Vitamindrinken för en bra start på året

2 Jan

Det är ju nytt år och vi ska nu ta nya tag. Såhär i mörkret kan vi även behöva en redig vitamin-kick och ladda upp inför våren. Många har säkert nyårslöftet och bli mer nyttiga och vem kan inte behöva bli det egentligen?

Denna vitamindrink är perfekt för detta och läskande god med! Perfekt är också att det inte är någon yoghurt i, brukar sällan gilla smoothies och liknande med just yoghurt. Färgen är ju dessutom väldigt lockande!

Apelsin- och hallonjuice
bildkälla: recept.nu

3 st apelsiner
2 dl frysta hallon

Pressa apelsinerna. Mixa tillsammans med hallon. Tillsätt eventuellt lite vatten om juicen blir för tjock. Det beror på hur saftiga apelsiner man använder.

31 svar to “Vitamindrinken för en bra start på året”

  1. Sofia 2 januari , 2012 den 16:49 #

    Mm låter supergott. Undra om jag ska göra mig en nu till och med. 🙂

  2. Millan 2 januari , 2012 den 16:55 #

    Svar: Verkligen! ELF är också en superbra sida! Hur billigt som helst och så mycket fint ^^

  3. Em 2 januari , 2012 den 17:40 #

    Gaaalet, sån vill jag ha! Ska kolla om vi har sånt hemma..

    sv: det fick jag, men det blir alltid konstigt eftersom alla är helt slut efter natten 🙂

  4. Helena 2 januari , 2012 den 18:13 #

    vilket bra tips. lät uppfriskande

  5. Tess 2 januari , 2012 den 18:31 #

    Mm, såg galet fräscht & gott ut! Kan ju försöka vara nyttig någon dag iaf hehe ..
    haha ja nacken är bättre nu, lite stel, men kan åtminstone virda på huvudet! 🙂

  6. neli 2 januari , 2012 den 18:56 #

    tack snälla du hihi =)
    ja det kommer väl om några dagar haha. blir väl säkert van men imorse var det riktigt jobbigt att gå upp tidigt haha. har inte vaknat så tidigt på flera månader haha.
    hoppas du haft en fin dag hittills! kram

  7. Nadja 2 januari , 2012 den 18:59 #

    Åhh vad spännande. =) Kommer du visa mer bebis och mag bilder i bloggen. =)
    När kör vi igång veckans test fredag? =)

    Bara bra. =)

    Kram

  8. anniepiie 2 januari , 2012 den 19:19 #

    Åhh, ser ju himla gott ut! 😀 SV: Jaa, jag är kär i mina nya skor. 🙂 Kraam

  9. Marcus Å 2 januari , 2012 den 19:37 #

    Mycket bra tips! I dag har jag jobbat och tränat, är helt slut nu. Vad har du haft för dig då? 😉
    Kram

  10. kajsa 2 januari , 2012 den 19:39 #

    något jag ska testa 🙂

  11. Erika 2 januari , 2012 den 20:49 #

    Åh, mums!

    Sv. Nja Oscar förstod nog inte att det var något speciellt med julafton. Men han tyckte det var kul med papper och julsnören =)

  12. Carro 2 januari , 2012 den 21:00 #

    åå mums, låter och ser ju supersmarrigt ut! Det är härligt när de får så himla fin färg!

    Men tack så jättemkt!
    God fortsättning på dig! 🙂

  13. ENDENISE - Vinn 2 par skor ♥ 2 januari , 2012 den 21:08 #

    sv: Det var supergott och den var supermysig. Hoppas desamma med din!

  14. Siri - En personlig blogg om mode och stil. 2 januari , 2012 den 21:21 #

    sv: Hihi eller hur – måste nog slå till på både blusen och jeansen 🙂

  15. Rinki 2 januari , 2012 den 21:27 #

    Jag höll på att skriva en kommentar till Tessie och såg att du hade kommenterat ovanför och skrivit något om barn, först tänkte jag att det var något skämt, men var såklart tvungen att kolla din blogg! Ååååh. Gumman du anar inte vad glad jag blir för er skull, speciellt för dig <3. GRATTIS!!! Vad häftigt. Hur mår du, hur känner du dig?

