Lennarths, när man vill känna sig som hemma

3 Jan

Innan J åkte hem i förra veckan passade vi på att ta en fika på Lennarths. Det var längesedan jag faktiskt fikade där och att köpa med mig därifrån har blivit allt mer sällan också. Men när vi satt där och mumsade i oss en varsin chokladmuffins med chokladkräm i(som det för övrigt var väldigt fjuttigt av)  så kom jag på hur mycket jag saknat det.

Kanske är det för att Lennarths påminner så mycket om Gunnarssons hemma i Sthlm. Båda är lika anrika och mysigt inredda i gammal stil. Båda har läckra bakverk och massa tesorter så man får svårt att välja. Båda har en ta-med-del nere och en trappa upp ligger cafédelen. Ja jag tror jag tycker om Lennarths så mycket för att det känns som hemma.

15 svar to “Lennarths, när man vill känna sig som hemma”

  1. neli 3 januari , 2012 den 15:56 #

    ja kuvertväskan är skitsnygg.. synd bara att den ska vara så himla dyr!
    hoppas du haft en fin dag hittills =) kram

  2. Nadja 3 januari , 2012 den 15:57 #

    Oki. =) Vilket är tur för det älskar jag med din blogg. =)

    Jag har med blivit en liten mat blogg. =)

    Jag har skickat ett mail med ett förslag till veckans fredag. =)

    Vad gör du ikväll? =)

    Kram

  3. Louise 3 januari , 2012 den 17:02 #

    Kul med ett fik som man tycker om lite extra 😉

  4. Linda 3 januari , 2012 den 17:05 #

    Men det kan jag förstå. Vissa lägenheter, butiker och cafeér kan få en att känna sig hemma, även när man är långt ifrån.

  5. Amanda 3 januari , 2012 den 17:50 #

    svar: Det var så lite 😀 Tycker definitivt att du ska testa detta 🙂 Det finns även ett duo-brynpuder som har ljusare färger på Make Up Store 🙂 Kram!

  6. kajsa 3 januari , 2012 den 19:36 #

    gott de ser ut 🙂

  7. Alexa 3 januari , 2012 den 20:35 #

    åh vad gott det såg ut!

  8. Patricia♔ 3 januari , 2012 den 20:57 #

    Jag hoppas att ditt år blir toppen också gumman:)

    kram

  9. Sandra 3 januari , 2012 den 21:36 #

    Det där såg ju inte alls dumt ut!!
    Det var verkligen mysigt.
    Ja det ska bli väldigt spännande, har inte hunnit komma igång med det dagliga jobbet än har bara varit utbildning och möten hit och dit, men att få betalt för att äta mat känns ju inte så himla dumt faktiskt haha. Men det ska bli spännande och inspirerande. Eftersom det är en chefstjänst inom det yrke jag verkligen vill jobba med så kändes det lite för bra för att tacka nej och som du säger finns Göteborg alltid kvar, dessutom med fler möjligheter då. Så det känns bra. Det är trots allt bara en tillfällig tjänst, sen är det klart att om alla parter trivs kan man förlänga det hela. Nu tar jag dock det en bit i taget.

  10. Lisa 3 januari , 2012 den 21:38 #

    sv: Ja men precis, det blir ju så mycket roligare då! Den blev god faktiskt, söt, men god :))

  11. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 3 januari , 2012 den 22:13 #

    sv: Men precis, riktigt härligt! Så nu måste jag bara leta på någon lika snygg men aningens (!) billigare 😀

  12. Rinki 3 januari , 2012 den 22:20 #

    Om Lennarths är som Gunnarsson så förstår jag precis! Jag älskar Gunnarssons, de har så himla goda grejer verkligen. Är du i Stockholm någon gång får du hojta till :).

    Sv: Herregud, som ett skämt, absolut inte. Du kommer att bli en jättefin mamma, det känner jag verkligen på mig. Inte bara är du en dröm i form av den mamma som kommer att kunna baka fina grejer till högtider och sådant, du verkar vara en superfin tjej som verkligen bryr dig om dina nära och kära samt vi som kommenterar och läser din blogg. Om jag får en sådan stark mys- och hemmakänsla av att bara läsa din blogg, så kan jag tänka mig hur fin du är på riktigt.

    Jag är glad att du har mått relativt bra ändå, det måste kännas jättespännande. Såg magbilderna, de var verkligen superfina. Inte mycket kula än, men det kommer väl. Det är ju väldigt olika, en tjej jag känner hade en liten kalaskula vid 14 v. Hur känns det med mat och sådant? Förlåt om jag tar upp ämnet, om du mår sämre av det så ignorera det här totalt. Jag vill bara att du ska må bra!

    Hur känner gubben då, hoppas att ni glädjs tillsammans riktigt ordentligt nu. Ett par av mina nära kompisar fick barn Oktober 2009, deras första. Kommer ihåg hur de såg fram emot honom och hur de kom närmare varandra under själva graviditeten – inte för att jag menar att ni inte kommer att ha tid sedan, men njut av den här tiden tillsammans :). Åååh, blir så glad för er!!!

    Den 19:e, vad spännande, det är inte långt kvar. Uppdatera mig om hur det går.

    Puss och Kram

  13. Leila 4 januari , 2012 den 01:52 #

    Säger bara sanningen vännen! En sån fin och snäll tjej som du är kan inte annat än att bli en underbar mamma 🙂
    Måste kännas hur underbart som helst!, förlåt att jag är lite nyfiken o frågar nu men har ni hunnit tänka på namn ännu?
    Vad pysslar du med annars i veckan? Kramis

  14. Karin 4 januari , 2012 den 03:55 #

    Vad mysigt!
    Hoppas du får en fin dag:)

  15. Pernilla 4 januari , 2012 den 15:12 #

    Vad skönt att du mår bra ändå 🙂 Har kanske mer tur än jag hade, hehe!!

    Vill ni veta vad det är eller ni vill ha det som en överraskning?? Ha det gott, kram kram.

Kommentera

