Kladdkakemuffins mintsurprise

18 Dec

Igår slog suget efter kladdkaka till efter att ha sett en Blondinbellas mumsiga kladdmuffins! Jag ställde mig då och gjorde kladdkakemuffins med mintsurprise. Det blev lite av ett experiment då jag inte gjort dem tidigare men de blev riktigt goda. Har du någonsin ätit Choklad/mintmuffins på Muffinsfabriken i Sthlm kommer du älska dessa då de blev väldigt snarlika i både smak och konsistens fast i mindre version!

100 gr smör
2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1½ tsk vaniljsocker
ca 12 after eightplattor

Blanda alla ingredienser till smeten med en slickepott. Ställ upp 8 normalstora muffinsformar på en plåt eller i muffinsform. Skeda i hälften av smeten i formarna och tryck ner en halv after eight i varje, dela dem gärna en gång till på hälften. Skeda över resten av smeten och grädda i mitten av ugnen på 175grader i ca 20 min. Så fort du tagit ut muffinsarna lägger du en hel aftereightplatta över muffinsarna och låter dem smälta något.

17 svar to “Kladdkakemuffins mintsurprise”

  1. Heidi 18 december , 2011 den 10:25 #

    Dessa olika konserter är alltid så härliga och med tanke på vad de samlar in till så blir man ju helt stel och titta på det. 🙂 Har som sett varje år på konserten på hösten och just innan jul. Nu i fredags samlade de in 300 000€ för barnklinikerna i Finland. 🙂
    Jo, det är nog bättre att under studierna ta så mycket av olika ålders grupper. För man måste välja en inriktning och då skall man nog vara intresserad av den ålders grupp man väljer.
    Hoppas du får en skön helg. 🙂
    Kram

  2. Vradxalyx 18 december , 2011 den 11:07 #

    Ser smarriga ut =)

  3. Gaymasen 18 december , 2011 den 11:33 #

    Mums. Jag längtar efter mammas knäck. Mmmm! 😀

    Och ja så kan man ju göra. Men känns onödigt med packning att byta om där än att åka i OP direkt. Fast jag får se. Min karl är inte överförtjust i att jag vill åka i Onepiecen.. Haha.

  4. Art By Tina/Tina Axelsson 18 december , 2011 den 11:45 #

    Igår hittade jag polkagriskäppar så nu kan äntligen granen kläs! Fast det guldiga glittret saknas, får ge mig på jakt.

  5. Amy's piece of cake 18 december , 2011 den 12:10 #

    Yum va gott! Här får man passa sig när man kikar in minsann 😉

    Sv: Ja har man varit snäll får man kanske allt på listan? 😉

  6. Tessie 18 december , 2011 den 12:52 #

    Super, mega smarrigt var de här ser jag! 🙂

    Sv:
    Naw, tack så mycket. Det var lite skoj att göra nått annorlunda. Ska måla dom senare idag igen, har dom just nu i svart-glitter så att säga! 🙂
    Här hemma hos mig och Sandra finns det nästan inget spår av jul kan ja säga. Vi har inge jul saker och har inte haft ekonomi att köpa oss nått heller direkt.. Men de gör inget faktiskt. Vi ska båda åka upp till hälsingland över jul och fira den med våra familjer där uppe.. Kommer hem den 27e och ska jobba några dagar, sen får jag se vad som händer över nyår, Sandra vet jag ska åka ner till sin karl och fira där.

    Du då?

    kram

  7. Maria 18 december , 2011 den 14:56 #

    Åh mumma vad gott!

    Ja det får du göra 🙂 Tack! Det blev en liten flicka.
    Hur går det med jobbet nu? Du skulle vara ledig ett tag va? Skönt 🙂
    Kramar

  8. Helena 18 december , 2011 den 16:01 #

    Åh, vad gott med after eight i muffinsen. jag bakade en annan variant en gång fast då hade jag ljus smet istället. Det var gott det också.

    Ha en fin fjärde advent och lite julmys!:) Kram

  9. Jasmine 18 december , 2011 den 16:13 #

    Svar: Åh, jag skulle också vilja uppleva en konsert med dem. Jag är inget stort fan officiellt, men jag kan hålla med om att de har gjort många bra låtar – bland annat You Learn. 🙂
    Kramar

  10. Marcus Å 18 december , 2011 den 16:39 #

    Det vattnas alltid i munnen när man kikar in här!
    Kram

  11. Erika 18 december , 2011 den 16:44 #

    Mumsigt!

  12. malin-helena 18 december , 2011 den 16:53 #

    Mmm, börjar visst dregla lite på tangentbordet. 😉 Hahah..Kladdkaka är ju nyckelordet för att få min uppmärksamhet.
    Den dära mandelnougaten i ett inlägg längre ner såg ju farligt god ut med!

    Jag känner tyvärr att jag inte hinner med något här hemma… Jag har jobbat hela helgen och nu i vevkan jobbar jag varenda dag med fram till julafton. Men i morgon ska jag nog hinna med snickarkakan och på torsdag förmiddag ska jag hinna med rörosten och grynkakan.(De omtalade) hihi..

    Kram

  13. Jennie & FrökenFlis 18 december , 2011 den 22:17 #

    som vanligt, ser smaskens ut !

    Snor receptet 🙂

  14. Johanna 19 december , 2011 den 09:30 #

    Ser helt sjukt gott ut!

  15. Mamma till William och Wilma 19 december , 2011 den 11:02 #

    God förmiddag snäckan.Kan inte du komma hem till mig och baka massa gott och bjuda på.Ha en fin måndag.kram

  16. Sofia 19 december , 2011 den 21:30 #

    Mmm, här blev man sötsugen!

    Jag håller med helt och hållet om att vitt är den finaste inredningsfärgen. Ljust och fräscht, må vara en klyscha men jag tycker det! 🙂

  17. Nina 19 december , 2011 den 23:08 #

    Sv. Ja man känner sig liksom mer hemma när man har ”eget” 🙂

    Det såg inte helt fel ut att käka upp en påse av de där mumsbitarna!!!

Kommentera