    Tusen kramar till dig!

  16. Annika - drömmen om 11 barn 2 januari , 2012 den 23:05 #

    apelsin och hallon ihop är riktigt gott!

    sv tack för gratulationen 🙂 han kom i november 😀

  17. Amy's piece of cake 2 januari , 2012 den 23:13 #

    Mmm gott och välbehövligt med vitaminkick så här i den mörka årstiden! Och du/ni behöver det speciellt mycket i detta välsignade tillståndet 🙂

    Sv: Som sagt jag finns här för råd/tips, 2-barnsmamma som man är!
    Tips nr 1: SOV så mycket du/ni (mannen) kan! Sedan kommer det att bli en lyxvara, jag lovar! Tror jag inte har fått en hel natts ordentlig sömn sedan 5 år tillbaks!

  18. Moa - Nybliven mamma till Ella ♡ 2 januari , 2012 den 23:28 #

    svar: Haha ja ellerhur, tror jag med 😉

  19. Barnens Hjältar 3 januari , 2012 den 00:19 #

    Förstår att du längtar!
    Jag har en utmaning till dig på min blogg!

  20. Karin 3 januari , 2012 den 01:16 #

    Det låter väldigt fräscht:)

  21. beccis 3 januari , 2012 den 01:28 #

    vad tycker du om mina nya skor? 🙂

  22. Jouline♡ 3 januari , 2012 den 01:43 #

    Mums, så enkelt och så gott!

    Nu svarar jag lite sent på din kommentar med min dator har varit sönder så där av fallet. Ja det blev allt en hel del bakande för mig och min vän 🙂 hua mig så många timmar vi bakade^^ Hoppas du haft en bra jul + nyår? kram!

  23. Angelica 3 januari , 2012 den 07:09 #

    Åh, vad gott och läskande det där såg ut och lät!
    Ska ta och prova det!

  24. sara 3 januari , 2012 den 08:49 #

    åh va smarrigt 🙂

  25. Emma 3 januari , 2012 den 09:01 #

    Stort Grattis själv ! 🙂

  26. Lina S 3 januari , 2012 den 09:31 #

    Ser smarrig ut!
    Länken till cupcakesen : http://www.heavenlycupcake.se/ under kategorin cupcakes hittade jag dem 🙂

  27. Fröken M 3 januari , 2012 den 09:35 #

    Åh va gott ! jag måste nog köpa hem lite frukt och bär i eftermiddag 🙂

  28. Vivi 3 januari , 2012 den 10:18 #

    Mmmmm det där var ingen dum ide! Jag behöver en vitamindos, är helt galet trött ! Jag brukar äta grapefrukt på morgonen, det piggar upp, men det kan vara svårt att hitta bra frukter i butiken så här års.
    Ja, sådana utmaningar är alltid roliga att läsa 🙂 själv älskar jag att båda läsa och skriva dem 😛

    Kram !

  29. Elisabet 3 januari , 2012 den 10:25 #

    Åh, ser underbart gott ut!

  30. malin-helena 3 januari , 2012 den 16:52 #

    Mmm, ser riktigt fint ut, som du säger, färgen är lockande! Och gillar saker som är lätt att göra med. 😉

    Ja, det är absolut det där med minskning på kakor (åååh, kakor) som är svårast för mig.. Jag är ju en sådan gotte gris! hihi.. Men man kan ju alltid minska det, kommer nog inte klara av att sluta helt. 😉

    När var det som den lille/lilla skulle komma till världen? 🙂

    Kram

  31. moa 4 januari , 2012 den 15:52 #

    fin blogg
    följ gärna mig på blogg ving
    http://mosansliv.blogg.se/

Kommentera

