Åter till vardagen!

8 Jan

Jag måste säga att det ändå är ganska skönt att allt återgår till vardagen imorgon(inte för att jag ska jobba men iaf). När man är ledig får man alldeles för många ursäkter för att vara onyttig, äta chips mitt i veckan, fika flera gånger om dagen och äta mat på oregelbundna tider. Nej det är jag trött på nu!

Nu återgår vi till vardagen och får ordning på allt igen, nu är det bara chips på helgen och fika max en gång om dagen som gäller.

En av våra syndiga fikastunder, jo vi var bara två…

18 svar to “Åter till vardagen!”

  1. Heidi 8 januari , 2012 den 17:30 #

    Jo du, det var massor med god fika och så fick man saft eller kaffe. 🙂
    Jo lite värme skulle nog sitta bra. 🙂 Nu har vi haft kallt så att det räcker. 🙂
    Kram kram

  2. Fröken M 8 januari , 2012 den 18:32 #

    visst är ledighet och spontanitet härligt, men jag håller med. Rutiner är i det länga loppet set allra bästa, och ”får” man bara äta chips på helgen så blir det automatiskt liiite godare än om man äter det varje dag 🙂
    haha… nä, jag bar viggo ner för trappen i morse, men direkt därefter bänkade han sig vid frysen !?

  3. Barnens Hjältar 8 januari , 2012 den 18:37 #

    Gott gott 🙂

  4. Jouline♡ 8 januari , 2012 den 19:15 #

    Fyy så goooot! inge bra att kika in här hos dig när man är hungrig haha^^ Åhh vad sugen jag blev, satan vad hungrig jag är^^ får kika ut till köket och göra lite mat nu 🙂

    Klart jag läser din utmaning 🙂 Sånt är kul!
    kram!

  5. Art By Tina - Konst & Fashion 8 januari , 2012 den 21:06 #

    Merci beaucoup!

  6. Lisa 8 januari , 2012 den 22:15 #

    sv: Ja men eller hur! Det är så synd att slänga dem sen! Men därför är det bra att man sparar det på bild iallafall 😉

    Tack vare vardagen och den lite tristare maten (kanske) så uppskattar man ju fikastunderna mer! 🙂

  7. Jenny Gunnarsons tankar, foton & musik 8 januari , 2012 den 23:22 #

    Tack så mycket! 😀 Det är mammas gamla som jag har fått 🙂 hihi Kika in för smoothie tips 😀

  8. Sandra 8 januari , 2012 den 23:55 #

    Hur skönt det än är att vara ledig är det ändå otroligt gött att få tillbaka sina rutiner och vardagen 🙂
    Haha ja det är hopplöst med män som ska jobba natt alltså, min ”sambo” och bästa vän hon brukar säga det när man går och lägger sig på helgen ”äh du ska väl ändå vakna snart igen” haha. Man börjar vänja sig men efter denna jobbveckan var det liiiite tungt! 😛

  9. Marcus Å 9 januari , 2012 den 07:36 #

    Igår tog jag avsked av min familj och åkte tillbaka till Kaggeholm. Ska bli så skönt att komma igång med allt igen!!
    Kram

  10. Anna 9 januari , 2012 den 09:26 #

    Känner detsamma, men ändå mums när man ser dom där bilderna 😉

  11. Pernilla 9 januari , 2012 den 11:55 #

    Tack så mycket =)

    Mums så gott!! Jaa åter till vardagen men en fika då och då måste man. Hehe =)

    Hoppas du får en bra vecka, kram kram.

  12. kajsa 9 januari , 2012 den 18:02 #

    Åh vad gott!! 🙂

  13. Ida 9 januari , 2012 den 20:20 #

    Ibland är det jobbigt att det ska vara så trevligt att fika;p

  14. Maria mamma till Tilde och Minnah 9 januari , 2012 den 21:36 #

    Åh va gott de såg ut 🙂
    jag vill ha en ett strå som slingrar sing runt handen med lite blad på och sen att de ser ut som nyckelpigan sitter på den

  15. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 9 januari , 2012 den 21:53 #

    sv: Jag gillar accessoarerna skarpt – ett skärp och ett par ballerina skulle inte sitta fel 🙂

  16. Karriäristan 10 januari , 2012 den 00:36 #

    haha, fika är grymt och minst två varianter var skall det vara, jag har ju t o m ägnat en hel kategori i bloggen åt traditionen med fredagsfika. Härligt att se dina tips!

  17. Annika - drömmen om 11 barn 10 januari , 2012 den 02:15 #

    Å kul att någon du känner (eller kände?) ska vara med i biggest loser 🙂 Det ska bli jättekul att följa programmet nu tycker jag, när man känner till någon, och en annan faktiskt är här från byn 😀

  18. Karin 10 januari , 2012 den 04:32 #

    Mums för semlor!

Kommentera

