj på middag. =) Annars blir det lugnt. =)

    Såg du på fb att marabou kommer med en ny smak till som hette dark? =)

    Önskar trevlig lördag. =)

    kram

  5. Josefine 14 januari , 2012 den 13:54 #

    Jaa, verkligen. Men är så fult att hon säger ”du borde kanske också prova” till sin kompis, det känns lite elakt 😀 haha.
    Ja det har det! Nej precis. Idag var vi ute på sjön och blev helt blöt och vattnet var inte dåligt kallt 😛

  6. Carolina 14 januari , 2012 den 13:57 #

    Köpte faktiskt inga chokladkartonger till senaste julen alls 😛 Fick en after eight i julklapp dock men den är slut 😛

    Sv: Jo, fast i twilight och new moon är det ju inte några vidare romantiska scener som en 9-åring inte klarar av?!

  7. ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting 14 januari , 2012 den 14:19 #

    – ja verkligen, det känns i benen om man säger så, haha!

    åh, mums!

  8. Nathalie 14 januari , 2012 den 14:21 #

    så sant!
    Det hade varit roligt om du tyckte till om min outfit jag hade igår:)

  9. Jouline♡ 14 januari , 2012 den 15:31 #

    Hihi^^ visst var den ponchon helt galet fin! Mmm Paradis choklad, älskar den!
    kram

  10. Linda-Mamma till Alfred 14 januari , 2012 den 15:51 #

    Nu är mitt testinlägg uppe..bättre sent än aldrig!!Kika din mail med;)

  11. Tess 14 januari , 2012 den 16:04 #

    haha men åh vad härlig du är! 🙂
    Och jo, tror visst du skulle vinna! Är alldeles fascinerad av allt du gör!

  12. Felicia 14 januari , 2012 den 16:06 #

    helt rätt man ska ha ett litet förråd, haha.

    SV: ja, jag var ledare på kollot, haha men riktigt kul 🙂

    puss

  13. Linda-Mamma till Alfred 14 januari , 2012 den 16:19 #

    Ja välgörenhet har jag också i tankarna,absolut..men det är inte det hemligheten handlar om.mohahahahaha så håll ut;)

  14. Mickan (Gravid v. 29) 14 januari , 2012 den 16:58 #

    Ååh, Paradis. Jag älskar Paradis. Det är faktiskt min favorit över Aladdin. Tror jag ska köpa mig en kartong när jag går av jobbet på måndag. Om de fortfarande finns kvar att köpa villsäga… Ledsen i ögat blir jag annars.

    Tack så mycket. 🙂 Vad härligt att det börjat ta fart för dig med. Jamen exakt, tips och råd från andra mammor är kanon. 🙂 Hihi, ja, jag började fundera om jag hade skrivit maj. Men mars är rätt. 😉 31 mars. Vi hoppas att den kommer lite tidigare eller EFTER den 1 april. Hehe. Så mysigt att få barn på sommaren. Men det ska bli härligt att vår bebis kommer vara några månader då och kanske kunna krypa lite i gräset och grejer. 🙂 Hihi.

  15. Sofia 14 januari , 2012 den 17:27 #

    Mm gott. 🙂

  16. Victoria 14 januari , 2012 den 18:05 #

    Sv: Ja, det är lite svårt att hitta färska – speciellt för mig som måste ha glutenfria 😉

  17. Barnens Hjältar 14 januari , 2012 den 18:19 #

    Jag kan inte ha choklad hemma för jag har noll karaktär 😛
    Nu har jag inte ätit sötsaker sen i mitten på november. Jag har gått ner nästan allt jag skall gå ner. 2-3 kg kvar bara så jag får stå ut lite till 😛

  18. Maria mamma till Tilde och Minnah 14 januari , 2012 den 18:31 #

    haha ja och känner man sig lite fin då man träna kanske man ta i lite mer 🙂

  19. kaffehörnan 14 januari , 2012 den 18:39 #

    Ja de hoppas jag med, de borde inte vara så svårt o hitta
    Jo håll chokladen vid liv, de är gott

  20. Pernilla 14 januari , 2012 den 18:50 #

    Choklad kan man ej få för mycket av 🙂

    Mm det var skönt att allt var bra med honom, men det visste vi ju typ redan. Men bvc ville dubbelkolla så dem ej hade missat något och det är ju bra att dem gör det.

    Ha en mysig lördagskväll nu, kram.

  21. Carro 14 januari , 2012 den 20:10 #

    hehe jag har också alltid ett nödförråd med choklad 😉

  22. kajsa 14 januari , 2012 den 21:40 #

    Nödförråd med choklad är ett måste!!

    sv: Ja visst vill man 😀 dock måste man betala närmare 10 miljoner för det..

  23. Selina 15 januari , 2012 den 02:25 #

    Paradis är mycket bättre med tanke på att man slipper de vidriga mörka chokladpralinerna!

    //Love Selina

  24. Karin 15 januari , 2012 den 04:31 #

    Mumsigt!!

  25. malin-helena 15 januari , 2012 den 10:23 #

    haha, ja, det är samma här! Skulle ALDRIG kunna tröttna på choklad! Men jag skulle dock hellre aldrig kunna ha ett förräd hemma. Det skulle ta slut heeeela tiden. *fniss*
    Jag köper bara hem när jag vill ha, och bara i en liten mängd. Jag är ju en sådan person som blir sugen på saker bara för att jag vet att det finns hemma.. Inte bra.

    Sv: Wellness tycker jag är en toppen tidning. Inte bara detta vikt hets, utan mycket kring relationer och bara välbefinnande. 🙂

    Att gå på pass på gymmet är absolut bäst, för mig i alla fall. Är man uppskriven så är det ju bara att palla sig dit liksom. Annars (så är det på mitt gym iaf) så får man betala 40 kr. Och det är ju tråkigt bara det. 😛
    Sedan blir jag mer peppad när någon säger åt mig vad jag ska göra. Och lite extra peppad på att lägga på mer och mer hela tiden i tyngder/motstånd. 😉

    Tack så mycket! Jag har fått höra från många håll att snaggat passar mig, väldigt roligt ^^

    Kramar!

  26. Jasmine 15 januari , 2012 den 22:04 #

    Underbart! Ett ljuvligt inlägg att läsa. Så vill jag också ha det hemma.

    Svar: Jag funderar på att flytta ihop med R efter sommaren, men det är än så länge bara tankar – inget bestämt.

    Kram

Kommentera

