Testfredag v 1: Marabou Noblesse Biscotti Crisp

6 Jan

 

Nu är det äntligen dags för en ny säsong av testfredagar! Jag måste erkänna att jag faktiskt längtat lite, tycker det är så kul att vi fått ihop en liten testpanel som testar olika saker varje vecka.

Denna vecka testar vi Marabous små presentaskar. Om du trodde att vi fått nog av choklad under jul så tror du fel!

Testpanelen består av:

AngelicaCamillaAnna, Mia, HannaLinda och Nadja 

Jag har valt att testa denna smakvariant av klassikern Noblesse. Det är en mjölkchoklad med smak av biscotti och crisp. Jag trodde det var omöjligt att då en choklad att smaka mandelskorpor men det var det tydligen inte, smaken är väldigt framträdande. Nästan lite för skarp. Jag hade hellre sett att det var små kakbitar i då! Man vill bara äta ett par innan det blir för mycket.

 

26 svar to “Testfredag v 1: Marabou Noblesse Biscotti Crisp”

  1. Heidi 6 januari , 2012 den 16:42 #

    Sv: Jo det är nog sant att det varit mycket med stormar nu under denna vinter. 😦
    Här har vi nu haft två stormar inom en vecka och flera tusen hushåll utan ström. 😦
    Vi ahr vinter, men ingen som skulle skotta snö här på detta område. Så tydligen skall man göra det själv. 😦
    Kram

  2. Linda-Mamma till Alfred 6 januari , 2012 den 16:50 #

    Ja tatueringar är kul! Åh har inte gjort min testfredag, får bli senare när lilleman lagt sig,hehe..har lite med att fixa med inför imorgon, samt att jag skall hinna pusta ut med;)
    Ha en underbar helg..jaaaa eller hur älskar dom fåtöljerna verkligen!Skall till Åhlens imorgon hoppas få provsitta en där!

  3. Pernilla 6 januari , 2012 den 17:01 #

    Hehe tack 🙂 Mm dem är från HM!! Dem fick dem i julklapp av deras Farmor och Farfar.

    Förstår att ni vill veta, det är faktiskt väldigt praktiskt att veta. Det tyckte/tycke vi i alla fall. Har ni börjat fundera på namn och så då?

    Ha en bra helg, kram kram.

  4. kajsa 6 januari , 2012 den 17:43 #

    De verkar goda 🙂

  5. Felicia 6 januari , 2012 den 18:06 #

    nu blev jag nästan lite sötsugen.. haha iaf…

    puss

  6. Linda 6 januari , 2012 den 18:28 #

    Dem har jag provat, tyckte det var perfekta ”kaffe-kakor”, att ta en eller två till en kopp kaffe, riktigt goda till det 🙂

  7. neli 6 januari , 2012 den 18:28 #

    åh älskar noblesse!

    jag vet.. jackan från h&m är så äckligt snygg.. kanske lite för tidigt att köpa den nu då det fortfarande är rätt kallt! jaså? oj oj… mycket bättre pris ju haha.
    hoppas du får en fin helg! kramar

  8. Anna 6 januari , 2012 den 19:19 #

    Nu är även mitt test uppe=)

  9. Sara 6 januari , 2012 den 19:41 #

    sv: Ja eller hur!
    Jasså tycker du det? De finns massa video tutorials på youtube där de visar hur man gör, de är inte så svårt 🙂 gäller att ha tålamod! kram

  10. Louise 6 januari , 2012 den 19:57 #

    Sv: Det är inte mina hundar… Det står ju i inlägget att de är fotograferade på MyDog, heh. 😉

  11. Carro 6 januari , 2012 den 20:32 #

    Lät mastiga! Men noblesse är ju annars så gott!

  12. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 6 januari , 2012 den 20:35 #

    Så lyxigt med testfredag 😀

    sv: Ja alla vackra färger är verkligen en av höjdpunkterna med våren – längtar verkligen efter alla våroutfits 🙂

  13. Nadja 6 januari , 2012 den 21:09 #

    Ja ligger stadigt men har några kilo kvar att gå ner i vikt. =)

    Ja det hade varit skoj och bli intervjuad. =) Jo jag älskar att pröva nya mat tips mm.

    Vad händer ihelgen? =)

    Kram

  14. Elin 6 januari , 2012 den 21:34 #

    Tack fina du, ja det känns som ett toppenlöfte för mig! 🙂
    ja men precis, kan ju inte bli så fel! 😉

    är bara sanningens ord kära du, vet att du kommer bli en toppenmamma med din fina personlighet och dina underbara bakverk, hihi ^^
    Kramar

  15. Patricia♔ 6 januari , 2012 den 21:54 #

    Jag har faktiskt inte tagit mig tid till att läsa böckerna:( Kanske borde göra det. Äger den ju ändå, men jag har svårt för att koncentrera mig på att läsa just nu.

    Skickar en stor helgkram till dig!

  16. Millan 6 januari , 2012 den 22:28 #

    Sugen jag blev då!

    Svar: Ja jag säger detsamma! Hah, dagen efter mitt inlägg snöade det… Men regnade bort sen. Nu har det vart minusgrader i flera dagar. Första gången denna vinter med så många dagar i sträck tror jag. Suck!

  17. Mari 6 januari , 2012 den 23:06 #

    Sv. Åh tack fina du. Ja detta skulle man inte vilja byta bort, det är magiskt =)

  18. Lisa 6 januari , 2012 den 23:16 #

    sv: Ja, efter att ha sett många felbenämningar så kändes det som att det behövdes ett inlägg! 😉

    Den smaken på Noblesse har jag aldrig sett. Kan tänka mig att det blir lite för mycket, ungefär som digestivekex med choklad?

    Hoppas att du har/har haft en bra fredagskväll! Kram

  19. Maria mamma till Tilde och Minnah 7 januari , 2012 den 00:59 #

    gu va roligt att ha sån där fredag 🙂

  20. Fnulan 7 januari , 2012 den 08:58 #

    Men men…. ååå jag vill med va testpanel!!!

  21. Fnulan 7 januari , 2012 den 08:58 #

    Om du bakar åt mig såklart 😉

  22. sara 7 januari , 2012 den 09:23 #

    åh den låter supergod! men antar det är vete i de, i o med skorpsmaken. suck haha

  23. camilla 7 januari , 2012 den 09:41 #

    Den där vill jag testa 😀
    Haha jag gillar de mest för att carola är med 😛 henne hade jag velat ha som coach:) synd man inte kan sjunga bara^^
    ÅÅ kan tänka mig det hihi 😀 har ni börjat planera mkt och så? jag hade också velat bli mamma nu hihi 😀
    jajamen jag är med, var borta hela dagen så det blev inlägg sent dock.
    Ha en kanonhelg, kramis

  24. Marcus Å 7 januari , 2012 den 09:43 #

    Det här är riktigt roligt inslag som du har fått till på bloggen, me like!
    Med mig är det bara bra med mig. Vad ska du hitta på denna lördag då? 🙂
    Kram

  25. M* 7 januari , 2012 den 12:07 #

    – åh nu blev jag ju sugen :(!

  26. Fröken M 7 januari , 2012 den 15:20 #

    men shit va gott !! Noblesse i alla former ( utom mörk ) är en favorit hemma hos oss 🙂

Kommentera

