Sista minuten-godiset!

23 Dec

Idag är det bara en dag kvar till julafton, som man längtar nu! Idag blir det att rulla köttbullar, griljera den kokta skinkan och ikväll väntar Uppesittarkvällen med Bingolotto. Självklart har vi laddat med varsin lott och julmust. Ska ju äntligen dricka årets första glas! Ja så duktig är jag! Ska även få följa med gubben på stan för att inhandla de sista julklapparna, kan det vara något till mig tro?

Men hur går det för er med julgodisfixet, har ni hunnit med något än? Om inte kan jag lista några godbitar här nedan som tar max 15 min att röra ihop för att sen stelna eller så är de klara efter den tiden!

Mozartkulor

Skumtomtefudge

Snickerskakor

Snöbollar

Chokladtryffel

 

Mandelnougat med havssalt

Rocky road( 200 gr smält mjölkchoklad, 1 dl blandade nötter, 100 g plopp, 1 dl mini marshmallows som blandas)

16 svar to “Sista minuten-godiset!”

  1. Nadja 23 december , 2011 den 10:44 #

    Tack så mycket. =)

    Då är det full rulle idag, hoppas du vinner på bingolotto ikväll.

    Allt bra med er? =)

    Kram

  2. Pernilla 23 december , 2011 den 11:36 #

    Mums mums =)

    Hoppas ni får en jätte mysig Jul Helg nu. Kram kram!!

  3. Mari 23 december , 2011 den 11:46 #

    Sv =) Eller hur.
    Ja det är sååååå mys…. Hoppas du också får en lika mysig jul. Kram

  4. Art By Tina - Konst & Fashion 23 december , 2011 den 11:54 #

    Önskar dig en mysig jul & ett glittrande nyår!

  5. Linn 23 december , 2011 den 11:58 #

    Sv: Hehe ja! Faller för väldoftande produkter 🙂

  6. Elin 23 december , 2011 den 12:08 #

    hehe, jaa verkligen! dom är underbara!
    jaa, mig kan du lite på 😉

    men så bra. Kan förklara för dig sen vilken effekt du kan använda! 🙂
    God jul på dig och massor med kramar!

  7. Rinki 23 december , 2011 den 12:16 #

    Åh, alla sötsaker ser helt gudomliga ut! Det är ju hos DIG man vill fira jul, hehe.
    Wow, gud så duktig du är som har hållit dig med att dricka julmust tills nu! Jag som tyckte att jag var duktig som väntade tills första advent. Hoppas att ni får en jättemysig uppesittarkväll, jag har aldrig följt det där med Bingolotto inför julafton men har hört flera som gör det. Gör de inte så i Fucking Åmål också…appropå ingenting ;).

    Sv: Ja, det är jätteroligt att de äldre namnen kommer tillbaka, det är nog inga jättenya namn bland mina kusinbarn; Rasmus är väl rätt modernt ändå. Men de andra har äldre namn.

    Aww, den ser söt ut, filmen alltså. Ska se till att se den under mellandagarna, jag behöver något mysigt och juligt. Utanför mitt fönster så regnar det och är grått just nu.

    Detsamma vännen, jag hoppas din jul blir helt underbar! ❤

    God Jul ifall vi inte hörs innan dess!

    Puss och Kram, hälsa gubben också 😉

  8. Mamma till William och Wilma 23 december , 2011 den 12:46 #

    God jul söta..I eftermiddag ska ja o min prins jul baka massa gott…mörk choklad ska det vara o läste att det kan innehålla spår av mjölk men vi testar det ändå..förra veckan bakade vi pepperkakaor o det fans spår av mjölk men han regerade inte..så vi får chansa–GOD JUL SÖTA..kram kram

  9. LIENE 23 december , 2011 den 13:05 #

    sv: det är nog för att jultomten bor på nordpolen där björnar finns:)

  10. Elin 23 december , 2011 den 13:29 #

    Svar: Hahaha, ja, det får man verkligen hoppas att jag gjorde! 😉

  11. Jennie & FrökenFlis 23 december , 2011 den 13:56 #

    jag har redag gragit i mig massor av glas med julmust 😉 Ja kunde inte hålla mig borta och sen har jag ju varit på julbord också, då MÅSTE manju dricka julmust 😉

    Önskar dig också en riktigt godjul ! Kram

  12. neli 23 december , 2011 den 15:31 #

    gud så mycket mumsigt.. älskar rocky road och snickerskakor =) mums!
    ja kate är riktigt vacker.. härligt att det är bra med dig fina du =) det är bara bra här också… det är ju julafton imorgon hihi =) längtar! god jul på dig också =)
    kram

  13. Diana 23 december , 2011 den 15:45 #

    Nä, nu får det räcka med julgodis för min del! Haha! Stod en hel dag och kokade grejer så nu är jag trött på det. 🙂

  14. Helena 23 december , 2011 den 22:34 #

    Vilka läckerheter att mumsa på efter all julmat.
    Önskar dig en fin och kärleksfull julhelg! Kramar:)

  15. Frida - Gravid Militärmamma 23 december , 2011 den 22:44 #

    Oj, vad du bakar! Vad roligt, jag älskar att baka! Fina bilder tar du med.
    SV: Jo, jag bor i Karlskrona och jobbar på SSS, den skola är din sambo tog examen nyss. Jag var mammaledig förra året, annars skulle jag haft honom i ämnet Ledarskap. Fast jag tror vi har setts, jag var ute i skogen precis när min Elise var en månad bara och tittade till dem!
    Grattis till hans examen!
    God Jul!!

  16. COLORSPLASH 25 december , 2011 den 14:40 #

    MUMS!

Kommentera

