Mumsiga semlor, nu är det väl ändå tillåtet?

5 Jan

Äntligen har jag ätit årets första semla! Jag har länge gått och suktat efter dessa gräddiga goingar men tyckt att det varit för tidigt. Men så fort det nya året kommit ser jag längre inga hinder. Har en känsla av att det kommer bli ett av mina stora cravings i vår!

Apropå cravings har jag inte fått några direkta än mer än att jag kan äta makaroner varje dag men det kunde jag ju innan med. En annan sak som förändrats är att jag inte tål tanken på wasabi och wasabinötter som jag kunde äta i massor innan. Men inget jag sörjer direkt!

Hade eller har du några cravings när du var/är gravid?

12 svar to “Mumsiga semlor, nu är det väl ändå tillåtet?”

  1. Erika 5 januari , 2012 den 15:21 #

    Jag hade en del cravings, vattenmelon, avokado, mjölk,frysta hallon mixat tillsammans med mycket grädde på toppen mm .
    Sv. Nja riktigt så bra som i reklamen är den nog inte. =)

  2. Pernilla 5 januari , 2012 den 19:22 #

    Jag åt min första semla idag, mums 🙂

    Jag hade cravings på glass och saltlakris!! Kom i perioder, kom ihåg nu att ett tag var det pizzasallad med. Hehe!!

    Kram kram.

  3. Carro 5 januari , 2012 den 19:25 #

    nemen fyfan vad gott!! Älskar verkligen semlor!!

  4. Amy's piece of cake 5 januari , 2012 den 19:27 #

    Oj, lite tidigt med semla tycker jag 🙂

    Oh ja, jag hade med förste sonen cravings på tomat- och mozarellasallad. Åt det typ 1 gång/veckan! Och saltlakrits yum!! Jag var som en badboll båda gångerna! 😉 Kram!

  5. Jennie & FrökenFlis 5 januari , 2012 den 21:28 #

    har jag missat något, är du gravid? 😀 Jag är verkligen seg isåfall 😉

  6. Linda 5 januari , 2012 den 22:25 #

    NU är det tillåtet!! 😉

    När mamma var gravid med min bror hade hon dille på semlor faktiskt, och med mig var det tydligen isglassar, hehe. Makaroner låter ju rätt ”ofarligt” 🙂

  7. JFdressage 6 januari , 2012 den 01:34 #

    Fin blogg! ska vi följa varandra vi bloglovin? 🙂

  8. Karin 6 januari , 2012 den 11:03 #

    Jag har aldrig varit gravid men cravings har jag ändå:)

  9. maya 6 januari , 2012 den 11:58 #

    haha! jag åt min första i tisdags tror jag, julen är ju över. det är ett nytt år, självklart e det tillåtet!

  10. malin-helena 6 januari , 2012 den 12:46 #

    ojojoj, första semlan alltså. 😉 jag väntar nog ett tag till. Men jag tror du är mer galen i semlor än vad jag är. 😉 hihi..

    Så synd att du inte kan komma till göteborg, hade varit roligt att träffas. Det är spännande att träffa folk så, när man har en bild av hur personen är liksom. 🙂

    Okej, vad spännande! Kommer du vilja veta innan om det blir en pojke eller flicka eller vill du/ni inte veta det innan? 🙂

    Kram

  11. Anna 8 januari , 2012 den 02:01 #

    sv: tack så hjärtligt snälla ! : ) ÅH så gott ! Jag har cravings utan att vara gravid ;D haha

  12. Filippa 8 januari , 2012 den 17:48 #

    Ohhh, så gott!!

Kommentera

