Macaroons har kommit till stan!

26 Dec

Minns ni för ungefär ett år sedan när jag efterlyste macaroons här i Karlskrona? Jag hittade dem ju till slut på Nya skafferiet. 

Nu verkar fler och fler ha upptäckt trenden och man kan hitta macaroons på bl a Lennarths, 1344 och Waynes Coffee. Visst är de lite efter med trender när det kommer till sånt, jag tror inte vi kommer få se cakepops på några caféer inom det närmsta halvåret iaf. Men jag är glad att man nu kan äta macaroons var helst man vill i stan!

17 svar to “Macaroons har kommit till stan!”

  1. Amy's piece of cake 26 december , 2011 den 13:38 #

    Yay! Förstår att de uppskattas av många! 🙂
    God fortsättning!

  2. Linda 26 december , 2011 den 13:45 #

    Weii, vad kul! Det visste jag inte ens, vad roligt. Alltid när jag älskar något på konditorier försöker jag göra dem själv. Omöjlit att lyckas med budapestbakelse bara 😛
    Men macarons ska bli kul att prova. Jag har aldrig köpt färdiga ens

  3. Diana 26 december , 2011 den 15:42 #

    Se där, det är kanske du som ligger bakom trenden? 🙂

  4. Therese Ahlström 26 december , 2011 den 15:48 #

    Sv: Åh tack! 🙂

  5. maya 26 december , 2011 den 15:53 #

    jag har blivit så besviken när jag har köpt de ute! Jag brukar göra egna….. kanske därför:P

  6. Helena 26 december , 2011 den 16:01 #

    Aha, då blir det till att ut och fika;)
    Har du provat att baka några själv?
    God fortsättning! Kram:)

  7. Rebecca 26 december , 2011 den 17:44 #

    Hade bara smakat en köpt, sjuk torr och tråkig macaron innan jag förra veckan på seg föreläsning skulle baka sådana till killens födelsedag. Lite pyssel och lång ifrån perfekta men succe blev det allt ändå för de var goooooda!
    Använde detta http://www.recept.nu/1.307664/leila_lindholm/kakor_tartor/agg_mejeri/franska_macarons recept och det var bra. Mandelmjöl hade jag precis som många andra svårt att hitta men LIdl hade malen mandel som är lite grövre än mjöl men det funkade fint 🙂
    God fortsättning på dig!

  8. Anna 26 december , 2011 den 18:35 #

    Jag har fortfarande inte smakat på sånna där=) Dom ser väldigt goda ut

  9. Barnens Hjältar 26 december , 2011 den 21:47 #

    Jag har aldrig smakat på macaroons, vad smakar de egentligen?

  10. Jenny Gunnarsons tankar, foton & musik 26 december , 2011 den 23:23 #

    Jaa! Jag var där dagen innan julafton 🙂

  11. My Vestlund 26 december , 2011 den 23:27 #

    Pinsamt att jag inte testas cakepops än… Måste göra det 😀

  12. Melissa - Foto¤Vikt 27 december , 2011 den 00:07 #

    ahaa är de så dom heter, fann sådana och smaktestade. Torra, smaklösa och med nå gegga innuti som gav en svag vaniljsmak och inge vidare. Hoppas de bara var de kafeet som gjorde fel annars undrar jag hur de ens vinner något på att sälja dom 😀

  13. Anna 27 december , 2011 den 01:25 #

    sv: tackar bruttan ! ;D OEH så gott, dom är farliga dom små rackarna !

  14. Helena 27 december , 2011 den 08:01 #

    God fortsättning. Hoppas du hade en bra jul. Kram

  15. Sandra 27 december , 2011 den 08:34 #

    åh vad gott 🙂 kul att de äntligen hittat till er med hehe.
    Ja, jag vet inte varför vi är så dåliga på det. Kanske glömmer vi lätt av det viktiga i livet. Min systers död påminner mig alltid om att man ska vara tacksam & ödmjuk.. allt kan försvinna så fort. Så det gäller att hela tiden leva fullt ut.. jag vill inte ångra någonting jag INTE vågat mig på.
    Ja det känns bra just nu, dock har jag precis fått en tillfällig chefstjänst här nere nu. På en provtid på en månad, så vi får väl se men det är onekligen något som kommer göra sig bra på mitt CV, lite svårt att tacka nej då.
    Det tror jag också på, man får bara visa framfötterna och att man är engagerad!

  16. Art By Tina - Konst & Fashion 27 december , 2011 den 12:57 #

    Finns ju överallt – till och med i vår lilla pyttestad, på det enda caféet=) Cakepops kommer väldigt väldigt snart dyka upp överallt – det är jag alldeles säker på. Hittills har jag bara sett dom på ett ställa i Göteborg – och jag har dessutom glömt bort vart det var.

  17. saga 27 december , 2011 den 15:29 #

    Vilken rolig idé! Det ska jag också testa att baka 🙂

Kommentera

