Nystart. Eller hur var det nu?

6 Jan

Ännu ett år har gått och vi lämnar 2011 bakom oss för att möta ett nytt år som erbjuder mängder med nya utmaningar. Alla de där löftena vi skriver ner på listor för att bli bättre människor, frågan är bara varför det ska krävas ett nytt år för att vi ska göra detta. Och ja, jag vet jag är precis likadan med att sätta upp löften om hur det nya året ska bli och så vidare. Kraven jag sätter på mig själv är höga, men egentligen förstår jag inte varför det ska vara så? Finns det något svar på frågan. Kanske inte.

Att bli en bättre människa är mångas dröm inför det nya året. Eller att bli den där träningsglad personen som vars största intresse är att hänga på gymmet eller vara i spåret. Ett hälsosamt liv står högt i kurs, speciellt i dessa tider. Gymmet fylls med folk som kämpar och sliter, under några få veckor. Det är ju trots allt en nystart. Det är ju trots allt nytt år. Vi ska bli nya människor som är mycket bättre än året tidigare.

Nu låter det som att jag ställer mig väldigt kritisk till tänket om att bli en bättre person, så är kanske inte fallet men det som stör mig är att vi behöver ett nytt år för att ta tag i problemet. Går det inte bara göra en förändring mitt i ett pågående år? Nej, då ska det till en nystart för att möta ett nytt år. Men hallå. Egentligen krävs det ju inte speciellt mycket för att bli den där personen man vill vara. Nyckeln ligger ju i att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Är det så svårt?

Text av Marcus ”Slipsen” Åberg

3 svar to “Nystart. Eller hur var det nu?”

  1. Tess 6 januari , 2012 den 11:07 #

    Håller verkligen med! Så bra skrivet! Man kan ju faktiskt förändra saker närsom!

  2. Angelica 6 januari , 2012 den 11:31 #

    Oj, ja då har du verkligen missat något 😀
    Jo, dem är suveräna!! Grymt bra jobbat av dem.

    Bar skrivet!!

  3. Jasmine 9 januari , 2012 den 19:08 #

    Ett tänkvärt inlägg, absolut. Det är inspirerande att läsa.

    Svar: Absolut! Det skulle vara jättekul. En fika med oss alla fyra tackar jag inte nej till. Vem vet, en dag kanske även jag bor i området kring vår huvudstad.

    Åh, då får jag önska dig lycka till på Ultraljudet den 19e. Jag kan tänka mig att det ska bli spännande, eller hur? 🙂

    Kram

Kommentera

