[bak]tanke med Nadjas Livliga

11 Jan

Hur blev Nadjas livliga en bak- och matblogg?
-Från början när jag startade min blogg för flera år sedan så var det för min kusin tipsade in mig i bloggvärlden. Då skrev jag personligt men för ett år sedan så började jag bli mer intresserad utav bakning och matlagning. Så idag är det mer mat och bak än personligt. 
 
Vad är ditt första matminne?
-När jag var liten så hade jag svårt att äta så oftast så matade min pappa mig. Så han hittade på roliga namn på maten för att göra det mer roligt. Mitt första mat minne var när pappa lagade miljonfärs med makaroner. Älskar det ännu idag som förr.
 
Om du var en maträtt, vilken skulle det vara?
– Om jag var en maträtt så skulle jag säga köttfärslimpa med bacon, sås, kokt potatis och snabbgurka. Där är lite sälta, syrligt och tradiotnell. 
 
Vilket är ditt bästa mattips?
-Mitt bästa mattips är helt klart husmanskost och det är fläskpannkaka med lingon. Det är underskattat men så himla gott. 
 
Vem/vilka inspirerar dig mest?
-Det är min pappa och farmor som insperera mig mest i hela denna värld. Är det något jag behöver hjälp med eller tips så ringer jag farmor eller pappa. 
 
Vilken mat lagar du helst?
-Jag lagar en salig blandning från husmanskost till internationell. Men just nu är jag inne i en period med att laga husmanskost från grunden. 

 

19 svar to “[bak]tanke med Nadjas Livliga”

  1. IDAWA 11 januari , 2012 den 17:28 #

    sv: Åh ja! Ska bli så sjukt skönt! :’D

  2. neli 11 januari , 2012 den 17:35 #

    tack fina du =) jag gillar armbandet… känns skönt att man har bidragit till något bra också ❤

  3. Linda-Mamma till Alfred 11 januari , 2012 den 18:03 #

    Åh kokboksutmaningen lät spännande, hur fungerar det?
    hihi eller hur älskar att göra folk nyfikna..håll ut sås måningom när pappersarbetet är färdigt och man fått svar så får du veta;)

  4. Elin 11 januari , 2012 den 18:03 #

    Svar: Definitivt! ;D

  5. Rinki 11 januari , 2012 den 18:05 #

    Gulligt att hitta på namn till rätterna, så att de blir lite roligare! 🙂

    Sv: Jag är också Facebook-nörd, det är så lätt att bara öppna upp det och sedan ligger det där i bakgrunden så att man kan snegla lite hit och dit, like:a lite mer och ja…skriva små kommentarer till folk. Ett väldigt lätt och enkelt sätt att hålla kontakten med folk, dessvärre gör det nog mig lite lat; men å andra sidan är det jätteskönt att kunna hålla sig uppdaterad när man inte har tid att träffa folk vidare mycket utanför Internet så att säga.

    Det är verkligen synd att det ska vara så mycket laktos, eller att jag inte kan ta någon medicin för att kunna äta laktos :(. Men jag får förlita mig på att du äter sådant åt mig 😉 och njuter lite åt mig.

    Tack gumman för ditt stöd angående mina inlägg, ibland blir det ju diskussioner i form av att folk ger gensvar i kommentarer, men ibland är det ganska dött. Det vore roligt att ha lite utmaningar, får fundera lite, kanske kommer på något.

    Hur har din dag varit idag?

    Kram

  6. Barnens Hjältar 11 januari , 2012 den 18:47 #

    Vad lustigt! Jag hittade precis till den bloggen för bara några dagar sedan så skriver du om den nu 😛

  7. Maria mamma till Tilde och Minnah 11 januari , 2012 den 18:53 #

    visst är de gått med vitlök i mums 🙂 och de är himla roligt att laga mat om man får göra de själv annars tar gärna min sambo över. och jag blir tjurig 😀

  8. therese 11 januari , 2012 den 19:25 #

    Sv: Det är faktiskt så man kommer ut mer om man har hund! Dock är det här min svärmors hundar som jag och sambon är hundvakt till, men jag har haft egna hundar tidigare ända sen jag var liten så det är stor skillnad på när vi inte är hundvakt, för man går nästan aldrig ut och går bara sådär då!

  9. Heidi 11 januari , 2012 den 19:43 #

    Jo det är fin vinter med snö så man kan ta det på bild. 🙂
    Det sa mamma också att det kom snö, men hon såg inte mycket av den nå mer. 🙂
    Det är en intressant och spännande med denna kurs vi har nu. 🙂
    Kram

  10. Linda-Mamma till Alfred 11 januari , 2012 den 20:43 #

    ÅH rolig idé det där! önskade att man hade mera tid än vad man har!

  11. Elena 11 januari , 2012 den 22:03 #

    Kul att läsa! 🙂

  12. Malin-fick en blodpropp 11 januari , 2012 den 22:31 #

    Tack så jättemkt! Den kommer ifrån Gina! Allt bra? Kram

  13. Millan 12 januari , 2012 den 03:35 #

    Svar: hahaha ja jag skrattade så jag grinade när jag läste dom!
    jag kollar alltid mina sms en dubbel gång, kan ju bli hur pinsamt som helst annars!

    Ja jag hade gärna också hoppat direkt till våren. Trött på detta mörker nu! Vill ha sol och värme ^^

  14. Nadja 12 januari , 2012 den 07:33 #

    Aha det är ett superbra förslag. =) Trodde den redan hade kommit, har letat i flera butiker. =(

    Vad skoj med intevjun. =) Allt bra? =)

    Kram

  15. sara 12 januari , 2012 den 08:49 #

    kul med mat o nya recept! 🙂 bara man hade haft mer tid!

  16. Fina Frun 12 januari , 2012 den 09:05 #

    kul att läsa 🙂

  17. Tove Lantz 12 januari , 2012 den 09:40 #

    Sv: Nyss var det hundra år kvar tills UL och nu är det inom en veckas radie. Helt galet vad man längtar! 😀

  18. anniepiie 12 januari , 2012 den 09:46 #

    haha miljonfärs med makaroner! I love it! 😀 SV: åhh av gott!! Länge sedan jag åt pasta med skinksås faktiskt! 🙂 ha en bra dag nu. Kramar

  19. Mari 12 januari , 2012 den 09:55 #

    Sv. Mm, bara för att tjäna massa pengar….
    Ja, lite vårsol och massa känslor skulle jag vilja ha nu =)

Kommentera

