Juliga äppellyktor

18 Dec

Dessa äpplen hittade jag på ICA Maxi, är det inte fina så säg! Tänk att köpa några såna och göra fina ljuslyktor av. 

För att göra såhär dina lyktor behöver du bara äpplet såklart och ett värmeljus. Ta ut själva ljuset ur hållaren och tryck i äpplet på önskad placering.  Ta hjälpa av en kniv sedan om du inte kan trycka i ljuskoppen hela vägen. Ta bort den överblivnaäppelbiten och sätt tillbaka ljuset i ljuskoppen och lägg i hålet.

17 svar to “Juliga äppellyktor”

  1. Tess 18 december , 2011 den 17:08 #

    Nej vad fint! 🙂 Bra julinspiration! Såg att Underbara Clara gjort något liknande också, tror jag.
    Hoppas du har en jätte fin fjärde advent! 😀

  2. Anna 18 december , 2011 den 17:44 #

    Fina.Hur har texten kommit dit=)

  3. Ida 18 december , 2011 den 18:09 #

    Finurligt ju=)

  4. Rinki 18 december , 2011 den 18:42 #

    Wow, väldigt härliga äpplen och fint det där med lyktorna, får testa det någon gång.
    Såg du förresten mina saffransmuffins? 🙂 Tänkte såklart på dig när jag gjorde dem!

    Sv: Jag älskade verkligen Pettson, det är den första julkalendern som jag kommer ihåg ordentligt, jag var fem år när den gick, men vi spelade in den på VHS, så har nästan alla avsnitt, typ de 20 första. Dessvärre föll några bort för att vi inte hade tillräckligt med videoband eller vad det nu var. Ja, de var bättre förr men jag håller med att de verkar bli bättre nu, jag har sett ett avsnitt av årets och det verkade väldigt bra. Jaså, det hade jag inte hört? Vad häftigt med en uppföljare, men jag antar att det kommer att vara helt andra skådespelare då? Det kan ju bli superbra, eller flopp. Jag älskade verkligen Mysteriet på Greveholm och Lillan var favoriten! Lite nördig och smart :).

    Precis, det har du rätt i! Det är nog jättesvårt att veta vad man ska göra i en sådan situation och så länge man inte är taskig, eller vad man ska säga, utan kallar på hjälp och försöker få andra runt omkring att inte säga dumma saker, så har man ju i alla fall gjort något.

    Tack för de fina kommentarerna angående mina presenter, jag hoppas att de blir glada.

    Åh! Men det låter ju jättebra, vad kul för honom. Jag hoppas att det efter jul kommer igång lite på ditt jobb så att du får känna att du gör saker och inte är hemma rastlöst, sådant är bara jobbigt — lite ledighet är däremot varmt välkommet!

    Glad fjärde advent, hur har din dag varit idag?

    Kram

  5. Nadja 18 december , 2011 den 20:13 #

    Jo laga knäck var knivigt och kladdigt. =)

    Låter som en underbar mysig helg. =) Dem kladdekaks muffinens såg goda ut. =) Jag ska baka dumle muffins med pepparkaks smak och en ny citron och kokos kaka. =)

    Hur och var ska ni fira jul i år? =)

    Kram

  6. Jasmine 18 december , 2011 den 22:07 #

    Åh, vilka fina äpplen! Roligt att Ica anstränger sig. 🙂

    Svar: Tack Eleonore. Dina ord betyder mycket. ❤

    Julafton firas med mamma och släkten på hennes sida och Juldagen är pappas – Julafton i enklare version, men minst lika mysigt.
    Själv då? Var är du på jul?

    Kram

  7. anniepiie 18 december , 2011 den 22:07 #

    oj, va häftigt! :O har inte sett dessa förut! 🙂 SV: tyvärr inte,men gjorde scones idag ist så det var så gottså! 😀 Sen hade jag lemon curd på! Mums!! Kram

  8. PEETRA 19 december , 2011 den 00:03 #

    Söta tryck på äpplena 😀

    – Nej det är inte mina skor men jag önskar att de va de 😀
    Haha ja eller hur, de är bara för härliga 😀

  9. Diana 19 december , 2011 den 00:08 #

    Häftigt! Vad jag har förstått så är sånt ganska vanligt i Asien att de ”piffar till” sina frukter sådär.

  10. Bullmamman 19 december , 2011 den 16:07 #

    super fina! =)

  11. Carro 19 december , 2011 den 18:09 #

    Så himla fint att det står god jul på dem!

  12. Anni 19 december , 2011 den 19:23 #

    coolt!

  13. Ylva 19 december , 2011 den 22:18 #

    Gud vad fina 😀 Sådana skulle man verkligen vilja ha på julbordet 🙂

  14. Emelie - Mamman som älskar vitt 19 december , 2011 den 22:23 #

    Men gud.. hur har dom kunna gjort äpplena sådär liksom… coolt!! 🙂

    sv. självklart var han den sötaste tomten 😀
    kram!

  15. Elin 19 december , 2011 den 23:06 #

    Oj, hur har det där gått till!? Nu blev jag nyfiken!
    Svar: Hahaha, verkligen (;

  16. sara 20 december , 2011 den 08:44 #

    vilka spejsade äpplen 😀

  17. Amy's piece of cake 20 december , 2011 den 21:49 #

    Mysiga äppellyktor!

Kommentera

