Mumsiga Plättbakelsen

13 Jan

Jag har suktats hela veckan av inlägg fulla med massa goda våfflor och annat gott! Så häromdagen gjorde min fina sambo en massa pannkakor till middag istället, det är ju minst lika gott! Så till mellanmål dagen efter gjorde jag mig en liten plättbakelse. Det är ju lite roligare att äta pannkakstårta men så mycket finare med en plättbakelse!

Visst är det lättare att steka plättar för att göra bakelsen men har du redan pannkakor är det lätt att ta ett glas eller en utstickare för att få ut plättarna. Sylt och grädde mellan lagren och lite choladsås på toppen(ta helst egengjord, var inte alls lika gott med köpt)!

15 svar to “Mumsiga Plättbakelsen”

  1. Nadja 13 januari , 2012 den 10:51 #

    Tack. =)

    Det var det minsta jag kunde göra. =)

    Ja helt klart, prövade jucien imorse till frukost. =) Vad händer ihelgen? =)

    Kram

  2. Felicia 13 januari , 2012 den 11:30 #

    men åh så gulligt fint och GOTT! good tip.

    SV: jamen jag kan förstå det hihi 😀 men iaf måste ju vara superkul!!

    PUSS

  3. Carolina 13 januari , 2012 den 11:49 #

    Åh, detta såg riktigt smarrigt ut!

    Sv: Jo, det är gott!
    Så kul, jo, jag har ju jobbat ett tag, får börja på botten och jag har nu jobbat mig upp hit, sedan får vi se vad framtiden har att erbjuda! Livet är en spännande resa 🙂

  4. Vivi 13 januari , 2012 den 11:50 #

    Vilken rolig ide´ ! Man kan ju dessutom variera denna i oändlighet, så det fungerar ju fint även på en finare middag 🙂 Mums !

    Ja just det, när beräknas er lilla/lille komma ut ? Om det blir av är nog det datumet det bästa, även om det är morsdag på söndagen 🙂 Du kanske får dubbelanledning att fira den dagen! 🙂
    Det finns ett ställe i Halland där jag kanske kan förhandla med hotellägaren så att vi får bra priser på rum & mat, men inget är säkert ännu. Om det blir av får man naturligtvis ta med partner/sambo/make om man vill 🙂

    Kraaam

  5. Carro 13 januari , 2012 den 12:38 #

    hihi, ”barnsligt gott”!

  6. Linda - ndaiL 13 januari , 2012 den 12:55 #

    Ser gott ut!”

    Okej, då ska jag kika där när vi handlar imorgon 🙂

  7. ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting 13 januari , 2012 den 12:56 #

    mums!!

    – ja verkligen 🙂

  8. Jouline♡ 13 januari , 2012 den 13:37 #

    Ohh.. så gottit!

    Ja jisses vad mycket fina kläder dom får in nu till våren 🙂
    kram

  9. Hälsokick 13 januari , 2012 den 13:50 #

    Åh hjälp vad smaskigt det där såg ut!!

  10. Josefine 13 januari , 2012 den 14:04 #

    Jag kan tänka mig det 😛 dock blir det desstom mer att ta igen idag. Är ju sol och blå himmel så har varit ute på långpromenad 🙂
    Tack detsamma!

  11. Alexa 13 januari , 2012 den 14:41 #

    det ser nästan olagligt gott ut!

  12. Mickan (Gravid v. 29) 13 januari , 2012 den 15:17 #

    Åh, så gott det såg ut! 🙂 Älska pannkakor och plättar!

    Jaså, där ser man. Hihi. Jag har ju varit väldigt dålig på att både blogga och besöka bloggar senaste tiden. Men detta år ska det bli ändring på det, hoppas jag. Hihi. Måste ju sysselsätta mig med något under min mammaledighet, bortsett från bebis och allt vardagligt och sådant. 😛
    Tack så mycket! Och grattis själv! Hihi. Hade ingen aning om att du också var gravid. Gud vad roligt! När är du beräknad? Vi ska ha den 31 mars.
    Visst var babyskyddet gulligt. 🙂 Och ja, det var ju en bra idé. Om jag orkar det, annars skadar det inte med liite rosa. Jag menar, bilstolen ska ju ändå vara i bilen. 😛

  13. kajsa 13 januari , 2012 den 16:04 #

    Åh så gott!! 🙂

  14. Amy's piece of cake 13 januari , 2012 den 18:06 #

    Yummie!! Så fina du gjort 🙂 Önskar dig en trevlig helg, kramkram!

  15. Diman Dilir 14 januari , 2012 den 17:08 #

    Mums! såg gott ut!:)

Kommentera

