Slipsens ord: Välkommen till vardagen

13 Jan

NU ÄR DEN HÄR IGEN, vardagen med allt vad det innebär och jag erkänner. Jag älskar verkligen att vara inne i allt igen. Ledighet är bra, men det får inte gå till överdrift heller. Tre veckor är alldeles för långt tid för min smak och det började smyga sig en rastlöshet i slutet av ledigheten.

Väl tillbaka i skolan igen känns allt bra. Bloggen rullar igång på riktigt, alla uppgifter i skolan flyter igång och träningen tar sin stadiga plats i vardagen. Det är nu jag börjar känna mig som människa ibland, men jag skäms lite för att erkänna att ledighet bara tär på mig då det låter alldeles för drygt och fel. För vem vill egentligen inte vara ledig? Ingen, men det får också finnas en gräns för hur länge man kan vara ledig. Har svårt att se mig själv i framtiden som arbetslös, då skulle jag gå in i vägen. Av rastlöshet.

Den sprider sig så fort jag känner att schemat är tomt och ingenting finns att göra, lite som en sjukdom. Därför är det så skönt att säga ”Hej, vardagen! Jag är här igen” med ett stort leende. För nu är jag redo att möta alla utmaningar och äventyr som väntar. Allt känns bara bra och jag är här för att ta mig igenom allt det där som hör vardagen till. Men jag gör det med glädje.

Text av Marcus ”Slipsen” Åberg

3 svar to “Slipsens ord: Välkommen till vardagen”

  1. Tove Lantz 13 januari , 2012 den 09:06 #

    sv: Jag förstår verkligen inte hur de tänker! Alla i denna serien gör verkligen sånt, kanske är det så i sverige också inte vet jag. Men extremt i Danmark tycker jag :/

  2. Barnens Hjältar 13 januari , 2012 den 09:23 #

    Det tog ett tag innan jag förstod att det inte var din text 😉
    Tänkte, har du börjat skolan?
    Ha en finfin fredag bägge två!

  3. maja. 13 januari , 2012 den 10:16 #

    åh tack så mycket.

    gud vad gott det där ser ut i din header.

Kommentera

