Macaroonsmakeri

27 Dec

Igår kom min fina J ner från Sthlm för att spendera några dagar med mig(och gubben såklart men han har nog fastnat framför sitt xbox). Det är så mysigt att ha henne här men ska bara komma på saker att göra här i stan i 4 dagar… Men blir självklart massa mellandagsrea, fikabesök på caféerna och filmer hemma).

Igår hade vi lite julklappsbyte och man kan tro att J läst mina tankar. Häromdagen pratade jag om att jag ville ha just en sådan här och igår skrev jag ju inlägger om macaroons! Så med denna sprits ska här bakas massa macaroons(när jag hittar mandelmjöl) och göra fina mönster på cupcakes!

15 svar to “Macaroonsmakeri”

  1. Vivi 27 december , 2011 den 09:39 #

    Ni verkar ha haft en riktigt mysig jul, bra ! 🙂

    Oh vad mumsigt, vilken bra present! Lite avundsjuk blir jag, har kollat på en sådan sprits jag med, du får säga om den är bra sedan ? Själv älskar jag att göra macarons, fick faktiskt en sprits & bok med macaronsrecept jag med, fast en lite enklare variant 🙂
    Mandelmjöl ? Själv malen jag alltid mandlarna själv, det krävs lite jobb men fungerar fint ändå 🙂

    Kramar !

  2. Linda-Mamma till Alfred 27 december , 2011 den 11:31 #

    Åh vad spännande vad mycket du har framför dig så du anar inte!Ja ugglorna är gudomliga..hm ja julen blev ju inte riktigt som vi tänkt oss har skrivit om det nu..

  3. Linda 27 december , 2011 den 12:00 #

    mandelmjöl har du på lidl. det köper jag alltid där. 200 gram för 20:- står mot kassorna till. Sedan ska det finnas på citygross med 500 gram, men det är alltid slut där-

    Vilka snygga macarons du kommer göra nu!

  4. Heidi 27 december , 2011 den 12:05 #

    Jo, choklad skulle man ju ha viljat ha mer nu när det var jul. 🙂
    Vi fick nog mycket bra och nyttiga saker. 🙂
    Vad fick ni i julklapp då? 🙂
    Min mamma kommer nog till oss bara hon har möjligt och så. Men hon jobbar ju en hel del.
    Kram

  5. Helena 27 december , 2011 den 12:56 #

    Vilken smidig sprits du fick! Så kul att ha besök i några dagar. Hoppas ni får fina dagar tillsammans.

    Tack, för din fina kommentar om min juloutfit! Kramar:)

  6. Vradxalyx 27 december , 2011 den 13:22 #

    Jag vill önska dig en trevlig tisdag!
    Kramkram

  7. Barnens Hjältar 27 december , 2011 den 13:56 #

    Härligt att umgås! Mina ungar har fastnat framför sina spel nu med 😉

  8. Pernilla 27 december , 2011 den 16:14 #

    Vi har haft en jätte mysig jul och hoppas ni också har haft det 🙂

    Läste att du fått massa fint som du hade önskat dig, aldrig fel!! Kram kram

  9. M* 27 december , 2011 den 16:21 #

    – Åh vad kul! Kram fina du!

  10. Tessie 27 december , 2011 den 16:27 #

    Vad mysigt att han som läste dina tankar lite 🙂 Roligt när sånt händer.. Kommer bli roligt att få se dina fina skapelser sedan! 🙂

    SV:
    Ja, Det var mycket träd som låg som huller om buller, och det var några som blev av med strömmen till långt in på natten. Men här hos mamma klarade vi oss, men det var därimot obehagligt att vakna mitt i natten av att man trodde hustaket skulle blåsa iväg.. :s Men vi har klarat oss bra! 🙂

    Den är toppen, rekomenderar den verkligen! 🙂

    Hoppas du har de super mys! 🙂

    Kramar

  11. Amy's piece of cake 27 december , 2011 den 20:19 #

    Åhhh vilken toppenbra julklapp! Har själv suktat efter decomax sprits! 🙂

  12. Diana 28 december , 2011 den 08:17 #

    Sån vill jag med ha (fast jag inte bakar macaroon så ofta)! Snäll vän som ger dig presenter.
    Jag har för mig att nån sagt till mig att Lidl har mandelmjöl men jag har inte kollat själv.

  13. sara 28 december , 2011 den 09:04 #

    aldrig smakat de! mandelmjöl finns dock på Lidl

  14. sara 28 december , 2011 den 09:05 #

    hittade du nåt kul på rean? jag var i Kkrona, hittade det jag ville ha 🙂 men på Gina var folk som tokar haha

  15. My Vestlund 29 december , 2011 den 01:01 #

    Den där har jag med =) Super smidig och lätt att diska också =)

Kommentera

