Enkla fiskburgare

21 Dec

Om det är något jag tycker om i hamburgarväg så är det fiskburgare, men hur roliga är t ex McDonalds och Burger Kings fiskburgare på en skala? Nej då är det både lättare och godare att göra det själv. Visst kan man mala och göra en rund burgare från grunden men det kan bli enklare än så. Så här gör jag mina;

2 skivor valfritt bröd, exempelvis formfranska vitt eller grovt
3 fiskpinnar eller 1 större panerad fisk
2 skivor gurka
2 skivor tomat
2 stavar paprika
majonäs ev citronsmak
(jalapeños)
 

Rosta brödet och lägg på fisken. Lägg en sträck majonäs på likt hamburgerdressing. Lägg på alla grönsaker och lägg eventuellt på lite jalapeños om du vill ha lite hetta.

17 svar to “Enkla fiskburgare”

  1. Maja 21 december , 2011 den 10:28 #

    Sv: Tack så mycket! Ja, vi har varit där tre vintrar i rad nu. Otroligt vackert ställe.

  2. AnnaWK 21 december , 2011 den 10:56 #

    Sv: Jodå jag kom allt på något att säga så det blev jättebra 🙂

  3. Linda-Mamma till Alfred 21 december , 2011 den 11:12 #

    Bullarna blev verkligen supergoda! Skall försöka få till mördegskola kakorna med;) Åh kan tänka det att längtan finns där när man har sin familj där o allt..! Har du jobb när du kommer tillbaka till Sthlm? Vad kommer din gubbe jobba med förresten?Inom militären?

  4. sannas rum 21 december , 2011 den 12:05 #

    MUUUMS 😀

  5. Sandra 21 december , 2011 den 12:51 #

    Åh vad gott!! 🙂 Mycket godare än en flottig burgare på Donken som för mig endast är nödmat när det inte finns annat haha.
    Ja det är superroligt att ha syrran hemma, åkte med dem hem från Göteborg så nu blir det en skånejul innan 2012 drar igång i storstaden 🙂
    Jag känner samma, att ha sådan tur med boende är bara ett tecken.. så det finns inte en chans att vi släpper taget om den. Jobb vet jag att det går att få, bara man ligger i. Inte för att vara den men folk som ”gnäller” över att det inte finns jobb… ja, jag vet inte. Jag anser att det finns jobb om man letar ordentligt och inte är kräsen. Folk verkar tro att det är något man ska få serverat liksom. Så funkar det inte riktigt!

  6. christin 21 december , 2011 den 12:59 #

    Mums vad gott!!

  7. anniepiie 21 december , 2011 den 13:28 #

    Men vilket bra tips, gott med fiskburgare! 😀 SV: Självklart får du det, sökte på fashion cupcakes så kom de upp via google! 😉 hihi Jaa, gör det, himla gott! Även jordgubbsylt är gott på tycker jag 🙂 Kraam

  8. anniepiie 21 december , 2011 den 13:29 #

    Men vilket bra tips, gott med fiskburgare! 😀 SV: Självklart får du det, sökte på fashion cupcakes så kom de upp via google! 😉 hihi Jaa, gör det, himla gott! Även jordgubbsylt är gott på tycker jag 🙂 Kraam

    obs: vet ej om den första kom fram så provar igen! 😉

  9. EBBA 21 december , 2011 den 13:45 #

    sv; Tack så mycket! Ja det kanske jag sk göra! 😀

  10. Mari 21 december , 2011 den 14:16 #

    Sv =) Ja men eller hur. Jag älskar den redan =)

  11. Linda 21 december , 2011 den 14:36 #

    mums, vad gott det såg ut!! 🙂

  12. Diana 21 december , 2011 den 14:54 #

    Det såg gott ut! Minus fisken då… 😉

  13. My Vestlund 21 december , 2011 den 15:32 #

    Gotti gotti!

  14. Therese Ahlström 21 december , 2011 den 20:23 #

    Åh, vad gott det där ser ut!
    Svar: Ja, visst är den 🙂 Så himla bra julklapp!

  15. malin-helena 21 december , 2011 den 20:46 #

    mmmm, fasen vad gott! Jag är så galet hungrig just nu! Har inte ätit middag ännu, lär nog inte bli någon idag heller (hemskt dåligt av mig, jag vet) Men just idag finns ingen ork till något… Usch. Skit dag..
    Har jobbat 8 dagar i rak nu och fortfarande 2 dagar innan jag får vara ledig..
    Fy, vad jag är negativ nu, men så är det tyvärr ibland. ;P

    Hoppas du har en fin dag i alla fall! 🙂

    Kram

  16. Emõke 21 december , 2011 den 22:46 #

    Mmmmmmm gott och enkelt! Detta måste provas! 🙂

  17. sara 22 december , 2011 den 08:28 #

    jag skulle vilja prova o mala ihop egen nån gång!

Kommentera

